Kako osigurati financijsku stabilnost? Kako uštedjeti, ali i potrošiti? Odgovore na ta pitanja učenici Srednje škole Prelog mogli su dobiti u okviru školskoga projekta „Financijska pismenost“ čija je realizacija započela u prosincu 2021. godine.
Nositeljice projekta su nastavnice Dragica Koštarić, prof. izvrstan savjetnik i Darinka Mustač, prof. mentor te mr. sc. Tanja Lilić, pedagoginja škole.
Projekt je namijenjen svim učenicima škole, a započeo je istraživanjem pod nazivom „Novac i ja“ koje je obuhvatilo učenike trogodišnjih strukovnih programa – kuhar, slastičar i konobar od prvog do trećeg razreda. Kako bi se ustanovila razina financijske pismenosti učenika Srednje škole Prelog, provedeno je istraživanje kojim je mjereno poznavanje financijskih pojmova i odnos prema trošenju novca. Ispitani su i financijski ciljevi učenika, što ih najviše brine u budućnosti te kolika je njihova financijska uključenost u donošenje financijskih odluka.
Nakon provedenog istraživanja i analiziranja rezultata slijedilo je predavanje na temu „Mirovinski fondovi“ i radionica „Moja prva plaća“. Predavanjem „Mirovinski fondovi“ učenici su upoznati s načinom funkcioniranja mirovinskih fondova, a poseban je naglasak stavljen na odabir obaveznog mirovinskog fonda koji se zasniva na sustavu kapitalizirane osobne štednje gdje zaposleni štede na osobnim računima, a ušteđena sredstva njihovo su osobno vlasništvo iz kojeg će im se isplaćivati mirovina. Nakon odslušanog predavanja za učenike trećih razreda, zanimanja kuhar, slastičar i konobar, održana je radionica „Moja prva plaća“ na kojoj su učenici po prvi puta uz pomoć nastavnica sami obračunavali plaću i sastavili svoj prvi Obračunski list.
www.sjever.hr/prelog.hr
07.03.2022.