Tri mjeseca nakon što je Vlada Republike Hrvatske ukinula maksimalne maloprodajne cijene goriva, tržište se pokazalo stabilnim i konkurentnim – cijene su za većinu goriva niže nego sredinom srpnja, pokazuje analiza portala Nafta.hr.
Prema njihovoj analizi, osnovna goriva – Eurosuper 95 i Eurodizel – bilježe pad od oko tri centa po litri u odnosu na razdoblje kad je država još određivala maksimalne cijene. Unatoč zabrinutosti dijela javnosti da bi liberalizacija mogla dovesti do poskupljenja, tržište se pokazalo otpornim, a konkurencija je dovela do blagog pada cijena.
Najveći pad zabilježen je kod premium goriva. Eurosuper 95 Premium je u tri mjeseca pojeftinio za 15 centi, dok je Eurodizel Premium s prosječnih 1,71 € pao na 1,49 € po litri – čak 13 posto manje. To upućuje na pojačanu tržišnu utakmicu među vodećim distributerima poput Ine, Lukoila, Petrola, Shella i Tifona.
Ističu kako je tržište pokazalo da može samostalno održavati stabilnost cijena te da je nakon ukidanja regulacije konkurencija povećana, a cijene su se prirodno uskladile.
Plavi dizel i lož ulje također su zabilježili smanjenje cijene od oko tri centa. Ova promjena posebno ide u prilog poljoprivrednicima i kućanstvima koja koriste ta goriva u sezoni grijanja i pripreme za zimu.
Tri mjeseca nakon ukidanja državne regulacije, tržište goriva u Hrvatskoj pokazuje znakove zdrave konkurencije i stabilnosti. Cijene su u prosjeku niže nego prije liberalizacije, a razlike među benzinskim postajama uglavnom se kreću unutar 1–2 centa po litri.