Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Hrvatska i svijet

Uvođenje novog sustava naplate cestarine pomaknuto – počinje tek početkom 2027.

Autor: sjeverhr
Uvođenje novog sustava naplate cestarine pomaknuto – počinje tek početkom 2027.

Novi sustav naplate cestarine u Hrvatskoj mogao bi zaživjeti početkom 2027. godine. Potpuna funkcionalnost novog sustava naplate cestarine, nakon završetka probnog razdoblja, planira se uvesti početkom 2027. godine. Sam sustav trebao bi biti gotov do kraja rujna iduće godine, izjavio je u srijedu Hrvoje Dorčić, voditelj projekta novog sustava u Hrvatskim autocestama prenosi index.hr.

Postavljanje portala je već u tijeku

Dorčić je novinarima rekao da su Hrvatske autoceste započele građevinske radove na postavljanju portala potrebnih za novi sustav naplate. Trenutačno se radi na sedam portala na autocesti A3 u Sisačko-moslavačkoj županiji, nakon čega će radovi biti prošireni na cijelu mrežu autocesta. Ukupno će biti postavljeno 212 portala s opremom, koji će se spojiti na elektroenergetsku i svjetlovodnu mrežu HAC-a.

Pokretanje sustava i paralelni rad

Sustav će početi s radom nakon što svi portali budu gotovi i sustav testiran, odnosno kada bude spreman za punu operativnu funkciju. Dorčić očekuje da će sustav biti spreman u posljednjem kvartalu sljedeće godine, a predviđa se i tromjesečno razdoblje paralelnog rada novog sustava i postojećih naplatnih kućica.

Nakon aktivacije novog sustava, naplatne kućice na 77 lokacija postupno će biti uklonjene, pri čemu će se prioritet dati čeonim naplatama kako bi se poboljšala protočnost prometa.

Prednosti novog sustava

Novi sustav značajno će povećati protočnost vozila. Trenutačno, na naplatnim postajama gdje rade samo blagajnici, prolazi oko 350 vozila na sat, dok će s novim sustavom protočnost odgovarati punom profilu autoceste.

Crolibertas, potpuno digitalni i jedinstveni sustav elektroničke naplate cestarine, omogućuje naplatu putem ENC uređaja ili ALPR tehnologije.

Kako funkcionira ALPR tehnologija

ALPR (Automatic License Plate Recognition) sustav automatski prepoznaje, čita i obrađuje registarske tablice s pomoću optičkog prepoznavanja znakova. Kamere i softver analiziraju slike tablica i izvlače podatke, čak i u otežanim uvjetima poput slabog osvjetljenja ili lošeg vremena.

Korisnici ENC-a morat će povezati registarsku oznaku vozila s uređajem, dok će korisnici ALPR-a morati povezati tablicu s valjanim sredstvom plaćanja. ENC uređaji bit će obvezni za teška vozila.

Primjena sustava Crolibertas

Sustav će se uvesti na svim autocestama u Hrvatskoj kojima upravljaju HAC, Bina Istra i Autocesta Zagreb–Macelj. Omogućuje vožnju bez zaustavljanja u slobodnom protoku vozila, čime se putovanje autocestama čini bržim, jednostavnijim i modernijim.

Ugovor za implementaciju sustava potpisan je s konzorcijem slovačke tvrtke SkyToll i češkog TollNeta, a njegova vrijednost iznosi gotovo 80 milijuna eura bez PDV-a. Financiranje je osigurano kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti.

Foto: arhiva

 

Podijeli članak:

Povezani članci

Izdvojeno

Najnovije

/
/
notification icon
Želite li primati najnovije vijesti sa Sjever.hr portala?