Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Zagorje

MIRAN AKTUALAC: Županu Kolaru postavljena pitanja vezana uz staru zagorsku cestu i izvlaštenje zemljišta za privatne investitore

Autor: Ivana Belošević
MIRAN AKTUALAC: Županu Kolaru postavljena pitanja vezana uz staru zagorsku cestu i izvlaštenje zemljišta za privatne investitore

Održava se druga sjednica Županijske skupštine Krapinsko-zagorske županije u ovom mandatu. Prije samih točaka dnevnog reda, održan je i aktualni sat.

Županu Željku Kolaru pitanja su postavila tri člana skupštine. Stanko Majdak (SDP) osvrnuo se na diskriminaciju starijih osoba i kako se o starijim osobama ništa ne govori u medijima.

Govorio je o svom životnom iskustvu, gdje je htio zamijeniti auto i došao je u banku po kredit i smijali su mu se s obzirom na godine, a nije mogao dobiti ni lising, a treća stvar je putno osiguranje jer je putovao u Pariz i nije ga mogao dobiti. Pita mlade koji će isto doći u te godine, kako će reagirati, a također apelira i na medije da barem malo empatije pokažu prema starijima, kako ne bi bilo urušeno njihovo dostojanstvo.

Image

Kolar je rekao da razumije problematiku i da je uvažava i da bi to trebalo uputiti prema nadležnim institucijama.

Davor Kljak (Reformisti) pitao je za državnu cestu D1, staru zagorsku koja je nažalost postala cesta smrti i prema stručnjacima s Prometnog fakulteta to je najopasnija cesta, preopterećena je vozilima i dnevno prođe otprilike 18 tisuća vozila, od toga nekih 10 posto teretnih.

- Nikada nije uloženo više sredstava kao prošle godinu, a nikad nisu bili tako poražavajući rezultati što se tiče teških prometnih nesreća. Izražavam punu podršku sastanku o sigurnosti prometa koji je održan u Zaboku i vjerujem da će nakon nekih donesenih zaključaka ova prometnica biti sigurnija, no nisam siguran da će biti dovoljno sigurna bez strateških političkih odluka u državi, a to je ulaganje konkretnog državnog novca u spašavanje života. Predlažem da se dođe do odluke da se jeftinom cijenom potakne lokalno stanovništvo na korištenje autoceste i to je odluka koja se može donijeti ukoliko postoji volja države. Tom bi se odlukom dionica D1 rasteretila. Također, velika sigurnost na ovoj dionici osigurala bi se fizičkim odvajanjem kako ne bi moglo doći do frontalnog sudara, no za to treba vrijeme. Pitanje za župana je da nas upozna s osnovnim odlukama sastanka u Zaboku – naglasio je Kljak.

Image

Župan Kolar mu je odgovorio da se s tom cestom ne bavimo mjesec dana, nego već godinama, niti smo reagirali tek nakon dviju prometnih nesreća koje su, nažalost, završile tragično s četiri izgubljena života.

- Tom se cestom bavimo već godinama. Moram reći da imamo vrlo dobru suradnju s resornim ministarstvom, Hrvatskim cestama, Zagrebačkom županijom te Ministarstvom unutarnjih poslova, odnosno policijskim upravama Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije. Na posljednjem sastanku, koji sam osobno sazvao, konstatirali smo da je cesta na području Zagrebačke županije rijetko kada bila u boljem stanju. Međutim, dionica koja prolazi kroz Krapinsko-zagorsku županiju je u lošem stanju. Hrvatske ceste, u suradnji s resornim ministarstvom i Zagrebačkom županijom, krenule su u izradu tehničke dokumentacije i pokrenule radove na obnovi osam kilometara ceste koji pripadaju Krapinsko-zagorskoj županiji. Prema informacijama iz medija, izgledno je da će određene dionice biti privremeno zatvorene, a promet preusmjeren preko Velikog Trgovišća. Cilj je postići jednaku razinu sigurnosti i kvalitete prometnice na području Krapinsko-zagorske županije kao što već postoji na području Zagrebačke. Međutim, valja naglasiti da se najteže prometne nesreće događaju upravo na dijelu ceste u Zagrebačkoj županiji, gdje je prometnica u boljem stanju. Na tom smo području već postavili dvije nadzorne kamere radi kontrole brzine, uveli vibrirajuće trake na dionici od West Gatea do Pojatna – prokomentirao je Kolar.

Dodao je da je u većini nesreća kriva pogreška vozača.

- Kad već govorimo o prometu i teretnim vozilima, želim istaknuti da u posljednjim nesrećama, iako su bile s težim posljedicama ni u jednom slučaju nisu bili krivi vozači kamiona. To su statistike i to su činjenice. Na sastanku smo se, osim rekonstrukcije ceste, dogovorili i da se reflektirajuća traka postavi duž cijele dionice. Postavit ćemo još šest kućišta i dvije kamere, koje će se mijenjati po kućištima. Ministarstvo unutarnjih poslova te obje policijske uprave odredit će mjesta gdje smatraju da će svojom pojavom utjecati na smanjenje brzine, no problem je što na samoj prometnici nema takvih ugibališta, tako da će policijske uprave detektirati takve točke te će onda Hrvatske ceste napraviti elaborat kojeg ćemo svi zajedno isfinancirati. To su oni zaključci koje smo u globalu donijeli – rekao je Kolar.

Što se pak tiče mogućnosti da se napravi klasična brza cesta s dvije trake, uz ovu autocestu koju imamo i ostale pravce koje imamo prema Zagrebu, župan kaže da možemo apelirati prema ministarstvu, no koliko je to realno - ne zna i nije siguran.

- Ono na što možemo apelirati je da dodatno povećamo i broj vlakova i autobusa prema Zagrebu i da taj javni prijevoz učinimo što dostupniji ljudima te da tako smanjimo broj vozila koja svakodnevno idu za Zagreb – napomenuo je župan.

Zlatko Šorša (SDP) postavio je pitanje u vezi izvlaštenja zemljišta za privatne investitore. Investitor je bahato u Pregradi došao do ljudi i rekao im da ne trebaju prodati, da će ionako biti izvlašteni, budući da je Županija izdala lokacijske dozvole, pitam župana zašto je to tako?

Image

Kolar je kazao kako je odgovor jednostavan jer to propisuje zakon i kaže da sve građevine koje su u energetskom interesu su od važnosti za Republiku Hrvatsku i sukladno zakonu su dužni dati lokacijsku dozvolu, pa tako i dozvolu za izvlaštenje.

- Naravno da oni moraju zadovoljiti određene zakonske uvjete kao i drugi investitori, ali oni za energane moraju imati dvije stvari: energetsko odobrenje prema propisima iz područja energetike koje izdaje HETA i moraju imati ugovor o priključenu s operaterom sustava koji je obavezan izgraditi priključak. To je uz sve osnovne dokumente koje mora imati svatko tko podnosi zahtjev za lokacijsku dozvolu i ako je potrebno raditi studiju utjecaja na okoliš, privatni investitor kada dođe u naš Ured za graditeljstvo, mi smo sukladno zakonu dužni izdati lokacijsku dozvolu. Kad se izda lokacijska dozvola, opet sukladno zakonu, ako dođe u naš drugi upravni odjel koji radi izvlaštenja sukladno izdanoj lokacijskoj dozvoli, a ponovo vezano uz ovaj zakon, mi moramo krenuti u postupak izvlaštenja – poručio je Kolar.

Dobio je i potpisanu peticiju od ljudi iz Pregrade i Zaboka, gdje su vrlo detaljno ljudima napravili protokol i dali im obavijest kako i s kojim dokumentima privatni investitor dolazi do nas u Ured za graditeljstvo i drugu fazu, kada dolazi u upravni odjel koji radi izvlaštenja. I tu, nažalost su nama vezane ruke. Dosad su ljudi bili naučeni da može biti izvlaštenja zbog javnog interesa, ali ako je Republika Hrvatska investitor ili neko od njezinih poduzeća, a ovdje sada postoji mogućnost i da to bude privatni investitor. Je li to dobro ili loše? Osobno ne bih digao ruku za takav zakon, bez nekih dodatnih klauzula koje bi regulirale određen uvjete i odnose između privatnog investitora i vlasnika, međutim, nisam bio u toj poziciji, stoga, dok god je zakon tako reguliran, mi ćemo zakon poštivati – odgovorio je župan Kolar.

Image

Vladimir Pleško (HDZ) je postavio pod pitanje na ovaj problem izvlaštenja i kazao da župan nije govorio o prostornim planovima jer oni govore koja se gospodarska djelatnost može obavljati u nekom dijelu gospodarske zone i jedinica lokalne samouprave trebala bi dati dozvolu za gradnju nekog objekta.

Image

Dodajmo da su na početku skupštine prisegu kao novi članovi položili Nada Dogan, Matija Kraševac i Dorotea Hendija.

 

 

Podijeli članak:

Izdvojeno

/
/
notification icon
Želite li primati najnovije vijesti sa Sjever.hr portala?