Now Reading:
FOI kao primjer dobre prakse zna kako inovativnim pristupima doprinijeti ranom razvoju karijera studenata
Full Article 5 minutes read

FOI kao primjer dobre prakse zna kako inovativnim pristupima doprinijeti ranom razvoju karijera studenata

Gotovo stotinu sudionika iz akademskog i gospodarskog sektora u četvrtak je stiglo u Trakošćan kako bi čuli primjere dobre prakse u provođenju inovativnih pristupa nastavnim i nenastavnim aktivnostima usmjerenim prema ranom razvoju karijera studenata.

Naime, tamo je održana završna konferencija projekta „Study4Career: Razvoj cjelovite podrške ranom razvoju karijera studenata Fakulteta organizacije i informatike“, koji nakon tri godine intenzivnog provođenja u sustavu visokog obrazovanja dolazi do završetka, ostavljajući zavidne rezultate, od kojih se pojaviše ističu inovativne primjene u učenju i poučavanju, novi model stručne prakse na prijediplomskoj razini sveučilišnog studija te implementacija inovativnih programskih proizvoda za direktno povezivanje studenata s poslovnim sektorom.

Projektni tim prevođen voditeljicom projekta, docenticom Katarinom Pažur Aničić predstavio je rezultate trogodišnjeg projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda ukupne vrijednosti 3,9 milijuna kuna koji se provodi od 9. ožujka 2020. do 8. ožujka ove godine.

Nositelj projektnih aktivnosti bio je tim Centra za podršku studentima i razvoj karijera (CPSRK) Fakulteta organizacije i informatike (FOI) u partnerstvu s tvrtkom Northwest Agency, Tehnološkim parkom Varaždin (TPV) i Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM).

-U okviru Study4Career unaprijedili smo postojeće modele obavezne stručne prakse na FOI-ju te smo razvili sasvim novi model za naš sveučilišni prijediplomski studij Informacijski i poslovni sustavi u formi tzv. job shadowinga. Također smo razvili razne modele učenja kroz rad (engl. work-based learning, WBL), što je omogućilo velikom broju studenata da u okviru redovne nastave, ali i kroz izvannastavne aktivnosti, imaju priliku raditi s poslodavcima na projektima i na taj način usavršavati svoje kompetencije i pripremati se za tržište rada – rekla je Pažur Aničić.

-FOI je već 2010. uveo obveznu stručnu praksu na diplomsku razinu studija, a danas ima obveznu praksu na svim studijskim razinama. Već 2012. godine osnovali smo Centar za podršku studentima i razvoj karijere (CPSRK), a danas imamo aktivnu suradnju s više od 400 poslodavaca kod kojih studenti odlaze na praksu, uključuju se u nastavu, provode intenzivne programe i različite oblike WBL-a (učenja kroz rad). Studenti u okviru kolegija kroz WBL i projektni način rada rješavaju probleme iz prakse koje im zadaju poslodavci te ih zajedno s nastavnikom i mentoriraju. Ovaj projekt je dodatno ojačao vještine naših studenata koje su potrebne danas na tržištu rada i povezao ih još direktnije s poslodavcima, a ojačane su pritom i kompetencije 35 predstavnika nastavnog i nenastavnog osoblja za razvoj modela učenja kroz rad u okviru nastavnih i izvannastavnih aktivnosti, koje nastavljamo provoditi i nakon formalnog završetka projekta – naglasila je dekanica FOI-ja, profesorica Nina Begičević Ređep.

FOI trenutno ima oko 2700 studenata, a u ovaj projekt uključeno je bilo njih više od tisuću kroz razne aktivnosti. Kako bi i nastavnici mogli što bolje planirati i pratiti nastavne aktivnosti sa studentima i kroz WBL, na konferenciji je predstavljen besplatan softverski alat BDP (eng. Balanced Design Planning), koji je razvijen u Laboratoriju za analitike učenja FOI-ja pod vodstvom profesorice Blaženke Divjak.

-Alat ima već 700 korisnika u svijetu, a on nam pomaže da putem analitike učenja vidimo jesmo li napravili dobar dizajn koji ima sve one karakteristike koje želimo i koji će motivirati studente, nastavnike i poslodavce da zajedno rade da bi bili bolji rezultati – kazala je profesorica Divjak.

Projektni tim je uz pomoć Centra za razvoj programskih proizvoda FOI-ja pod vodstvom Darka Grabara unaprijedio i postojeću aplikaciju za provedbu stručne prakse studenata FOI-ja, prema čijem modelu se slična koristi i na desetak drugih fakulteta u Hrvatskoj, a je razvijena i inovativna aplikacija za podršku radu Centra za podršku studentima i razvoj karijera – CPSRK app, koja zasad na jedinstven način povezuje studenta i poslodavca, bez posredstva treće osobe. Njihove su funkcionalnosti također prezentirane u okviru konferencije.

Važni dionici projekta bili su i poslodavci, stoga je HR managerica tvrtke SICK Mobilisis Etelka Kožar predstavila sudionicima perspektivu poslodavaca, koji se rado uključuju u ovakve projekte prvenstveno zbog sve veće potražnje za stručnim informatičkim kadrom.

Osim za predstavljanje rezultata projekta, završna konferencija je bila prilika za razmjenu iskustava i diskusiju svih relevantnih dionika o temama vezanima uz razvoj stručne prakse, modela učenja kroz rad i rada karijernih centara na visokim učilištima, i to u okviru panel diskusije na temu „Uloga karijernih centara na visokim učilištima“ u kojoj su sudjelovali prodekani s drugih fakulteta: izvanredni profesor Božidar Jaković (Ekonomski fakultet, Zagreb), izvanredni profesor Marinko Barukčić (Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija, Osijek), izvanredni profesor Ivan Grgurević (Fakultet prometnih znanosti, Zagreb) i izvanredna profesorica Maja Brust Nemet (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek).

Panelicu su moderirale dekanica Begičević Ređep i voditeljica projekta „Study4Career“ docentica Pažur Aničić.

www.sjever.hr
14.02.2023.

Input your search keywords and press Enter.