Now Reading:
OBJAVIO HAC Naplatne kućice odlaze u povijest, uskoro novi način naplate cestarina
Full Article 2 minutes read

OBJAVIO HAC Naplatne kućice odlaze u povijest, uskoro novi način naplate cestarina

Hrvatske autoceste objavile su da je slovačka kompanija Sky Toll, zajedno s tvrtkom TellNet pobijedila na natječaju za novi sustav naplate na autocestama u Hrvatskoj.

Sky Toll u svojoj ponudi obvezao se da će izgraditi novi sustav naplate za 99.891.850,64 milijuna eura S PDV-om, piše Jutarnji list dodajući da je procijenjena vrijednost nabave novog sustava na natječaju bila 100 milijuna eura.

Za odluku o odabiru bilo je potrebno šest i pol mjeseci od otvaranja ponuda 18. srpnja prošle godine. Cjelokupni novi sustav naplate cestarine financira se bespovratnim europskim sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Ako na ovu odluku neće biti žalbi, ugovor bi se mogao potpisati do kraja ovog mjeseca. Rok za izvođenje radova je 24 mjeseci te bi Hrvatska novi sustav naplate cestarine trebala dobiti 2026. godine.

Cestarina će se naplaćivati beskontaktno putem ENC uređaja i automatskim prepoznavanjem registarskih pločica (ALPR). Novi sustav bit će implementiran na svim autocestama u Hrvatskoj kod sva tri koncesionara HAC-a, Bina Istre i Autoceste Zagreb-Macelj. Cestarina će se i nadalje naplaćivati na osnovu prijeđene udaljenosti. Ulazak i izlazak vozila bit će registriran putem DSRC čitača za ENC uređaje i kamera za detekciju registarskih pločica. DRC čitači i kamere bit će postavljeni na portale koji će biti razmješteni po autocestama.

ENC uređaji biti će obvezni za teška, a neobavezni za laka vozila, dok će se ALRP sustav koristiti samo za laka vozila. Velika novina je da će se svi korisnici, bez obzira koji sustav koriste morati registrirati u sustav te dostaviti broj registracije, državu njena izdavanja i način plaćanja. ENC uređaj bit će vezan uz registraciju vozila te ga njegovi korisnici više neće prenositi iz vozila u vozilo kao sada, piše Jutarnji.

Visina cestarine određivat će se prema jediničnoj cijeni po kilometru za različite skupine vozila koju utvrđuje svaki upravitelj i koncesionar. Uz to uvest će se nekoliko cjenovnih kategorija – ljetna sezona, vožnja vikendom, veća prometna zagušenost, a rušenje postojećih naplatnih kućica u planu je u nekoj kasnijoj fazi projekta.

sjever.hr/jutarnji.hr
02.02.2024.

Input your search keywords and press Enter.