Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Lifestyle

Izbjegnite tremu i ostavite odličan prvi dojam: 8 savjeta kako se pripremiti za intervju i osigurati posao

Autor: Ema Rukav
Izbjegnite tremu i ostavite odličan prvi dojam: 8 savjeta kako se pripremiti za intervju i osigurati posao

Svi smo barem jednom bili u situaciji kada nas očekuje intervju za posao – dlanovi su znojni, srce ubrzano lupa, a pitanja koja smo toliko puta prošli u glavi čine se zaboravljena u trenutku kada sjednemo pred potencijalnog poslodavca. Strah da ćemo nešto krivo reći, ostaviti loš dojam ili se jednostavno ne istaknuti među mnoštvom kandidata može biti prilično stresan.

Bilo da tražite svoj prvi posao ili ste već iskusni u tome, svaki intervju nosi određenu dozu neizvjesnosti. No, dobra vijest je da postoje koraci koje možete poduzeti kako biste smanjili stres, istaknuli se i osigurali da izađete iz sobe s osjećajem postignuća. Kroz ovih osam savjeta pomoći ćemo vam da budete potpuno spremni i da ostavite najbolji mogući dojam.

Prva stvar je da se bacite u istraživačke vode, iskoristite Google i istražite kompaniju prije intervjua.

Ključ uspjeha leži u pripremi, a to počinje s istraživanjem tvrtke. Prije nego zakoračite u prostoriju, posvetite vrijeme proučavanju onoga čime se kompanija bavi. Saznajte više o njihovim vrijednostima, projektima i organizacijskoj kulturi. Primjerice, ako se tvrtka bavi zelenom energijom, možete istaknuti svoju strast za održivim rješenjima. Poslodavci vole kada kandidati pokazuju autentičnu zainteresiranost za njihovo poslovanje, a istraživanje će vam omogućiti da odgovore prilagodite specifičnostima tvrtke.

Drugi savjet je priprema za odgovore na pitanja koje će vam poslodavac postaviti. 

"Zašto želite raditi za nas?" ili "Koje su vaše najveće snage i slabosti?" – neka od najčešćih pitanja koja će vam gotovo svaki poslodavac postaviti. Umjesto da improvizirate, pripremite jasne i konkretne odgovore unaprijed. Na primjer, umjesto generičkog odgovora poput "perfekcionist sam", istaknite kako pažnja na detalje utječe na vašu produktivnost. Pripremom ćete izbjeći neugodna iznenađenja i doći ćete na intervju spremni odgovoriti na sva pitanja s lakoćom.

Treća vježba zvuči malo glupo, ali vježbajte govorni nastup, stanite pred ogledalo i razgovarajte, napravite simulaciju razgovora.

Bez obzira na to koliko ste sigurni u sebe, vježbanje prije intervjua može značajno smanjiti tremu. Govorite svoje odgovore naglas, po mogućnosti pred ogledalom ili s prijateljem. Na taj ćete način osvježiti svoje misli, izbjeći mucanje i osjećati se opuštenije. Zamislite kako biste mogli odgovoriti na situacijska pitanja, poput onih o rješavanju problema ili rada u timu. Primjerice, mogli biste spomenuti neki konkretan izazov na prethodnom poslu i kako ste ga uspješno riješili.

Kod četvrtog savjeta nećemo ući u tematiku čini ili ne čini odjeća čovjeka, ali je bitno da odaberite profesionalnu odjeću ili barem prikladnu za posao za koji prijavljujete.

Iako mnogi misle da je sadržaj razgovora najvažniji, prvi dojam često ostaje najduže u sjećanju. Odaberite odjeću koja odražava profesionalizam i poštovanje prema poslodavcu. Ako niste sigurni u dress code, uvijek je sigurno igrati na kartu poslovne elegancije. Zamislite kako se želite predstaviti: uredan, elegantan izgled može vam pomoći da se osjećate samopouzdanije. 

Peti savjet je da nemojte biti jedan od onih "ah nedostaje mi jedan papir, zaboravio/la sam" i ponesite potrebne dokumente.

Ne zaboravite ponijeti nekoliko kopija životopisa i eventualne preporuke. Iako poslodavci često već imaju vašu prijavu, biti spreman s dodatnim dokumentima ostavlja profesionalan dojam. Ako radite u kreativnoj industriji, svakako ponesite svoj portfelj s primjerima dosadašnjih radova. Ova priprema pokazuje da ste ozbiljan kandidat.

Šesti savjet je da i VI pripremite pitanja za poslodavca, da dobro ste pročitali, intervju služi i tome.

Intervju nije jednosmjeran proces – i vi imate pravo postavljati pitanja. Ovdje možete dobiti uvid u to koliko će radno okruženje odgovarati vašim očekivanjima. Pitajte o timu s kojim biste radili, radnoj kulturi ili ciljevima tvrtke u narednim godinama. Ovim pitanjima pokazat ćete poslodavcu da ste ozbiljno promislili o svom potencijalnom doprinosu.

Sedmi savjet je da pazite na govor tijela, preko 70 % komunikacije otpada na neverbalni dio.

Vaš govor tijela često govori više od riječi. Održavajte kontakt očima, sjednite ravno i izbjegavajte nervozne pokrete poput tapkanja nogom ili prekriženih ruku. Primjerice, blag osmijeh i opušten stav mogu sugerirati samopouzdanje i otvorenost, dok spušteni pogled može ostaviti dojam nesigurnosti. Ove male geste mogu znatno utjecati na cjelokupan dojam.

Na kraju ostanite smireni i budite svoji.

Najvažniji savjet: budite autentični. Poslodavci cijene kandidate koji su iskreni i prirodni. Ako pokušavate biti netko drugi, to će se brzo primijetiti. Ostanite smireni, duboko udahnite i zapamtite da je ovo prilika da pokažete tko ste i što možete ponuditi. Ako se osjećate nervozno, podsjetite se da je intervju dvosmjeran proces – i vi birate poslodavca jednako kao što on bira vas.

Na kraju svima želimo sreću uz ove savjete uz vjeru u svoje sposobnosti i malo hrabrosti, posao vam je nadomak ruke.

foto: ilustracija

Podijeli članak:

/
notification icon
Želite li primati najnovije vijesti sa Sjever.hr portala?