Now Reading:
Zagorje bajka na dlanu – presjek protekle i planovi za tekuću godinu! Kolar: “Naša je obveza trend rasta”
Full Article 7 minutes read

Zagorje bajka na dlanu – presjek protekle i planovi za tekuću godinu! Kolar: “Naša je obveza trend rasta”

Danas je u Termama Tuhelj održana konferencija na temu turizma. Dan je rezime 2020. godine i prezentirani su planovi za 2021. godinu. Konferenciji su nazočili župan Krapinsko-zagorske županije, Željko Kolar, direktor Termi Tuhelj, Vasja Čretnik i voditeljica ureda Turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije, Sanja Škrinjar.

Kolar osvrnuo se na proteklu 2020. godinu koja je, kaže, bila izuzetno teška i neobična:

Uspoređivati 2019. i 2020. je skoro nemoguće, niti ima smisla. U okvirima mogućeg, u suradnji s našim turističkim djelatnicima, pokušali smo napraviti sve da u vremenu šesti, sedmi, osmi mjesec, kad se mogao, rekao bih, provoditi turizam, i kad smo otvarali hotele za doček Nove godine i oko adventa, da smo bili vrlo aktivni vezano za nacionalni Stožer kako bi omogućili hotelima, kad već rade, da rade punim plućima.

Budući da je Kolar na samom kraju svog mandata kao župana KZŽ analizirao je statistiku posljednjih četiri godine. Tako je u 2017. KZŽ posjetilo 141 793 turista, a zabilježena su 324 428 noćenja. 2019. KZŽ je posjetilo 176 610 turista, a ostvareno je 373 149 noćenja, što je odličan rezultat. Naglasio je i povećanje smještajnih kapaciteta:

– U 2017. imali smo 2 531 ležaj, a 2019. smo imali 3 238, što je povećanje za 707 ležajeva. Da vidimo; od 2013. kada sam postao župan koliko smo kroz zajedničku promociju „Zagorje – bajke na dlanu“, gdje su se naši partneri, toplice i hoteli, sami borili za svog gosta sa svojom specifičnom ponudom. 2013. godine imali smo 71 805 dolazaka, 2019. godine 176 610, povećanje za 104 805. U noćenjima 2013. godine 161 446, a 2019. je bilo 373 149, indeks preko 200 posto. To je naš zajednički rezultat. Nismo bez razloga od HTZ-a dobili priznanje kao najbolja kontinentalna turistička destinacija u RH. 2013. smo imali 2 107 ležajeva, a 2019. smo imali 3 238 i to je sjajan rezultat. To su podaci kako se kontinuirano događaju pozitivne promjene u našem turizmu.

2013. godina zabilježena je sa 168 tisuća posjetitelja, 2019. godine to je bilo 237 tisuća, rast od 68 820 posjetitelja u muzejima KZŽ. Iste godine na području Županije zabilježeno je 377 656 kupača, a 2019. godine 778 790, što je rast od 401 134, dakle više od 100 posto.

– Naši planovi za budućnost su vezani uz ove brojke i naša je obveza i trend rasta da moramo ići u nove investicije kako bi mogli zadržati takav trend. Ova godina sigurno neće biti ta, s obzirom da smo još uvijek u koroni, da još uvijek ne dobivamo cjepivo planiranom brzinom, da sigurno nećemo procijepiti 70 posto stanovništva, koliko bi trebalo da imamo neku sigurnost. No sigurno je da će biti turistička sezona i mi ju već pripremamo, a posebna promjena koja će se dogoditi je jedna jaka kampanja s Gradom Zagrebom i Zagrebačkom županijom koja nam slijedi – rekao je Kolar i zahvalio svim turističkim djelatnicima u cijeloj županiji na dodatnom trudu, znanju, volji, kvaliteti i energiji koju je trebalo pokazati da bi se preživjelo.

– Sad krećemo u novu priču, s time da moramo znati da ne ovisimo sami o sebi. Imamo vrlo liberalne mjere koje naši ljudi teško podnose, u Njemačkoj koja je naše bitno tržište su pojačane mjere, u prijateljskoj Republici Sloveniji su praktički svi turistički kapaciteti zatvoreni. Mi ipak djelomično radimo – završio je Kolar.

Čretnik se osvrnuo na prošlu godinu i izvijestio o dobrom postotku prihoda koji iznosi 60 posto i poručio kako je to podatak za optimističniji pogled prema naprijed:

Danas se ovaj hotel puni s 550 gostiju, a sutra će ih biti čak 650 i nemamo ni jednu slobodnu sobu. Ljudi žele putovati, ići van svojih zatvorenih stanova i to nam daje optimizam. Prva dva mjeseca smo napravili 73 posto noćenja u usporedbi s prošlom i 2019. godinom. Vidi se pad na broju kupača, tu smo ispod 50 posto, a to je normalno jer zbog covid mjera ni ne možemo primiti toliko kupača koliko bismo htjeli. S druge strane, zbog punog hotela preko vikenda zatvaramo ulaz za vanjske kupače. To rezultira postotkom od 64 posto prihoda u prva dva mjeseca u usporedbi s 2019. godinom, što je u ovakvoj situaciji dobro.

Matična firma Termi Tuhelj, u Sloveniji, od 24. listopada zatvorena je, osim par soba u kojima borave zdravstveni gosti.

U tom pogledu je u Hrvatskoj bolje, turizam nekako može raditi, ali malo se bojimo što će biti preko ljeta jer to nije tipičan termin u kojem domaći gosti dolaze u toplice. Prošlih godina tu smo uspjeli ostvariti maksimalno 20 do 25 posto u strukturi, a sve ostalo su bili strani gosti. Ako će granice biti zatvorene, bojim se da to nećemo moći nadoknaditi u ljetnim mjesecima, kad ljudi idu na more. Svi držimo palčeve da se granice otvore pa i nama susjedna Slovenija jer nama su najbitniji dio preko ljeta gosti iz Slovenije, a na drugom mjestu Benelux i Danska. Same rezervacije zasad ne daju razloga za optimizam. Ljudi zbog korone rezerviraju sve u posljednji tren i još ne znamo što će se desiti – poručio je Čretnik i naglasio kako planovi za dalje postoje, ali što se investicija tiče dolazi period stopiranja, premda je u prošloj korona godini otvoren glamping dio Termi Tuhelj.

Škrinjar se također osvrnula na 2020. godinu:

– 2020. godina bila nam je godina šoka. Aktivnosti koje smo planirali bile su potpuno ili djelomično zaustavljene. S 3,5 milijuna kuna budžeta turističke zajednice smanjili smo na 2 milijuna kuna jer su se očekivali i smanjeni prihodi. Ono što je nama bilo najzanimljivije je udruženo oglašavanje gdje smo u 2019. godini dobili preko milijun kuna, a u 2020. godini nismo dobili niti kunu – kazala je Škrinjar.

– Turistička potražnja 2019./2020. godine pokazala je da smo bili na 50% domaćih i 50% stranih gostiju i kod noćenja i kod dolazak, a u 2020. godini ta se situacija promijenila. Države iz kojih turisti dolaze najviše su Hrvatska, Slovenija, Poljska i Njemačka, Češka, Bosna i Hercegovina, Mađarska, Austrija i Italija, Nizozemska i Belgija. Što se tiče županija u Hrvatskoj najviše gostiju nam dolazi iz Grad Zagreb, Primorsko-goranska županija, Splitsko-dalmatinska, Osječko-baranjska, Istarska, Varaždinska, Zagrebačka, Zadarska, Međimurska i Vukovarsko-srijemska županija – rekla je Škrinjar i dodala kako je u muzejima i svetištima u 2020. godini bilo 31% manje gostiju nego 2019. godine.

Otkrila je i daljnje planove:

– U 2021. godini fokus nam je na domaćim gostima. Zajednički projekt Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice “Safe Stay in Croatia” odnosi se da restorani, hoteli, kuće za odmor trebaju imati naljepnicu što dokazuje da zadovoljavaju određene uvjete i u našoj županiji je 45 objekata prijavljeno. Projekt “Around Zagreb” je projekt koji pokrenut prošle godine i fokusiran je na tržišta koja su zanimljiva Zagrebu gdje i dolazi najviše posjetitelja, ali cilj Zagreba je zadrži ljude više dana na način da spavaju u Zagrebu, a obilaze i okolicu i tu je naša županija jako zanimljiva.

Projekt 100 dvoraca sjeverne Hrvatske je projekt gdje smo se udružili sa susjednim turističkim zajednicama i gdje idemo u zajedničko brendiranje. Ideja je da se sjeverna Hrvatska pozicionira kao cjelogodišnja destinacija kulturnog turizma – rekla je Škrinjar i dodala je kako su u prva dva mjeseca ove godine imamo povećanje dolazaka i noćenja i domaćih i stranih turista.

mčaržavec / www.sjever.hr
05.03.2021.

Input your search keywords and press Enter.