Sve češće u hrvatskim školama roditelji ne šalju djecu na nastavu kako bi ukazali na probleme i potaknuli promjene u ponašanju pojedinih učenika ili osigurali stručnu podršku. Tako je i ovog tjedna u Ludbregu, gdje gotovo cijeli prvi razred Osnovne škole Ludbreg nije došao na nastavu.
Roditelji su odlučili da neće slati djecu dok se ne riješi problem – ponašanje jednog učenika. Na nastavi nije bilo 13 od 15 učenika, a roditelji traže sigurniju okolinu za svoju djecu.
Učenik je ometao ostale, a neka su ga se djeca i bojala, pa roditelji smatraju da mu je potrebna dodatna stručna podrška. Naglašavaju i da socijalna pedagoginja više ne radi u školi jer joj nije produžen ugovor, što dodatno otežava rješavanje problema.
Podsjetimo, Osnovna škola Ludbreg nadležna je Varaždinska županija, no situacija u Ludbregu nije izolirana. Slični problemi pojavljuju se i u drugim školama Varaždinske, Koprivničko-križevačke i Međimurske županije, a često se incidenti počnu rješavati tek kada dođu u medije. Primjeri uključuju nedavne slučajeve u Varaždinskim Toplicama i Murskom Središću, gdje su roditelji također istaknuli problematično ponašanje pojedine djece.
Saborski zastupnik i gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić ranije je u Saboru apelirao na osiguranje stručne pomoći u školama. Pokrenuo je inicijativu za otvaranje Ureda pravobraniteljice za djecu u Varaždinu te istaknuo potrebu da se u svim školama omogući rad psihologa. Naglasio je da je broj psihologa u školama daleko od potreba: na 850 srednjih škola ima samo 190 psihologa, a u osnovnim školama situacija je još kritičnija.
– Djeca koja se suočavaju s izazovima u odrastanju često nemaju kome obratiti jer ne postoji dovoljan broj školskih psihologa. Sustav problem pokušava “gurati pod tepih”, a zapošljavanje stručnih kadrova otežano je pravilom da se nakon dva odlaska u mirovinu dozvoli samo jedno novo zapošljavanje. Ovo mora hitno mijenjati, jer djeca provode većinu života u sustavu obrazovanja i zaslužuju adekvatnu podršku – izjavio je Bilić prošle godine.
Zaključak je jasan, sustav obrazovanja u Hrvatskoj od vrtića do srednje škole suočava se s ozbiljnim problemima – vršnjačkim nasiljem i nedostatkom stručne podrške. Hitno je potrebna reforma kako bi se djeca mogla sigurno i adekvatno razvijati.
Foto: arhiva