Pregovarači Vijeća i Europskog parlamenta postigli su dogovor o dopuni direktive o vozačkim dozvolama, koja sadrži brojne novosti, posebice za mlade vozače.
Naime, novi vozači morat će kod polaganja teorijskog i praktičnog ispita dokazati da poznaju rizike za ranjive sudionike u prometu, pješake, bicikliste ili vozače skutera. Isto tako, morat će naučiti kako sigurno koristiti mobitele, poznavati sustave za pomoć u vožnji koje imaju novi automobili, kako sigurno otvarati vrata, kako voziti po snijegu i sklizavom terenu te biti svjesni opasnosti od mrtvog kuta.
Uvodi se digitalna vozačka koju će vozači imati na svojim pametnim telefonima i koja će po novim pravilima postati standardna u EU. Države članice imat će pet i pol godina za uvođenje digitalne vozačke dozvole, a vozači će imati pravo tražiti vozačku u fizičkom formatu, piše Indeks.
Došlo je i do jedne novine pa se tako po prvi puta uvodi probno razdoblje od najmanje dvije godine za nove vozače, za koje će isto tako vrijediti i stroža pravila i sankcije za vožnju pod utjecajem alkohola, vožnju bez korištenja sigurnosnog pojasa ili sigurnosnog sustava za dijete.
Kako piše Indeks, bog manjka profesionalnih vozača, snižava se dobna granica za dozvolu za vozače kamiona s 21 na 18 godina, a za vozače autobusa s 24 na 21 godinu, uz uvjet da kandidati imaju potvrdu o profesionalnim kompetencijama. Države članice mogu dopustiti 17-godišnjacima da voze kamion ili kombi, ali samo na svom teritoriju i uz pratnju iskusnog vozača.
Dogovoreno je da se dozvole za motocikle i automobile izdaju na 15 godina, a dozvole za vozače kamiona i autobusa morat će se obnavljati svakih pet godina. Države članice imat će pravo skratiti vrijeme važenje dozvole za vozače starije od 65 godina.
Države članice moći će za vozače automobila ili motocikala umjesto obveznog liječničkog pregleda ponuditi alternativu, poput ispunjavanja obrasca za samoprocjenu svoga zdravstvenog stanja.