Now Reading:
Za obitelji stradale u potresu na području Krapinsko-zagorske županije stiže 13 kontejnera, Kolar: “Moramo napraviti apsolutno sve da im pomognemo!”
Full Article 5 minutes read

Za obitelji stradale u potresu na području Krapinsko-zagorske županije stiže 13 kontejnera, Kolar: “Moramo napraviti apsolutno sve da im pomognemo!”

Danas je održan sastanak na temu aktivnosti oko obnove zgrada oštećenih potresom na području Krapinsko – zagorske županije u Gornjoj Stubici. Sastanku su nazočili zagorski župan Željko Kolar i njegov zamjenik Anđelko Ferek – Jambrek, ispred Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko – zagorske županije i Zagrebačke županije Nikola Bačurin, gradonačelnik Donje Stubice Nikola Gospočić, načelnik Općine Gornja Stubica Jasmin Krizmanić i načelnik Općine Marija Bistrica Josip Milički.

Kolar je istaknuo kako je najveća novost od prošle koordinacije porast ljudi u traganju za informacijama u uredu u Donjoj Stubici. Najbolji su pokazatelj tome brojke: 18 ljudi bilo je osobno u uredu, a 170 ljudi dobilo je informacije putem telefona:

– Rezultat toga je 66 zahtjeva prema Ministarstvu graditeljstva, po 9 različitih obrazaca sa zahtjevom za obnovu. To znači da se ciklus pokrenuo i da možemo reći da je otvaranje našeg ureda u Donjoj Stubici bio pun pogodak, dobar posao. Ured će i dalje raditi i biti na dispoziciji svim ljudima sa savjetom. I dalje smo mobilni i spremni doći do svake kuće da pomognemo ljudima da pripreme dokumentaciju i predaju zahtjev u Ministarstvo.

– Dogovoreno je i 13 mobilnih objekata, odnosno kontejnera, ovisno o broju članova domaćinstva, koji će biti raspoređeni obiteljima na području KZŽ. Sljedeći će sastanak biti za nešto malo više od mjesec dana u Mariji Bistrici, a dogovorili smo i da će Županija imenovati koordinatora za postavljanje mobilnih kućica te da će svaka općina i grad odrediti čovjeka koji će biti zadužen za ta tehnička pitanja – najavio je Kolar.

– Kao župan ću sljedeći tjedan sazvati koordinaciju načelnika i gradonačelnika, prvenstveno za one općine i gradove koji su stradali u tzv. petrinjskom potresu 29. prosinca. Znate da sam na zahtjev načelnika i gradonačelnika proglasio elementarnu nepogodu u 10 naših općina i gradova, a ima još općina i gradova, pojedinačnih šteta gdje nije bilo ukupno 20 posto izvornih prihoda da bi se šteta prijavila i proglasila elementarna nepogoda. Sukladno zakonu i ti ljudi imaju pravo na odštetu i pomoć oko obnove. Moramo napraviti apsolutno sve da im pomognemo, tako da će naš ured postati mobilan. Tri dana u tjednu radit će na području Gornje Stubice, a dva dana u drugim ispostavama na području Krapinsko-zagorske županije – rekao je Kolar.

Bačurin je, ispred Fonda za obnovu, rezimirao aktivnosti u proteklih mjesec dana, u razdoblju od zadnje koordinacije svih sudionika obnove za područje Krapinsko-zagorske županije s posebnim naglaskom na potrebu hitnog zbrinjavanja trinaest obitelji s područja Gornje Stubice, Bedekovčine, Svetog Križa Začretje, Huma na Sutli:

– Fond za obnovu grada Zagreba KZŽ i Zagrebačke županije je pokrenuo postupak nabavke mobilnih objekata i današnji sastanak je bio usmjeren na maksimalno moguću koordinaciju svih sudionika u obnovi kako bi se povezali izvođači radova s operativnim koordinatorima koji su već angažirani.

Krizmanić je izrazio zadovoljstvo okupljanjem u Gornjoj Stubici što je na neki način simbolika, obzirom da je godina dana prošlo od potresa:

– Kao što je poznato Gornja Stubica je najviše nastradala u tom potresu. Do sada smo napravili reviziju 52 objekta te je došlo do 24 korekcije. To su bile korekcije koje su išle sa zelene na žutu ili sa žute na crvenu tako da imamo povećanje oštećenja na objektima. Posljedica tog oštećenja na objektima su vjerojatno ovi potresi koji su bili u Petrinji tako da sad imamo novu ažuriranu evidenciju koju ćemo predati županiji odnosno ministarstvu i koje će nam služiti kao baza za početak sanacije svih objekata na području naše općine.

– Ono što me veseli je činjenica da su se konačno nakon godinu dana pokrenule određene aktivnosti da su pristigli prvi zahtjevi i da konačno možemo očekivati i prve radove na području naše općine i KZŽ – rekao je Krizmanić i naglasio:

– Nemojmo zaboraviti i one objekte koji nažalost nisu legalizirani iz razloga što su to po meni socijalno najugroženije obitelji. Zasigurno, ti ljudi da su imali dovoljno novaca išli bi u legalizaciju objekata, i to su oštećeni objekti i to su ljudi o kojima društvo treba voditi računa.

Gospočić je istaknuo kako su na čekanju oko revizije markica:

– Prije Uskrsa bi svi objekti trebali biti revidirani i upisani u bazu potresa koja postoji u Zagrebu. Izuzetno mi je drago da smo se danas dotaknuli pitanja stambenog zbrinjavanja obitelji koje, nažalost, još uvijek žive u svojim objektima koji nisu sigurni. Radujemo se rješenju problema. Svaki puta imamo jedan problem manje i drago mi je da na ovakav način rješavamo pitanja kako bismo ljudima mogli dati konkretne odgovore. Prvih 60 zahtjeva je krenulo prema Ministarstvu zbog čega mi je izuzetno drago. Pokrenuli smo se s mrtve točke, krenuti ćemo s realizacijom zahtjeva i obnovom kuća.

Milički je istaknuo kako je u tijeku izrada 37 dodatnih izvida statičara za objekte koji su oštećeni u potresu:

– Temeljem tih izvida će se moći izraditi elaborat i ocjene postojećeg stanja, a na temelju istog izraditi projekte ili rušenje ili konstrukcije obnove. S druge strane isto zahvaljujemo na suradnji na način da ćemo za naše dvije obitelji dobiti dvije mobilne kućice preko Fonda koje ćemo instalirati na području Općine Marija Bistrica. Naime, navedeni korisnici trenutno koriste neprikladne kontejnere unatrag godinu dana. Vjerujem da ćemo im ovime pomoći da mogu puno lakše podnosit svakodnevicu. S druge strane, dok se ne obnovi njihova kuća, hvala Fondu i županiji na suradnji.

Kojom će brzinom teći sveukupni proces obnove ovisi o Ministarstvu i njihovoj brzini obrade podataka. Bačur je spomenuo kako je ne postoji razlog da se unutar desetak dana od primitka odluke Ministarstva, stvar ne riješi.

mčaržavec / www.sjever.hr
23.03.2021.

Input your search keywords and press Enter.