Od 15. svibnja trgovci u Hrvatskoj imat će novu zakonsku obvezu, odlučila je u petak Vlada Republike Hrvatske.
Naime, trgovci će svakodnevno morati objavljivati ažurirane cjenike na svojim internetskim stranicama, i to u digitalnom formatu prilagođenom za automatsku obradu. Riječ je o tzv. izraelskom modelu kontrole cijena, koji se prvi put uvodi u Hrvatskoj s ciljem bolje zaštite potrošača i veće transparentnosti tržišta, Piše Hina, a prenosi Dnevnik.hr.
Mjera obuhvaća široku paletu proizvoda - od hrane i pića do kozmetike, sredstava za čišćenje, toaletnih potrepština i artikala za kućanstvo. Osim što će morati objavljivati cjenike, trgovci će biti dužni omogućiti upotrebu softverskih alata za automatsko prikupljanje podataka u stvarnom vremenu, što otvara vrata razvoju aplikacija za usporedbu cijena među različitim trgovinama.
Dodatno, svi trgovci će morati na prodajnim mjestima jasno istaknuti i tzv. dodatnu cijenu, onu koja je bila na snazi 2. svibnja 2025. godine. Ta će cijena morati biti vidljiva ne samo na policama i proizvodima, nego i na promotivnim materijalima, prenosi Dnevnik.
Premijer Andrej Plenković istaknuo je da je riječ o mehanizmu izravne kontrole cijena koji štiti građane od neopravdanih poskupljenja i jača njihovu pregovaračku moć na tržištu, dok ministar gospodarstva Ante Šušnjar naglašava da će se novim sustavom lakše pratiti učinci promjena cijena, prepoznati tržišni poremećaji i pravovremeno reagirati.
foto: arhiva/screenshot