Električni romobili sve su prisutniji u našim gradovima na ulicama i šetnicama, a najčešće ih koriste mlađi korisnici zbog njihove brzine, jednostavnosti i dostupnosti. Unatoč brojnim prednostima, sve više zabrinjava porast prometnih nesreća u kojima sudjeluju upravo vozači romobila. Zbog toga je gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović nedavno inicirao sastanak s predstavnicima policije kako bi se razmotrile mogućnosti dodatne regulacije ovog oblika prijevoza. No, dok u mnogim sredinama upravo romobili izazivaju sve više pažnje zbog porasta prometnih nesreća, u općini Marija Bistrica situacija je nešto drukčija.
Načelnik općine Josip Milički ističe da romobili zasad ne predstavljaju veći problem, osobito jer je njihova vožnja već zabranjena u najosjetljivijim zonama unutar svetišta i šetnica međutim, ono što stvara znatno veće poteškoće su kvadovi i motocross motori.
- Situacija s kvadovima i motocross motorima kod nas je zaista ozbiljna. Dok je u Sloveniji, Njemačkoj i Austriji vožnja takvim vozilima po otvorenom prostoru već godinama zakonom zabranjena, kod nas taj problem još uvijek nije sustavno riješen. Nažalost, svjedočimo tome da se u nekakvim, recimo to tako, aranžmanima - ne znam ni sam jesu li legalni, polulegalni ili nešto treće, organizirano dovode vozači kvadova iz drugih zemalja, koji voze po našim zagorskim bregima. Te rute vrlo često završavaju problemima na terenu – gaženjem usjeva, oštećenjem nerazvrstanih cesta, vožnjom po privatnim parcelama i trasiranjem nepostojećih puteva. Naravno, vozi se punim gasom i sve to na kraju završi kod nas na Općini, gdje se stanovnici s pravom žale. Mi reagiramo, kontaktiramo policiju, a onda dobijemo odgovor da su nerazvrstane ceste dostupne svima. I tako se vrtimo u začaranom krugu – izjavio je načelnik Milički.
Načelnik Milički pritom naglašava kako ovo nije problem koji se može riješiti isključivo na lokalnoj razini. Potrebna je jasna zakonska regulativa na razini države, kojom bi se propisalo da se vožnja kvadovima i motocross motorima smije odvijati isključivo na posebno uređenim poligonima. Javne ceste i prirodna područja, poručuje, moraju ostati namijenjena redovnom prometu i očuvanju prostora.