Now Reading:
FOI zna kako odgovoriti na potrebe industrije 4.0: inovativnim konceptima učenja i intenzivnom suradnjom s gospodarstvenicima do kadrova potrebnih na tržištu rada
Full Article 4 minutes read

FOI zna kako odgovoriti na potrebe industrije 4.0: inovativnim konceptima učenja i intenzivnom suradnjom s gospodarstvenicima do kadrova potrebnih na tržištu rada

Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu provodi projekt TEACH4EDU4, jedan od strateških projekata čiji je cilj odgovoriti na potrebe industrije 4.0, a na završnoj konferenciji projekta u petak predstavljeni su ciljevi i aktivnosti projekta.

Dekanica FOI-a, profesorica Nina Begičević Ređep naglasila je kako je njihov fakultet i inače izuzetno jaka projektna sastavnica Sveučilišta u Zagrebu i to s više od 35 aktivnih međunarodnih projekata. Međutim, ovdje se radi o projektu kojeg FOI koordinira i provodi i čiji će rezultati biti integrirani u učenje i podučavanje. Cilj je razviti i primijeniti inovativne koncepte učenja i podučavanja što je, rekla je Begičević Ređep, sadašnjost te ono što treba biti i budućnost.

-Vrlo je važna suradnja s gospodarstvom i poslodavcima. FOI ima snažnu, intenzivnu suradnju s poslodavcima. Treba pratiti trendove, okolina je danas izuzetno dinamična i turbulentna i da bismo radili i postigli kvalitetu učenja i podučavanja te provedbe naših studijskih programa, to je nešto što je izuzetno važno i što želimo realizirati kroz projektne platforme – objasnila je Begičević Ređep.

Jedan od oblika učenja i podučavanja su intenzivni programi koje FOI provodi u suradnji s poslodavcima. Tako su u sklopu ovog projekta razvijeni JCC programi (Joint Creative Classrooms) akreditirani s 2 do 3 ECTS-a.

-Oni su izuzetno važni za postizanje tog cilja konkretne razmjene i provedbe prijenosa znanja i vještina od poslodavaca prema studentima, kao i od naših profesora. Ti JCC programi su nešto što našim studentima dajemo kao dodanu vrijednost, vrlo vrijednu kasnije na tržištu rada – zaključila je Begičević Ređep.

Igor Balaban, prodekan za znanost, projekte i međunarodnu suradnju naglasio je kako je riječ o strateškom projektu koji je povezao visokoškolske institucije kako bi zajedno odgovorile na izazove industrije 4.0 kroz obrazovanje 4.0.

-Najznačajnije u tom projektu je da su visokoškolske institucije međusobno ispilotirale osam zajedničkih kreativnih učionica, a radi se o konceptu u kojem više nastavnika iz različitih visokoškolskih institucija iz Europe zajedno radi na jednom predmetu kojeg osmišljavaju – objasnio je Balaban.

Zahvaljujući ovome, FOI i njegovi projektni partneri mogu ući u jednu novu eru Erasmus suradnji pri čemu će se jedan dio odraditi online, a drugi uživo u određenoj instituciji.

-Ovo sigurno ima budućnost što se tiče Erasmus razmjena, ali i u budućim sporazumima koje planiramo s tim visokoškolskim institucijama, a to se prije svega odnosi na potencijal za stvaranje nekih zajedničkih diplomskih studija ili nekih drugih specijalističkih studija na način da studenti koji upišu takve studije mogu samo djelomično fizički provesti svoje vrijeme na matičnoj odnosno odredišnoj instituciji, a veći dio online – dodao je Balaban.

Pojasnio je i kako industrija 4.0 traži jedan potpuno drugačiji profil radnika – autonomne, one koji znaju iskoristiti i podijeliti svoje znanje, kreativne i one koji su timski igrači, a upravo takve studente FOI mora obrazovati.

Goran Filenić, student 4. godine diplomskog studija Baze podataka na FOI-u sudjelovao je na dva JCC-a prošlog semestra uključujući i napredne baze podataka i analize i razvoj programa.

-Taj JCC je uključivao i firmu Cititex s kojom smo surađivali ja i kolege i moram pohvaliti cijeli program koji je jako lijepo složen. Bilo je jako dobro radit na nekom otvorenom programu, dobivati feedback i firme i rješavati probleme u industriji danas – rekao je Goran koji kao veliki plus navodi i internacionalnu suradnju koja uvelike doprinosi ovakvom načinu učenja i edukacije.

Projektni partneri su The Open University iz Velike Britanije, Zilinska Univerzita V Ziline iz Slovačke, Univerzitet u Beogradu iz Srbije, Tallinn University iz Estonije, Universita Degli Studi Dell’Aquila iz Italije i Universitat Politecnica De Catalunya iz Španjolske, a ukupan budžet projekta je koji se provodi od studenog 2020. do svibnja ove godine je gotovo 300 tisuća eura.

tklopotan / www.sjever.hr
10.03.2023.

Input your search keywords and press Enter.