Otkako je pruga između Zagreba i Zaboka elektrificirana, putovanje između ta dva grada postalo je znatno brže i učinkovitije. No, unatoč infrastrukturnim poboljšanjima, vozni red – posebno kada je riječ o noćnim linijama – ostao je gotovo nepromijenjen desetljećima. Generacije putnika već četrdeset godina traže javni prijevoz koji bi zagrebački prsten uistinu učinio dostupnim i funkcionalnim u svim dijelovima dana, pa i noći.
Na relaciji Zagreb–Zabok kritično nedostaje noćnih vlakova, ne samo iz Zagreba prema Zagorju, već i obrnuto. Građani s obje strane često putuju na kulturna, sportska i društvena događanja, no zadnji vlak iz Zagreba za Zabok kreće u 22:40, dok iz Zaboka za Zagreb posljednja linija vozi u 21:11.
Zbog toga građani predlažu uvođenje dodatnih noćnih vlakova, iz Zagreba prema Zaboku u 01:00 i 03:00 te iz Zaboka prema Zagrebu oko 01:30. Cilj je prikupiti što veći broj potpisa i uputiti službeni zahtjev Hrvatskim željeznicama, Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kao i svim jedinicama lokalne samouprave koje ova pruga povezuje.
Podršku inicijativi dao je i načelnik Općine Veliko Trgovišće Robert Greblički, istaknuvši kako je riječ o važnoj temi za mnoge Zagorce koji svakodnevno ovise o željezničkom prijevozu.
– Mještani naše općine u velikoj mjeri koriste vlak za putovanja prema Zagrebu i Zaboku, pa stoga podržavam ovu inicijativu. Razmišljamo i o tome da prema HŽ-u pošaljemo prijedloge za novi vozni red, s naglaskom na više linija u jutarnjim i popodnevnim satima – rekao je Greblički.
Dodao je kako bi noćna linija bila posebno korisna za studente i radnike koji se iz Zagreba vraćaju kasnije u večernjim satima.
– Noćni vlak bi itekako koristio mladima koji odlaze u kasni izlazak, ali i zaposlenima koji ostaju duže na poslu. Naravno, trebamo razgovarati s HŽ-om o isplativosti, troškovima i racionalnim rješenjima, ali vjerujem da je takva linija vrijedna razmatranja – istaknuo je načelnik.
Govoreći o modernizaciji željezničke infrastrukture, Greblički je podsjetio kako je elektrifikacijom pruge i uvođenjem brzog vlaka znatno skraćeno vrijeme putovanja do Zagreba – sada je moguće doći do Glavnog kolodvora za manje od pola sata.
– Sve to pridonosi atraktivnosti naše općine. Primjećujemo porast broja putnika, bilo zbog nižih troškova, bilo zbog problema s parkiranjem u Zagrebu. Ovakva prometna povezanost utječe i na doseljavanje mladih obitelji u Veliko Trgovišće – zaključio je Greblički.