Jedna od najvažnijih prometnih investicija u povijesti grada – Sjeverna obilaznica Preloga vrijedna 9,45 milijuna eura, u srijedu je svečano otvorena.
Radove koji su počeli u listopadu 2023. godine su izvodile su tvrtke Tegra d.o.o. Čakovec i Colas Hrvatska d.d. Varaždin, a projekt je obuhvatio izgradnju 6,8 kilometara nove ceste koja će rasteretiti promet u središtu grada, posebice kada je riječ o teretnim vozilima, kao i prometovanje državnom cestom između Čakovca i Koprivnice.
Međimurski župan Matija Posavec istaknuo je da razvoj prometne infrastrukture ima veliki benefit za ukupni gospodarski i društveni razvoj, pogotovo kada je riječ o Međimurju koje ima izuzetnu dinamiku, gustoću naseljenosti, gospodarsku aktivnost.
- Važno je za sigurnost, a onda i sa svakog drugog aspekta, raditi obilaznice, izmjestiti ponajprije teretni promet izvan gradova i općina. Zato je važno graditi obilaznice, ne samo prelošku, već i obilaznicu Nedelišća i Pušćina, obilaznice Čakovca i Murskog Središća i to su projekti na koje čekamo dugi niz godina, a nakon predugog vremena, doživljavaju svoju realizaciju ili završetak, odnosno početak – kazao je župan.
Dodao je da se s odgovornima u Hrvatskim cestama razgovara o tome da preuzmu jednu dionicu koja bi bolje i sigurnije povezala Donje Međimurje, uz takozvani kanal od Hidrocentrale Orehovica do Hidrocentrale Donja Dubrava.
- Riječ je o 22 kilometra koje bi Hrvatske ceste proširile, obnovile puno lakše jer je cijelo to područje u nadležnosti Hrvatskih voda i HEP-a, a zauzvrat bi Županijska uprava za ceste pod svoju nadležnost preuzela neke druge cestovne dionice. Dakle, nitko ništa ne gubi, ali je sasvim sigurno kroz obnovu cesta dobivamo na još većoj sigurnosti, protočnosti i dinamici prometa – zaključio je Posavec.
Gradonačelnik Preloga i saborski zastupnik Ljubomir Kolarek istaknuo je da je ovo veliki dan za sve.
- Sedam kilometara obilaznice i praktički smo povezali jednu i drugu zonu. Ne smijemo zaboraviti da je tu i Donji Kraljevec, gdje je industrija isto tako značajna i bitna. Donji Kraljevec ima preko 2000 radnih mjesta, ima dva rotora, ovaj prema Kraljevcu i dolje prema Draškovcu i puno smo dali težište na tom sigurnosnom dijelu i na rasterećenju gospodarstva i jednostavno opet razmišljamo prema naprijed. Nama je u budućnosti potrebna vrlo kratka južna obilaznica prema Marini, prema otoku, gdje bi se opet rasteretio jedan dio Preloga. I dalje će biti promet, ali ne možda u takvom intenzitetu, a ulice nisu baš spremne za veliki teretni promet – izjavio je Kolarek.
Dodao je da Sjeverna obilaznica Preloga nije previše udaljena od centra te da će učiniti sve da ide i dalje.
- Kao saborski zastupnik podržava sve projekte i jako mi je bitno kao zastupniku da ćemo napraviti Nedelišće i Čakovec, ali trebamo pomoći i Mursko Središće, iznaći tu problematičnu točku jer kad pogledate Nedelišće i Mursko Središće, kakav je tamo promet, kao saborskom zastupniku i dalje ću nastojati progurati to da se to čim prije napravi – obećao je Kolarek.
Na otvorenju obilaznice bio je i državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić koji je istaknuo da je jedan od najvećih dobitaka ovog projekta rasterećenje centra Preloga, a s druge strane približavanje gospodarskih zona onima koji žive i rade na ovom prostoru, a dolaze iz Preloga.
- Ovo je jedan u nizu zahvata koji su realizirani zadnjih godina u Međimurju. Međimurje je s jedne strane, zahvaljujući svojoj gospodarskoj snazi i zaslužilo takve zahvate. Mi smo nakon izgrađene mreže autocesta prioritet dali protočnosti i sigurnosti prometa. Krenuli smo s izgradnjom obilaznica i poveznica na mrežu autocesta, glavnih gospodarskih i kulturnih centara u Hrvatskoj. Iu sklopu toga, u zadnjih deset godina gotovo 180 kilometara brzih i državnih cesta je realizirano, a nedavno su započeto radovi na obilaznici Nedelišća i Pušćina, obilaznica Novog Marofa je realizirana prije dvije godine, sjeverna obilaznica Čakovca i njezina druga i treća faza vrijednosti oko 15 milijuna eura također će krenuti krajem nove godine, Šenkovca također, 19 milijuna eura. Vidite koji je značaj svih tih projekata i koliko će u konačnici doprinijeti sigurnosti i protočnosti prometa na ovom prostoru – istaknuo je Mihotić.
Ivica Budimir, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta naglasio je da se moralo voditi dosta računa o izlijetanju vozila s ove prometnice, budući da je riječ o vodozaštitnom području.
- Morali smo to dobro ograditi da sva vozila u slučaju nekih havarija ostanu na kolniku u zatvorenom sustavu odvodnje. To je možda karakteristični dio što se samog projekta tiče. Imamo dva rotora i spojeve, cesta ima vrlo dobre elemente. Ono što je najbitnije, vrlo kratke su poveznice prema središtu grade, industrijskoj zoni, mislim da su projektanti postigli cilj onaj koji su trebali, da je racionalno, kvalitetno napravljeno, kad se gleda i po cijeni i dužini, stvarno nije preskup projekta, imamo i puno skupljih – kazao je Budimir.
Dodao je da je tehnički pregled prošao te da je uporabna dozvola dobivena i da u tom pogledu nema nikakvih problema.
Od većih projekata u Međimurju spomenuo je onaj u Murskom Središću.
- Tu smo se sad malo aktualizirali oko same obilaznice tog mjesta, imamo kroz samo mjesto semaforizaciju nekih križanja, rotore, manje zahvate, imamo jedan manji problem sa susjedima u Sloveniji, tu kontaktnu točku, da definiramo što bi definiralo u konačnici i tu obilaznicu te izmjestilo teški teretni promet. Nakon ovog velikog investicijskog ciklusa, mi ćemo se sigurno fokusirati na obilaznice ovog tipa. Ovo je jedan dobar primjer i idemo pokušati izbaciti promet iz gradova, osigurati biciklističke staze i staze za pješake, da oni mogu ugodno živjeti u centru grada, a teški promet da izbacimo. I naravno da po mogućnosti, kao i ovdje, uz te obilaznice nikne i kakva industrijska zona. Upravo to bi bio naš cilj u svim dijelovima Hrvatske – zaključio je Budimir.