Now Reading:
Ovaj hrabri nastavnik iz Krapine radi nešto što se drugi nastavnici u Hrvatskoj još ne usude. Nije ga strah da čuju što učenici misle o njemu….
Full Article 2 minutes read

Ovaj hrabri nastavnik iz Krapine radi nešto što se drugi nastavnici u Hrvatskoj još ne usude. Nije ga strah da čuju što učenici misle o njemu….

U Hrvatskoj u školama ne postoji obavezno vrednovanje rada nastavnika od strane učenika. Ipak, manji broj nastavnika provodi ga dobrovoljno. Među njima je i Stjepan Šalković, nastavnik informatike u Srednjoj školi Krapina – doznaje portal Srednja.hr.

Povratne informacije o nastavi od učenika dobiva kroz anketu, a kako kaže, rezultate te ankete koristi kako bi doznao u čemu eventualno griješi.

Vrednovanje je tradicionalni posao nastavnika. Nastavni proces vrednujemo formativno i sumativno. Formativno to radimo kako bi učenik poboljšao učenje, a nastavnik poučavanje. Na kraju nekog razdoblja vrednujemo i sumativno, te kao rezultat učenik dobiva ocjenu. Nastavnik razgovara s učenicima, no sliku o svome radu iz perspektive učenika vidi samo djelomično. U nekom trenutku želio sam od učenika dobiti potpuniju informaciju kako radim, te prijedloge poboljšanja. Želio sam vidjeti kojom ocjenom bi učenici ocijenili mene – kazao je za portal Srednja.hr Šalković.

Šalković je nakon analize drugih modela dodao nešto svoje i napravio model ankete prema kojoj ga ocjenjuju njegovi učenici.

– Ima tu poneki učenik koji me sasiječe sa svim lošim ocjenama, a poneki udobrovolji sa svim izvrsnim. Ipak, većina odgovara mi izgleda iskrena. Pitanja koja sam postavio odnose se na opće informacije o učeniku (razred, spol i struka), o motivaciji i ocjenama. Nakon toga je niz pitanja o nastavniku: stručnost, provedba nastave, ciljevi, vrednovanje, komunikacijske vještine i motiviranost. Anketa završava s pitanjima što se učeniku svidjelo, a što nije te s prijedlozima za unapređenje. U vrijeme korone dodao sam pitanja i na temu online nastave, odgovara Šalković na pitanje oko toga kako izgleda jedna takva anketa.

– Rezultate ankete koristim da vidim u čemu eventualno griješim. Jedna od stvari koju sam pokušao poboljšati je da ne žurim za sadržajem ako mi je ostalo premalo vremena, nego sve što nismo stigli ostavljam za drugi put. Pokoji učenik se požali da su neki sadržaji bili preteški, pa i u diferencijaciji nastave pokušavam nešto poboljšati. Dobre povratne informacije su mi da je atmosfera na satu ugodna, da učenicima odgovara i pokoja šala, da im se sviđa otvorena komunikacija i razumijevanje njihovih potreba. Zadovoljni su i mnogobrojnim aktivnostima u koje su uključeni – kaže Šalković, a više pročitajte na klik.

www.sjever.hr
18.10.2021.

Input your search keywords and press Enter.