Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Međimurje

I u Međimurju turistički rezultati lani bolji nego 2022. godine – Posavec: Više dolazaka i noćenja te veća ulaganja u smještajne kapacitete daju nam vjetar u leđa

Autor: Alenka Kučić
I u Međimurju turistički rezultati lani bolji nego 2022. godine – Posavec: Više dolazaka i noćenja te veća ulaganja u smještajne kapacitete daju nam vjetar u leđa

Turistički rezultati Međimurske županije u 2023. godini bili su bolji nego godinu ranije i ostvaren je rast u broju dolazaka te u borju noćenja, a posebno je značaj i rast ulaganja u smještajne kapacitete, rečeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare, na kojoj su govorili direktor TZ Međimurske županije Rudi Grula i župan Matija Posavec.

Prema podacima sustava eVisitor, lani je u Međimurju zabilježeno ukupno 95.654 dolazaka gostiju te 221.103 noćenja.

-Mi smo i prošle godine ostvarili rast i možemo reći da smo vrlo precizno planirali i taj rast broja dolazaka i noćenja je točno u okviru onoga što smo predvidjeli. Ukupno gledajući, imali smo oko 8 posto više dolazaka i oko 6 posto više noćenja nego 2022. godine – rekao je Grula.

Prema strukturi, domaćih je gostiju bilo 54 posto u dolascima i 48 posto u noćenjima i nakon dosta dugo vremena strani su gosti činili već broj noćenja, nego domaći, dodao je.

-Domaći su gosti ostvarili 51.553 dolazaka i 107 tisuća noćenja. Drugi su po broju ostvarenih dolazaka i noćenja bili susjedni Slovenci, dok su na trećem mjestu po broju dolazaka Poljaci, a po broju noćenja gosti iz Njemačke. Najbolje turističke rezultate u Međimurju je, kao i ranijih godina, ostvarila Općina Sveti Martin na Muri, sa 61 tisućom dolazaka i 147 tisuća noćenja – izjavio je Grula.

Župan Posavec zadovoljan je turističkim brojkama, ali i 77-postotnom porastu ulaganja u smještajne kapacitete.

-Idemo pozitivnim trendovima i u odnosu na 2022. godinu lani smo imali 7.439 gostiju više, odnosno 12.227 noćenja više. To sve daje vjetar u leđa razvoju turizma Međimurja, kao sredstvo kojim ćemo promovirati naše prirodne vrijednosti i našu eno gastronomiju, povijest, baštinu i na taj način jačati identitet. Mi ćemo pristupiti vrlo ozbiljno, odgovorno i planski razvoju turizma. Prijavili smo niz projekata u interpretacijskim centrima, u revitalizaciji naših povijesnih građevina, ulažemo u prometnu infrastrukturu jednako kao i u prilagodbu naših građana da budu i dalje kao pravi Međimurci gostoljubivi, svakog gosta dočekuju otvorenog srca. Vjerujem da ćemo vrlo brzo i ove godine premašiti brojke koje su u ovome trenutku aktualne, iz godine u godinu ćemo se jačati i na taj način jačati kontinentalni turizam Hrvatske – kazao je Posavec.

Istaknuo je i da se u Međimurskoj županiji puno ulaže u prometnu infrastrukturu, zbog bolje povezanosti, dostupnosti i brzine putovanja te da na najbolji mogući način žele iskoristiti certifikat Green Destination.

-Imamo brojke na onim turističkim objektima u koje se onda dalje ulaže. Čak 80 tisuća ljudi posjetilo je vidikovac na Mađerkinom bregu, a sad smo išli dalje s projektom orgulja i zip linea, pa ćemo još više nastojati omasoviti taj prostor, da ga čim više ljudi vide. Ulažemo i u Stari grad Zrinskih, a samo našu Riznicu Međimurja godišnje posjeti 25 tisuća ljudi i za objekt takve vrste ti su velike brojke. Mi se kao regija snažno povezujemo s našim susjedima jer želimo iskoristiti prekogranični program i tu suradnju gdje postoje sredstva u EU fondovima, koristimo prekograničnu suradnju sa Slovenijom i Mađarskom, a jačamo i poziciju proboja na austrijsko tržište – rekao je župan Posavec.

Ispitivanje zadovoljstva javnosti turizmom u Međimurskoj županiji

Prošle je godine županijska turistička zajednica provela i Ispitivanje zadovoljstva javnosti turizmom u Međimurskoj županiji, prvi put nakon 2019. godine, kada je to provedeno samo djelomično, a cilj je utvrditi kakvo je stvarno stanje razvoja turizma i zadovoljstva ljudima tim i takvim turizmom, odnosno doznati kakav turizam stanovništvo želi.

-Istraživanje koje smo proveli i pokazuje da naša lokalna zajednica ima izuzetno dobru percepciju razvojnog puta turizma Međimurja i njegove budućnosti i to je ono što mi želimo ne samo prezentirati javnosti, nego nam je to smjernica na koji način moramo dalje raditi. Ti će nam podaci pomoći i marketinškim aktivnostima, kao i u razvoju proizvoda, ali i u komunikaciji s građanima, kada ih usmjeravamo prema čemu bi mogli ići kada sami ulažu u turizmu – rekao je Rudi Grula.

-Ono što nam pokazuje anketa jest da još možemo poraditi na našoj ugostiteljskoj ponudi i tu ćemo zaista i prema programu rada koji smo donijeli ove godine puno toga napraviti jer imamo velike potencijale. Spoj poljoprivrede i poljoprivredne proizvodnje s ugostiteljstvom je izuzetno važan za nas i tu ćemo učiniti puno napora. Već sad imamo jako kvalitetne proizvode na turističkom tržištu, poput Međimurske vinske ceste, a pred nama je izazovan, ali siguran sam uspješan projekt da formiramo Međimurje kao eko regiju gdje će se naši lokalni poljoprivredni proizvodi, zdravi, ekološki, biodinamički, plasirati kroz turizam, ali i kroz sve naše institucije kao što su škole, bolnice i slično. To je jedan od naših zadataka u turizmu – širiti svijest o tome koliko nam je zdravlje važno, a zdrava hrana u tome sigurno ima prvo mjesto – naglasio je Grula.

Dodao je da prema podacima kojima raspolažu, turizam trenutno sudjeluje s oko 3 posto u ukupnom prihodu županije te da im je cilj biti između 5 i 6 posto. To je komentirao i župan Posavec.

-Tih 3 posto je samo dokaz održivosti regije, mi ne bismo trebali težiti tome da budemo na više od 5 do 6 posto. Francuska je, recimo, na 8 posto pa je već crveni alarm da oni ne mogu toliko, a Hrvatska je na 20 posto i to je samo pokazuje koliko Hrvatska živi na leđima uslužne djelatnosti. Turizam mora biti dodana vrijednost, a ne core biznis jedne regije ili države – zaključio je Posavec.

a.kučić/sjever.hr
05.02.2024.

Podijeli članak:

Izdvojeno

notification icon
Želite li primati najnovije vijesti sa Sjever.hr portala?