Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Hrvatska i svijet

Daljnja poskupljenja su neizbježna – sad i cijene kave lete u nebo

Autor: Alenka Kučić
Daljnja poskupljenja su neizbježna – sad i cijene kave lete u nebo

Zbog strelovitog rasta cijena te sirovine na svjetskim burzama, šalica kave mogla bi uskoro poskupjeti, što je uzburkalo mnoge domaće kavopije.

To i ne čudi, budući da se u Hrvatskoj godišnje konzumira 3,8 kilograma kave po glavi stanovnika, što nas stavlja na 15. mjesto po konzumaciji kave u svijetu, prema World of Statistics, piše Poslovni dnevnik.

Stručnjaci ističu da su uvjeti na tržištu sirove kave trenutno poprilično teški. Dio kompanija zasad planira cjenovni udar amortizirati na vlastitim maržama kako bi zadržali trenutnu cijenu, no dio je već prisiljen na dizanje cijena.

Iz Francka i Atlantic grupe za Poslovni dnevnik su poručili kako „uvelike vode računa o tome da teret poskupljenja ne prenesu na potrošače”, dok je iz Anamaria Company potvrđuju da su u travnju podigli cijene gotovog proizvoda u prosjeku petnaestak posto te kako će daljnja povećanje biti – neizbježna.

Sirova kava sve skuplja

Cijene sirove kave na burzi ovih dana odlaze u nebo, a za to je više razloga. Proizvođači kave morali su se u zadnje vrijeme boriti s lošim urodom sorte robusta u jugoistočnoj Aziji, povijesno niskim zalihama sirove kave u Europi, sigurnosnim izazovima u Crvenom moru i spekulacijama na tržištima od strane fondova.

U zadnja tri mjeseca cijena sirove arabice narasla je za 45 posto, a cijena robuste za 65 posto, pojašnjavaju iz Anamaria Company. Robustom se na ICE burzi trguje po 4168 dolara po toni, 52,5 posto više nego početkom siječnja. Cijena arabice na njujorškoj burzi dosegnula je 2,16 dolara za funtu, dok je sredinom prošlog mjeseca bila na razinama prethodno viđenim u kolovozu 2022.

Porast troškova i problemi s isporukama koji traju dulje od tri mjeseca doveli su do neminovnog povećanja cijena. Pritom je važno znati da arabica kava čini 75 posto svjetske proizvodnje i najviše se uzgaja u Brazilu i Kolumbiji, dok robusta čini preostalih 25 posto i najviše se proizvodi u Vijetnamu i Indoneziji, piše Poslovni dnevnik.

Iz Atlantic grupe, koja stoji iza brendova Barcaffe, Bonito i Grand kafa, pojašnjavaju kako je cijena arabice toliko skočila zbog logističkih problema dopreme kave iz Brazila koja je krajem prošle godine kasnila, a kod robuste veliki izazov predstavlja nedovoljna raspoloživost zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta u zemljama porijekla, kao i problemi transporta.

No unatoč poteškoćama, Franck i Atlantic grupa trude se da do velikog povećanja cijena njihovih proizvoda ne dođe. Atlantic grupa naglašava kako nastoji zaštiti potrošača od dramatičnih poskupljenja nauštrb vlastite profitabilnosti.

sjever.hr/poslovni.hr
03.05.2024.

Podijeli članak:

Povezani članci

Izdvojeno

/
/
notification icon
Želite li primati najnovije vijesti sa Sjever.hr portala?