U Gradskoj vijećnici Grada Čakovca u utorak je održana 1. sjednica Stožera civilne zaštite Grada Čakovca u novom četverogodišnjem mandatnom razdoblju. Sjednicom je predsjedala zamjenica gradonačelnice Grada Čakovca Lana Remar, koja je ujedno i nova načelnica Stožera civilne zaštite Grada Čakovca.
Na početku sjednice članovi Stožera upoznati su s načinom rada i obvezama koje proizlaze iz Poslovnika o radu Stožera civilne zaštite, kao i s ulogom i značajem ovog tijela u sustavu zaštite i spašavanja na lokalnoj razini. Poseban naglasak stavljen je na koordinaciju svih dionika sustava civilne zaštite te na pravodobno planiranje i provedbu mjera u fazama prevencije, pripravnosti i odgovora na moguće izvanredne situacije.
Tijekom sjednice predstavljeni su nacrti ključnih dokumenata iz područja civilne zaštite, među kojima su Procjena rizika od velikih nesreća za Grad Čakovec, Godišnja analiza stanja sustava civilne zaštite za 2025. godinu te Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite za 2026. godinu. Riječ je o temeljnim dokumentima koji definiraju potencijalne prijetnje, raspoložive operativne snage te smjer daljnjeg razvoja i unaprjeđenja sustava civilne zaštite na području grada.
Načelnica Stožera Lana Remar tom je prigodom istaknula važnost njegove uloge u osiguravanju sigurnosti građana.
- Stožer civilne zaštite predstavlja ključno operativno i koordinacijsko tijelo u sustavu civilne zaštite na lokalnoj razini. Naša je zadaća, u skladu sa zakonskim okvirom, pravodobno planirati, organizirati i usmjeravati aktivnosti svih sudionika sustava civilne zaštite, kako u fazi pripreme i prevencije, tako i u slučaju nastanka velikih nesreća i katastrofa - naglasila je Remar.
Podsjetila je kako je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Čakovca usvojena Procjena rizika od velikih nesreća, dok je gradonačelnica na stručnom kolegiju održanom 10. prosinca 2025. godine donijela Odluku o donošenju Plana djelovanja civilne zaštite Grada Čakovca, čija je izrada temeljena upravo na spomenutoj procjeni rizika. Također je najavljeno kako se na idućoj sjednici Gradskog vijeća očekuje usvajanje Plana djelovanja Grada Čakovca u području prirodnih nepogoda za 2026. godinu, Plana razvoja sustava civilne zaštite za 2026. godinu s projekcijama financijskih učinaka za trogodišnje razdoblje, kao i Analize stanja sustava civilne zaštite za 2025. godinu.
- Razmatrajući stanje sustava civilne zaštite na području Grada Čakovca te uvažavajući razinu spremnosti i opremljenosti operativnih snaga, može se konstatirati da trenutačno ustrojeni sustav omogućava učinkovito izvršavanje postavljenih zadaća. Ujedno, u Proračunu Grada Čakovca osiguravaju se financijska sredstva koja omogućuju stabilan i ravnomjeran razvoj sustava civilne zaštite - dodala je Remar.
Na sjednici je istaknuto kako je u tijeku postupak revidiranja članstva Stožera, a najavljeno je i daljnje stručno osposobljavanje članova. Edukacija novih članova županijskog, gradskih i općinskih stožera, u organizaciji Ravnateljstva civilne zaštite, održat će se 20. siječnja 2026. godine u prostorijama Međimurske županije. Osim toga, za članove Stožera civilne zaštite Grada Čakovca sredinom ožujka 2026. planirana je dodatna edukacija vezana uz procjenu rizika i izradu planova civilne zaštite, s ciljem boljeg upoznavanja s obvezama koje proizlaze iz Zakona o sustavu civilne zaštite.
U novom mandatnom razdoblju Stožer civilne zaštite Grada Čakovca čine načelnica Stožera Lana Remar, zamjenica gradonačelnice Grada Čakovca, zamjenik načelnice Miodrag Novosel, predstavnik HGSS-a Stanica Čakovec, te članovi: Ladislav Söke, voditelj službe MUP-a – Ravnateljstva civilne zaštite, Područnog ureda Varaždin, Službe civilne zaštite Čakovec, Marijan Pongrac, voditelj Centra 112 Čakovec, Ksenija Anderlin, viša stručna savjetnica za koordinaciju djelovanja civilne zaštite, Krešimir Jurčević, načelnik Policijske postaje Čakovec, Sunčana Glavina, direktorica Međimurskih voda d.o.o., Zoran Korpar, tehnički rukovoditelj Međimurje plina d.o.o.; Tomislav Varović, tehnički rukovoditelj GKP Čakom d.o.o., Slavica Mustač, voditeljica službe DDD u Bioinstitutu d.o.o., Mladen Kanižaj, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Čakovec, Stjepan Lacković, pomoćnik pročelnika Upravnog odjela za prostorno planiranje, urbanizam i zaštitu okoliša Grada Čakovca, Damir Šoltić, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, izgradnju grada i upravljanje nekretninama Grada Čakovca, Siniša Stričak, ravnatelj I. osnovne škole Čakovec, Kristijan Valkaj, ravnatelj Gradskog društva Crvenog križa Čakovec te Franjo Horvat, zamjenik ravnateljice Doma zdravlja.
Zaključeno je kako će Stožer i u narednom razdoblju nastaviti s aktivnim radom na jačanju otpornosti grada na krizne situacije, s ciljem osiguravanja sigurnosti i dobrobiti svih građana Čakovca.
Tekst i foto: cakovec.hr