Now Reading:
Velika vijest za Koprivničko-križevačku županiju – potpisan ugovor za prugu Križevci-Koprivnica-granica
Full Article 4 minutes read

Velika vijest za Koprivničko-križevačku županiju – potpisan ugovor za prugu Križevci-Koprivnica-granica

KKŽ

HŽ Infrastruktura je s tvrtkom Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S. potpisala ugovor za izvođenje radova na projektu „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“ vrijedan 2 milijarde i 418 milijuna kuna (bez PDV-a).

Riječ je o strateškom projektu od javnog značaja za Republiku Hrvatsku ukupne vrijednosti 2 milijarde i 624 milijuna kuna (bez PDV-a), do sada najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu u novijoj povijesti Republike Hrvatske, koji se sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).

Dionica Križevci – Koprivnica – državna granica nalazi se na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora koji se proteže od državne granice s Mađarskom preko Zagreba pa sve do Rijeke, a njezina rekonstrukcija i nadogradnja povećat će kapacitet pruge te podići brzinu prometovanja i razinu sigurnosti na koridoru. Njome se osim već spomenute rekonstrukcije i obnove postojeće željezničke pruge i izgradnje drugog kolosijeka predviđa i rekonstrukcija kolodvora Lepavina i Koprivnica i izgradnja novog kolodvora Novo Drnje, dok će se postojeći kolodvor Mučna Reka prenamijeniti u stajalište. Rekonstruirat će se stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgradit novo stajalište Peteranec. Izgradit će se i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i izgradnju svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge, obnovu i modernizaciju kontaktne mreže i ostalih elektroenergetskih postrojenja te ugradnju novih signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.

Po završetku projekta najveća dopuštena brzina prometovanja na dionici bit će 160 km/h. Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina pa će se ukupna duljina dionice pruge Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom skratiti s 43,2 km na 42,6 km. Rok za dovršetak projekta je 42 mjeseca.

U ime HŽ Infrastrukture ugovor je potpisao predsjednik Uprave Ivan Kršić, a svečanost potpisivanja ugovora uveličao je i predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković.

– Riječ je o važnom strateškom projektu koji se nalazi na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora. To je zasad najveće ulaganje u željezničku infrastrukturu. Rok od 42 mjeseca za završetak projekta na 42 km pruge je ambiciozan, ali, po meni, rok koji se može realizirati. Sufinanciranje projekta iz EU fondova još je jedan dokaz koliko je članstvo Hrvatske u Europskoj uniji važno za izgradnju prometne infrastrukture. Desetljeće koje je pred nama jest desetljeće modernizacije željezničke infrastrukture. To je sektor prometa koji je bio zanemaren i koji zahtijeva dodatan napor – rekao je premijer.

– Ugovor za radove koji je danas potpisan važan je ne samo u financijskom, već i u strateškom smislu. Ovom ćemo investicijom u cijelosti izgraditi prugu od Zagreba do mađarske granice. Osim toga osigurali smo sredstva i za prvu dionicu pruge koja će se spojiti prema Rijeci, a to je dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac. Kad je u pitanju željeznička infrastruktura, danas se u Hrvatskoj gradi i obnavlja više no ikad. Radi se na dionicama Dugo Selo – Križevci, Zaprešić – Zabok, Vinkovci – Vukovar, Rijeka Brajdica, Zagrebačko pristanište, obnovljena je pruga prema Sisku, završena je dionica Gradec – Sv. Ivan Žabno. Osim ulaganja u željezničku infrastrukturu idemo i u nabavu novih vlakova – istaknuo je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Koprivničko-križevački župan Darko Koren potpisivanje ugovora opisao je kao važan događaj za cijelu Hrvatsku, a posebno za prostor županije.

– Najveći infrastrukturni projekt je sa svakog aspekta izuzetno bitan za ovu županiju, ali i zahtjevan jer će se u njega sigurno uključiti mnogi, naše tvrtke pa i građevinske, koje će pružati logistiku tom velikom projektu. Već smo dobili zamolbu od izvođača, turske kompanije, da pokušamo naći prostor gdje bi bio smješten kamp u okolici Koprivnice za njihove potrebe logistike. Tu će sigurno biti puno posla i za naše ugostitelje, prijevoznike, sve one koji pružaju suport građevinskoj industriji. Izuzetno smo zadovoljni s ovim današnjim događajem – zaključio je Koren.

sjever.hr

12.03.2020.

Input your search keywords and press Enter.