Popularna grupa KUMOVI objavila je svoj novi singl "Znam da me varaš" koji je već nakon prvog tjedna emitiranja ušao na službenu nacionalnu top listu HR TOP 40.
Donosimo vam intervju s Kumovima, u kojem govore o novom singlu, nastupima i planovima za budućnost.
1. Vaš novi singl „Znam da me varaš” ugledao je svjetlo dana. Kakve su prve reakcije publike?
Generalno, reakcije su jako dobre i uglavnom pozitivne. Naravno, ima i onih lošijih, ali nama to ne smeta. Uvijek je dobro čuti i kritike i pohvale. U vrlo kratkom roku ostvarili smo velik broj pregleda na Youtube-u, što nas jako veseli. Trenutno pjesma broji preko 300 tisuća pregleda. Također, pjesma se jako dobro 'zavrtila' na radio postajama. Već u prvom tjednu emitiranja dospjela je na službenu nacionalnu top listu HR TOP 40. To nas jako veseli i možemo reći da smo zaista ponosni na dosadašnje rezultate.
2. Mislite li da je nova pjesma stilski drugačija nego prijašnje? Na prvu nam se čini da u njoj čujemo retro prizvuk ranog Magazina. Znači li to da i dalje možemo očekivati pjesme u retro stilu ili ćete nam možda prirediti neko zanimljivo iznenađenje?
Zanimljivo je kako neka nova pjesma u modernom aranžmanu doista može donijeti prizvuk ranog Magazina, što svakako može biti osvježavajuće i interesantno za slušatelje koji uživaju u tim starim zvucima. Međutim, to ne znači nužno da će naše ostale pjesme biti u tom stilu. Moguće je da ćete od nas u budućnosti čuti različite glazbene pravce. Mi kao umjetnici često eksperimentiramo s novim idejama i zvukovima, pogotovo ako želimo iznenaditi svoju publiku i fanove. Iako trenutni singl možda podsjeća na neke prošle glazbene periode, nije isključeno da će sljedeće pjesme biti pravo iznenađenje i donijeti sasvim drugačiji zvuk ili pristup. Stoga, očekujte neočekivano.
3. U svojoj dugogodišnjoj karijeri imali ste brojne nastupe. Možete li izdvojiti neke koji su Vam posebno prirasli srcu? Kakvi su Vaši planovi što se tiče budućih nastupa?
Uh, doista teško pitanje. Moramo reći da nam je izrazito drago čuti da ljudi i u našim susjednim državama znaju naše pjesme. Često nastupamo u Sloveniji, a ove smo godine po prvi puta pozvani i u Mađarsku. To su nam bili posebni i jako dragi nastupi. Od nastupa u Hrvatskoj ne možemo izdvojiti najdraži, jer zaista svaki nastup nosi nešto posebno. Svaki je zanimljiv na svoj način, ali moramo reći da nam je nedavni doček Nove godine u jednom klubu u Čakovcu ostao u posebno lijepom sjećanju. Bilo je preko 700 prodanih karata, atmosfera je bila fantastična i noć nam je doslovno proletjela u trenu. Što se tiče budućih nastupa možemo se pohvaliti da nam je 2025. godina gotovo cijela bukirana. Jako smo sretni i zahvalni na tome. Kroz godinu imamo ugovoreni veliki broj privatnih evenata i svadbenih svečanosti. Posebno se veselimo javnim svirkama na gradskim trgovima i šatorima. Bit će puno fešte i veselja kao i svake godine, ali prvo ćemo se malo odmoriti kroz siječanj!
4. Na svojim nastupima izvodite poznate hitove u raznim žanrovima. U kojem glazbenom žanru se osjećate najbolje? Što više preferira Elena, a što Tomislav?
Da, zaista smo se trudili da naš repertoar proširimo tako da uvijek ima za svakog ponešto, rekli bismo „od Bacha do Sevdaha!“ Najviše izvodimo domaću zabavnu glazbu, a takvu glazbu nastojimo raditi i autorski, tako da se tu i osjećamo najbolje. Meni osobno je uz zabavni jako drag i pop žanr, a posebno se dobro osjećam pjevajući stare pjesme Magazina. Tomislav voli rock, a posebno voli izvoditi rock-balade i to mu sjajno leži.
5. Kakav je Vaš stav o glazbi koja dolazi s istoka? Izvodite li na svojim nastupima i tu vrstu glazbe? Koje pjesme na Vašim nastupima općenito nailaze na najbolji prijem kod publike?
Nemamo ništa protiv ni jedne vrste glazbe, pa tako ni protiv glazbe s istoka. Svatko sluša što želi, što mu je uhu ugodno i mislim da se na to se ne može utjecati. Mi kao zabavljači moramo dati ono što publika želi čuti. Da nema publike, ne bi bilo ni nas. Na našim nastupima najbolje prolazi domaća zabavna glazba. Vjerojatno zato što takvu glazbu i autorski radimo i zato što smo već naučili publiku kakav repertoar može od nas očekivati. Međutim, ne ograničavamo se ni u jednom žanru i nemamo problem s tim da izvedemo i poneku pjesmu takvog ili sličnog prizvuka.
6. Koji su Vaši planovi za budućnost? Kada možemo očekivati novi album?
Iako već imamo 5 objavljenih singlova, planovi za budućnost su još uvijek u fazi razmatranja. Važno je da naši obožavatelji budu strpljivi, jer stvaranje novog albuma zahtijeva vrijeme kako bi se dovršili svi detalji, bilo u smislu stvaranja glazbe, produkcije ili umjetničkog izraza. Iza nas su već dva studijska albuma, a sve detalje o trećem na vrijeme ćemo otkriti kroz medije i društvene mreže. Dakle dragi naši pratitelji i fanovi, pratite naše službene kanale i o svemu ćete na vrijeme biti informirani i obaviješteni.
7. Do sada imali više glazbenih suradnji. Koja je ostvarila najbolji prijem kod publike? Imate li u planu neki novi duet i s kim bi ste ga najviše željeli snimili?
Suradnje s drugim glazbenicima često donose poseban ukras u glazbeni rad jednog benda. Ako se osvrnemo na prethodne suradnje, popularnost pojedine pjesme često ovise o ostvarenoj kemiji između izvođača. Najbolji odjek kod publike svakako su ostvarile suradnje s Natkom Smoljanom „Ljubica”, Lidijom Bačić „Još te čekam” te Letećim odredom i Željkom Bebekom „Čini mi se brate”. Što se tiče budućih suradnji, to će biti iznenađenje, jer kao glazbenici često planiramo nove duete ili suradnje bez prethodnih najava. Ako razmatramo duet s nekim, to najviše ovisi o glazbenom smjeru i umjetničkoj povezanosti s drugim izvođačem. U idealnom slučaju, želimo surađivati s onima koji dijele sličnu strast prema glazbi. Najprije zabavnoj glazbi, ali također i s onima koji mogu donijeti nešto novo i izazovno. Moguće suradnje u budućnosti mogu biti s glazbenicima iz sličnih ili pak različitih žanrova, ovisno o tome kakav ćemo zvuk željeti istražiti.
8. Što mislite o konkurenciji na estradi i sve većoj hiperprodukciji novih pjesama? Čini se da diskografi danas objavljuju sve što im padne pod ruku. Je li to glavni razlog trenutno lošeg stanja na domaćoj glazbenoj sceni?
Konkurencija na estradi, kao i sve veća hiperprodukcija novih pjesama, zaista su postali prominentni faktori u današnjoj glazbenoj industriji. U današnjem digitalnom dobu, gdje se glazba lako distribuira i dijeli putem različitih platformi, umjetnici i diskografi imaju pristup globalnom tržištu, što ujedno i povećava broj izdanih pjesama. Međutim, ta velika količina sadržaja može izazvati "preopterećenje" publike, koja postaje selektivnija i možda manje povezana s glazbom, jer je teško uočiti one najkvalitetnije stvari među toliko ponuda. Ta povećana produkcija pjesama također može rezultirati nižom kvalitetom, jer brzina izlaska novih pjesama ponekad podrazumijeva manje vremena za razmišljanje o dubini, inovativnosti i detaljima. Diskografi se s jedne strane mogu opredijeliti za kvantitetu kako bi zadovoljili brz tempo tržišta, dok bi s druge strane umjetnici mogli osjećati pritisak da se "uklope" u trenutne trendove, što ponekad znači manje autentičnih i originalnih izdanja. Trenutno „loše stanje” na domaćoj glazbenoj sceni nije nužno samo rezultat hiperprodukcije, već i utjecaja komercijalnih interesa koji često nadmašuju umjetničke vrijednosti. S druge strane, postoje i mnogi talentirani umjetnici koji pokušavaju unatoč tim izazovima održati visoki standard. Ključno je da se potiče ravnoteža između kvalitete i kvantitete te da publika i dalje daje podršku onima koji se trude donijeti nešto novo i autentično. Iako konkurencija može biti velika, uvijek će postojati prostor za istinske umjetnike koji ostavljaju dugotrajan dojam.
9. Recite nam što mislite o radiju kao mediju i hoće li uspjeti opstati u novom digitalnom dobu? Koliko često slušate glazbu na radiju i koliko Vam je radio bitan faktor u svakodnevnom životu?
Osobno volim slušati radio jer uvijek čujem što ima novo i koje pjesme se najviše vrte, odnosno što slušatelji vole slušati zbog posla kojim se bavim. Nama izvođačima, radio je jako bitan medij, jer su se putem radija oduvijek plasirale nove pjesme do slušatelja. Ipak, smatram da je do slušatelja mlađe generacije u ovom novom „digitalnom dobu” sve teže doći putem radija i da se za njih trebaju dodatno upotrijebiti i drugi digitalni mediji, poput društvenih mreža - Facebooka, Instagrama i Tik Toka. Danas je sve usko vezano uz društvene mreže. Doslovno, ako nešto nije objavljeno na Facebooku, nije se niti dogodilo. Definitivno je veća vjerojatnost da će ljudi nešto popratiti ako im se to plasira i na društvene mreže gdje su stalno prisutni, a pogotovo oni najmlađi.