Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Zagorje

Zaključak sastanka na temu stare “Zagorske magistrale“: Kontinuirano se radi na sigurnosti kako bi se smanjio broj prometnih nesreća

Autor: Ivana Belošević
Zaključak sastanka na temu stare “Zagorske magistrale“: Kontinuirano se radi na sigurnosti kako bi se smanjio broj prometnih nesreća

Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar sazvao je sastanak na temu povećanja sigurnosti prometovanja na dionici državne ceste D1 koji je održan u Gradskoj vijećnici Grada Zaboka.  

Državna cesta D1, takozvana stara „Zagorska magistrala“, preopterećena je jer osim lokalnog prometa preuzima i veliki dio tranzitnog prometa, a posebno je problematičan gospodarski promet.

Zbog gustog putničkog i teretnog prometa na staroj „Zagorskoj magistrali“ dolazi do usporavanja odvijanja prometa i stvaranja prometnih gužvi, a slijedom čega dolazi do teških prometnih nesreća i ugrožavanja sigurnosti svih sudionika u prometu.

Sastanku su osim župana Kolara prisustvovali i predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Zagrebačke županije, Hrvatskih cesti, čelnici jedinica lokalnih samouprava kroz koje stara „Zagorska magistrala“ prolazi, predstavnici Policijskih uprava Krapinsko-zagorske i Zagrebačke te županijskih uprava za ceste Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije.

Župan Željko Kolar rekao je kako su proanalizirali sve ono što su radili od prošlog sastanka koji su, na istu temu, imali prije tri godine.

- Analizirali smo postojeće stanje na samoj dionici državne ceste D1 i što bi svi zajedno mogli napraviti kako bi ova dionica bila što sigurnija za prometovanje, a nažalost u posljednje vrijeme su se dogodile dvije teške prometne nesreće u kojima je četvero ljudi izgubilo život. Isto tako treba konstatirati da su se same nesreće dogodile isključivo nepažnjom i pogreškom samih sudionika u prometu, na te je tragedije utjecao ljudski faktor – istaknuo je Kolar.

Dodao je kako su iz svega ovoga, što su danas vidjeli i čuli, vidljivo da je državna cesta u vrlo dobrom stanju, što se tiče kvalitete samog kolnika, pogotovo na području Zagrebačke županije, a da je na području Krapinsko-zagorske županije nešto lošija.

- Interesantno je da je broj nesreća manji na onim dionicama koje su lošijem stanju, što se tiče kvalitete kolnika. Od onog prošlog sastanka, postavljene su dvije kamere koje su zabilježile veliki broj prekršaja koji su procesuirani. Jedna i druga policijska uprava, još su prošle godine  drastično povećale nadzor na samim dionicama, a od West Gate-a do Pojatnog je postavljena dupla vibrirajuća traka i stvarno se vidi da se na toj dionici kontinuirano radi na sigurnosti prometa – pojasnio je krapinsko-zagorski župan.

Image

Također, kazao je kako su se dogovorili, da će sve ono što će se u budućem periodu raditi, ostaviti kolegicama i kolegama, da kažu što je najbolje s aspekta njihove nadležnosti.

- Mogu konstatirati da je sastanak bio izuzetno kvalitetan i ponovno smo donijeli konkretne zaključke koji će se pretvoriti u određene aktivnosti i neke će se već realizirati u sljedeća dva, tri mjeseca. Neke, kao investicija na zagorskoj strani ceste će trajati mjesecima, ali u svakom slučaju svi su dali svoj doprinos za sigurnost prometa – zaključio je Kolar i apelirao na vozače da poštuju prometne propise i znakove, da si uzmu dovoljno vremena da sami sebe ne dovedu u poziciju, da moraju žuriti na posao jer je to u 95 posto slučaja uzročnik prometnih nesreća.  

Uime Hrvatskih cesta, pomoćnik direktora Sektora sigurnosti prometa Željko Majstorović kazao je kako Hrvatske ceste kao upravitelj državne ceste D1 brinu da ta cesta koja ima jako dobre prometno tehničke elemente, bude kao takva i održavana.

- Ona je u dobrom stanju, izuzev pojedinih dijelova čija je sanacija u tijeku ili u pripremama. Ono na što se najviše i kontinuirano fokusiramo je poduzimanje nekakvih mjera koje bi utjecale na sprječavanje nastanka prometnih nesreća ili na smanjenje posljedica njenog nastanka. U skorašnje vrijeme su poduzete neke mjere koje su se pokazale učinkovitima, od izvođenja duplih punih crta, postavljaju se odbojne ograde, a rekonstruirat će se i nekakva raskrižja radi osiguranja svekolikog prometa, pogotovo na ovom preostalom, jedinom raskrižju koje nije deniveliran – napomenuo je Majstorović.

Moramo biti svjesni da je promet jako intenzivan na toj cesti.

 - Na jednom od brojačkih mjesta kod Trgovišća zabilježeno je oko 11.000 vozila, dok je kod Pojatnog promet još intenzivniji – oko 18.000 vozila, s iznimno visokim udjelom teretnih vozila od čak 50 posto. Takav prometni intenzitet povećava razinu rizika, no vjerujem da će se, zahvaljujući aktivnostima koje poduzimaju Hrvatske ceste te oba nadležna ministarstva, uskoro postići željeni rezultati – poručio je Majstorović.

Image

Predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ravnatelj Uprave za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju Dražen Antolović govorio je o tome kako je problem svih nas, kada netko doživi prometnu nesreću i kada ona ima posljedice, pogotovo kada su one fatalne.

-Stara Zagorska cesta kao dio državne ceste definitivno je uvijek bila problematična, no kroz povijest se ona ipak unaprijedila, i s građevinskog i prometnog nivoa je došla do svog vrlo visokog stanja, međutim očito se događaju i dalje nezgode. Ovaj sastanak u kontinuitetu prethodnih će definitivno u budućnosti donijeti nekakve konkretne, pozitivne i svima prihvatljive rezultate na način da se ovakve stvari više ne događaju – završio je Antolović.

Image

Načelnik Policijske uprave krapinsko - zagorske Kristijan Suša komentirao je, kako je policija neprestano na terenu i uložili su maksimalne napore, a nastavit će to raditi i dalje.

- Detektirali smo određene stvari koje smo predložili na sastanku koji je bio konstruktivan i nadam se da ćemo realizirati zaključke – završio je Suša.

Image

Podijeli članak:

Najnovije

/
/
notification icon
Želite li primati najnovije vijesti sa Sjever.hr portala?