Izbornik
Izbornik
Zatvori
Tražilica
Search
Varaždinska regija

Gradonačelnik Bilić: Ludbreg i dalje među najpovoljnijima u regiji u cijeni odvoza otpada

Autor: sjeverhr
Gradonačelnik Bilić: Ludbreg i dalje među najpovoljnijima u regiji u cijeni odvoza otpada

Tema gospodarenja otpadom zahtijeva ozbiljan i realan pristup, jer se tiče svake obitelji u Ludbregu. Godine 2015. Grad Ludbreg uspješno je sanirao odlagalište otpada Meka, čime su ispunjeni visoki ekološki standardi i trajno zatvoreno jedno poglavlje u gospodarenju otpadom.

Od tada sav komunalni otpad s područja Ludbrega mora se odvoziti i zbrinjavati izvan grada, u ovlaštenim centrima. Takav način gospodarenja, iako ekološki ispravan, značajno povećava troškove, jer obuhvaća prijevoz, obradu i konačno odlaganje, a cijene tih usluga kontinuirano rastu na nacionalnoj razini i izvan su utjecaja Grada.

Gradonačelnik Dubravko Bilić poručuje kako će, unatoč najavljenim korekcijama cijena usluge odvoza otpada, Ludbreg i dalje ostati među gradovima s najnižom cijenom te usluge u regiji.

- Grad Ludbreg proteklih je godina činio sve kako bi očuvao socijalni mir i zaštitio standard svojih građana. Nismo dosad povećavali cijene vrtića i produženog boravka roditeljima, nismo dosad povećavali cijene komunalne naknade niti usluge odvoza otpada. Sve smo udare poskupljenja energenata, materijala i usluga nastojali preuzeti na sebe, odnosno na proračun Grada, kako bismo građanima olakšali razdoblje inflacije i gospodarskih izazova - istaknuo je gradonačelnik.

Cijene koje Lukom d.o.o. plaća ovlaštenim sakupljačima i oporabiteljima otpada u posljednjih deset godina višestruko su porasle. Cijena zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada 2015. godine iznosila je 340 kuna po toni (45,13 eura), 2020. godine 350 kuna po toni (46,45 eura), dok danas, 2025. godine, iznosi čak 120 eura po toni. Slično je i s glomaznim otpadom, čija je cijena 2015. godine bila 340 kuna po toni (45,13 eura), 2020. godine 460 kuna po toni (61,05 eura), a danas 200 eura po toni. Uz to, Lukom plaća i zbrinjavanja plastike, biootpada, stakla, tekstila i otpada s reciklažnog dvorišta što također nosi značajne troškove, a pojedini ovlašteni sakupljači u proteklim su godinama znali i višekratno dizati cijene unutar jedne godine.

S područja Ludbrega mjesečno se zbrinjava oko 90 tona miješanog komunalnog otpada, 20 tona glomaznog otpada, 15 tona plastike, 25 tona biootpada te 14 tona papira i kartona.

Unatoč tolikom rastu ulaznih troškova, cijena javne usluge za građane mijenjala se vrlo rijetko. Posljednje povećanje provedeno je 1. svibnja 2022. godine, a prethodno 2018. godine. Primjerice, cijena za kućanstvo s posudom od 120 litara i dva pražnjenja miješanog komunalnog otpada mjesečno iznosila je 2018. godine 8,40 eura, a 2022. godine 11,80 eura. Dakle, dok su stvarni troškovi koje Lukom plaća oporabiteljima otpada u međuvremenu porasli i do četiri puta, cijena usluge za građane korigirana je tek minimalno i to samo dvaput u razdoblju od sedam godina. I nakon nužnih korekcija koje se sada predlažu, Ludbreg će i dalje imati jednu od najnižih cijena odvoza otpada u regiji.

Direktor gradske komunalne tvrtke Lukom d.o.o., Krešimir Horvat, naglašava ozbiljnost trenutne situacije.

- Rezultat poslovanja organizacijske jedinice Otpada tvrtke Lukom d.o.o. u prvih šest mjeseci 2025. godine izaziva ozbiljnu zabrinutost. Ostvareni prihodi u tom razdoblju iznosili su 464.297,23 eura, dok su rashodi dosegnuli 526.046,83 eura, što je dovelo do negativnog financijskog rezultata od -61.749,60 eura- kazao je Horvat.
Dodao je kako, unatoč velikoj svijesti građana i odgovornom odvajanju otpada, količine koje završavaju na odlagalištima i dalje ostaju visoke, dok troškovi zbrinjavanja i obrade otpada iz godine u godinu rastu.

- Iako naši sugrađani savjesno i odgovorno odvajaju otpad, troškovi odlaganja i zbrinjavanja rastu kontinuirano. Zato je nužno nastaviti s edukacijom i zajedničkim naporima u smanjenju ukupne količine otpada, ali i razmotriti sve dostupne opcije za dugoročnu održivost sustava gospodarenja otpadom - rekao je Horvat te istaknuo:

- Naša je obaveza osigurati kvalitetnu uslugu i financijsku stabilnost poslovanja, što podrazumijeva prilagodbu uvjetima na tržištu i odgovorno upravljanje resursima. Nastavit ćemo s analizom poslovanja te ćemo građane na vrijeme obavještavati o svim budućim promjenama i mjerama potrebnima za očuvanje stabilnosti i održivosti sustava.

- Godinama nismo mijenjali cijene jer smo željeli zaštititi naše sugrađane od inflacijskih pritisaka. No, sada smo na točki kada se moramo prilagoditi novim okolnostima i osigurati da Grad i dalje funkcionira stabilno i odgovorno. Sve odluke koje donosimo bit će promišljene, transparentne i socijalno osjetljive. Naš cilj ostaje isti, očuvati visoku kvalitetu života uz racionalno i odgovorno upravljanje javnim sredstvima, vodeći računa o potrebama svih građana – zaključio je Bilić.

Grad Ludbreg i Lukom d.o.o. nastavit će djelovati odgovorno, transparentno i u interesu građana, kako bi Ludbreg i u budućnosti ostao jedan od najčistijih, najuređenijih i najodgovornijih gradova u Hrvatskoj. Pozivamo sve građane da se uključe u javno savjetovanje i svojim komentarima doprinesu kvalitetnom, održivom i pravednom sustavu gospodarenja otpadom.

Podijeli članak:

Povezani članci

Izdvojeno

Najnovije

/
/
/
notification icon
Želite li primati najnovije vijesti sa Sjever.hr portala?