Now Reading:
OŠ Ljudevit Gaj Krapina – Mjesec hrvatskog jezika završili “Igranjem s glagoljicom”
Full Article 3 minutes read

OŠ Ljudevit Gaj Krapina – Mjesec hrvatskog jezika završili “Igranjem s glagoljicom”

Na Međunarodni dan materinskoga jezika, 21. veljače, počinje Mjesec hrvatskoga jezika, manifestacija koju je 2014. godine pokrenuo Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, a završava na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika 17. ožujka. Pozivu Instituta odazvala se i Osnovna škola Ljudevita Gaja iz Krapine da zajednički proslave ljepote i vrednote hrvatskoga jezika, koji se, kako je to i davna i nedavna povijest pokazala, najbolje čuva proučavanjem, učenjem i poučavanjem.

http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=2016&mshow=290#mod_news

– Manifestaciju smo spojili s eTwinning projektom “Igrajmo se glagoljicom” (Upoznajmo stara pisma). U projekt su se uključile učiteljica hrvatskog jezika Melita Podgajski i učiteljica likovne kulture Karla Horvat s učenicima 6. razreda, na inicijativu knjižničarke Suzane Pracaić – ističu iz Osnovne škole Ljudevit Gaj.

Hrvatskoglagoljska baština jedna je od najistaknutijih sastavnica hrvatskoga kulturnog identiteta. Zato je Sabor Republike Hrvatske odlučio da se 22. veljače obilježava kao Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva, u spomen na dan kad je 1483. otisnuta prva hrvatska knjiga, glagoljski “Misal po zakonu rimskoga dvora”. Taj dan je i Dan NSK. Ministarstvo kulture je krajem ožujka temeljem Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara utvrdilo da umijeće čitanja, pisanja i tiskanja glagoljice ima svojstvo nematerijalnog kulturnog dobra, te se na njega primjenjuje sustav mjera zaštite.

– Tako smo se mi u Hrvatskog zagorju odlučili učiti pisati glagoljicu pomoću različitih prijedloga i sadržaja mrežne stranice “Igrajmo se glagoljicom”. Uključenjem u ovaj eTwinning projekt nastojali smo postići integraciju više nastavnih predmeta (hrvatski jezik, likovna kultura, knjižnica), spajali smo stvarnu i virtualnu stvarnost te kreativno koristiti IKT kao učenje kroz igru i u likovnim radionicama. Tako smo obradili temu Počeci hrvatske pismenosti koja se obrađuje u 6. razredu i ostvarili obrazovne ishode hrvatskog jezika i likovne kulture za 6. razred – objasnili su iz Osnovne škole.

Na satu hrvatskog jezika učenici su upoznali trojezičnost i tropismenost Hrvata te spomenike hrvatske pismenosti. Saznali su o Danu hrvatske glagoljice i glagoljštva, o prvotisku iz 1493. g. – Misalu po zakonu rimskoga dvora, otkriću tiskarskog stroja i Johannesu Gutenbergu te njegovoj 625. godišnjici rođenja te Godini Marka Marulića.

Na satu likovne kulture zadatak je bio izraditi glagoljicu u tehnici grataž, a kao završni rezultat rada je kraća animirana forma izrađena tehnikom stop animacije u aplikaciji Stop Motion Studion. Nastali su likovni uradci – prava umjetnička djela koja se mogu vidjeti u izložbi stvorenoj u aplikaciji Emaze – poručili su iz Osnovne škole Ljudevita Gaja.

https://www.emaze.com/@ALRFCFFCC/igrajmo-se-glagoljicom?r=@RRRPMK

www.sjever.hr / Članak napisala: Suzana Pracaić, školski knjižničar savjetnik
22.03.2022.

Input your search keywords and press Enter.