Now Reading:
Uspješan projekt Zeleno želimo – s Kultnaturom na dobitku pogranična područja Slovenije i Hrvatske
Full Article 5 minutes read

Uspješan projekt Zeleno želimo – s Kultnaturom na dobitku pogranična područja Slovenije i Hrvatske

Zeleno želimo

Završni rezultati europskog projekta hrvatskih i slovenskih partnera na povezivanju zelene turističke ponude „Zeleno želimo“ predstavljeni su u četvrtak, 13. veljače, u varaždinskoj palači Herzer.

Projekt „Povezivanje zelene turističke ponude zaleđa s registriranom prirodnom i kulturnom baštinom“ Zeleno želimo izvodi se od 1.9.2017. na prekograničnom području Slovenije i Hrvatske, točnije na području općina Dobrovnik i Veržej na slovenskoj strani i gradova Varaždin i Ludbreg na hrvatskoj strani. Kulturna i prirodna baština područja uključenog u projekt izuzetno je bogata. Proizvodi domaćih obrta, kvalitetni proizvodi ruralnih područja, prvorazredna gurmanska ponuda i zanimljivi običaji čine ponudu čiji potencijali do početka provedbe projekta Zeleno želimo nisu bili dovoljno iskorišteni. Turizam se sastoji od priče, emocije i doživljaja. Ponuđači nisu u dovoljnoj mjeri nudili usluge i proizvode kroz povezanu turističku ponudu, kroz storyetlling. Većina uključenih područja bila je slabije prepoznata. Ponuđači nisu bili dovoljno osposobljeni za promociju i prodaju. Područje je u tim okolnostima propustilo brojne prilike uključivanja baštine i zanimljivih proizvoda iz zaleđa u zajednički turistički sadržaj.

O projektu su uvodno govorile direktorica Turističke zajednice grada Varaždina Jelena Toth te Dorotea Solomun, a rezultate projekta predstavila je Silva Nemeš iz Instituta za napredne tehnologije i održivi razvoj – ITC Murska Sobota.

– Projektom Zeleno želimo smo vrlo zadovoljni. Ovo je veliki projekt, trajao je 30 mjeseci i okupio puno partnera s obje strane granice. Istok Slovenije i sjeverozapad Hrvatske puno su dobili. Najprije koristi imaju mali ponuđači koji se tek pozicioniraju na turističkom tržištu, ali imaju što ponuditi, a nisu uključeni u glavne turističke proizvode. Povezali smo ih i napravili mikroproizvode, četiri mikroporoizvoda pod zajedničkim imenom Kultnatura. A oni će se razvijati i nakon projekta – rekla je Nemeš.

Glavni cilj projekta bio je osmisliti i implementirati nove turističke sadržaje na temelju aktivnog uključivanja baštine povezane sa sadržajima iz zaleđa, i ciljnim skupinama omogućiti nove doživljaje. Promjena koju su postigli je doprinos većoj privlačnosti prekograničnog područja zbog novih turističkih proizvoda uključenih u baštinu i njihova povezanost sa sadržajima iz zaleđa.

Uspostavljen je Zajednički prekogranični turistički proizvod, odnosno brend „Kultnatura“, došlo je do povećanja za više od 8000 posjeta na lokacijama baštine za vrijeme trajanja projekta, provedene su tri infrastrukturne investicije manjeg opsega na području baštine općina Veržej i Dobrovnik i grada Ludbrega, a bile su 232 osobe uključene u jačanje kapaciteta iz obje države.

Inovativnost projekta vidi se u zajedničkom proizvodu, brendu Kultnatura, koji je sastavljen od četiri različita mikroproizvoda: priroda i kretanje, rukotvorine, gastronomija i vino. Oni čine jedinstvenu cjelinu sa sadržajem, koji se u velikoj mjeri pokazao kao zanimljiv za širu populaciju. Svaki zasebni mikroproizvod zasnovan je na jedinstvenom ishodištu, uzimajući u obzir ono što svako mikropodručje nudi. Kvaliteti pridonosi činjenica da se radi o prekograničnom sudjelovanju različitih organizacija. Posjetiteljima se na taj način nude različiti i zanimljivi sadržaji dok dugoročno sudjelovanje pridonosi korisnoj razmjeni iskustva, povećanju posjete turista, razvoju turističke ponude i povećanju kvalitete turističkih proizvoda.

Važnost projekta za Ludbreg istaknuo je gradonačelnik Dubravko Bilić.

– Za nas je ovo nastavak prethodnog projekta u kojem smo vidjeli koliki su potencijali u prekograničnoj suradnji i u turističkom brendiranju. Ludbreg je kroz raniji projekt uspio raditi na brendiranju određenih poljoprivrednih prehrambenih proizvoda. Pokazala se potreba da se napravi korak dalje, da se tim brendiranim proizvodima dodatnim projektom otvori kanal za njihov plasman kroz turističku ponudu. Projekt je pokazao da sami ne možemo ništa, a zajedno možemo puno – istaknuo je Bilić.

Partneri projekta Zeleno želimo su Poljoprivredno šumarski institut Murska Sobota kao nositelj projekta, Institut za napredne tehnologije i održivi razvoj – ITC Murska Sobota, Ustanova Marianum Veržej, Zavod za zaštitu okoliša i turizma Dobrovnik, Grad Ludbreg, Hrvatska gospodarska komora – županijska komora Varaždin i Turistička zajednica grada Varaždina, a pridruženi partneri Općina Veržej, Općina Dobrovnik, Grad Varaždin i Turistička zajednica grada Ludbrega.

Trajanje projekta je od 1.9.2017 do 29.2.2020, a proračun projekta 836.515,00 eura, od čega je 711.037,75 eura europskih, a 125.477, 25 eura vlastitih sredstva partnera.

Na predstavljanju rezultata projekta Zeleno želimo bila je i zamjenica gradonačelnika Varaždina Sandra Malenica.

– U tijeku je nekoliko projekata koje radimo u suradnji sa Slovencima, vezano uz kulturnu i prirodnu baštinu, a ovaj baš spaja prirodnu i kulturni baštinu s onima što čini grad – ljudima, proizvođačima. Ojačat ćemo odnose sa susjednim, a i naš prirodni put je prema Sloveniji. Ovi prekogranični projekti su idealni. Ako zajednički nastupamo prema nekom tržištu, to možemo napraviti puno bolje – poručila je Malenica.

O utjecaju projekta na njihove sredine govorili su i Slavko Petovar, župan Općine Veržej, te Ester Povše, direktorica općinske uprave Općine Dobrovnik.

n.kalajdžija / sjever.hr

13.02.2020.

Input your search keywords and press Enter.