I podaci o prodaji novih automobila pokazuju da se Hrvati ne ustručavaju malih luksuza. Naime, prošle godine u Hrvatskoj je prodano gotovo 29 posto više novih automobila nego 2022., odnosno njih 56.697. Više od polovice novih automobila, točnije 50,5 posto, su benzinci. Iako bi mnogi pomisli da je sljedeći izbor dizel, tome nije tako, piše Poslovni.hr.
Nekada omiljeni dizelaši pali su na treće mjesto s udjelom u prodaji od 19 posto, dok su na drugo mjesto zasjeli hibridi kojih je prodano 13.990, što je udio od 24,7 posto. Četvrto mjesto drži plin koji je odabralo tri posto kupaca, dok je električne automobile izabralo 2,9 posto kupaca.
Najprodavanije marke bile su Škoda, Volkswagen, Renault, Kia i Dacia, dok je najprodavaniji model bio Renault Clio.
I dok se trendovi u izboru kupaca prilikom kupnje novih automobila mijenjaju, u prodaji rabljenih vozila i dalje uvjerljivo prednjače ona pogonjena na dizelsko gorivo. Naime, prema podacima Carinske uprave iz 2021. godine, čak 78,2 posto uvezenih rabljenih automobila je bilo na dizelski pogon.
Tome u prilog idu i podaci o ukupnom broju i vrsti vozila na hrvatskim cestama. Naime, ako se gledaju podaci Centra za vozila Hrvatske, krajem 2022. godine u zemlji je bilo registrirano 1.836.016 osobnih automobila od kojih 1.027.379 ili 55,96 posto na dizel, dok je benzinaca bilo 716.031 ili 39 posto. Automobila na benzin i plin je bilo 60.349 (3,29 posto), na hibridni pogon 27.057, na struju 4929, dok je manje od 1000 automobila pokretano samo na plin ili prirodni plin.
sjever.hr/poslovni.hr
10.01.2024.