Hrvati nigdje ne idu bez platnih kartica – čak 96 % građana koristi barem jednu karticu, a gotovo polovica građana ih ima tri ili više, pokazalo je novo istraživanje MasterIndex koje je provela agencija Improve u travnju ove godine na više od 1000 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina.
Debitne kartice najčešći su izbor, koristi ih 86 % ispitanika, dok 47 % koristi kreditne kartice. Istraživanje je pokazalo da korištenje kartica raste s dobi i primanjima – građani stariji od 40 godina i oni s višim prihodima u prosjeku posjeduju 2,8 kartica, dok gotovo polovica ispitanika (44 %) ima čak tri ili više kartica.
Na fizičkim prodajnim mjestima, 70 % građana karticama plaća tri ili više puta tjedno. Kartično plaćanje najviše koriste osobe u dobi od 40 do 49 godina (38 %), visokoobrazovani (37 %) i oni s višim primanjima.
Posebno je zanimljiv rast korištenja virtualnih kartica putem mobitela ili pametnog sata, koje kao sredstvo plaćanja koristi 24 % ispitanika. Među mladima od 18 do 29 godina čak trećina koristi ovu vrstu plaćanja, a najviše ih nalazimo u Zagrebu, Istri, Primorju i Gorskom kotaru te među onima sa srednjim i visokim primanjima.
Plaćanje na rate postaje važan alat za građane – više od polovice ispitanika (53 %) koristi obročnu otplatu. Ovaj način plaćanja popularniji je kod starijih od 40 godina i građana s višim primanjima. Nešto više od trećine zahvaljujući ratama ističe da si može priuštiti određene stvari koje inače ne bi mogli (34 %).
Iako gotovina i dalje ima svoje mjesto, posebno među onima s nižim prihodima, kartice su sada dominantan oblik plaćanja na prodajnim mjestima, a mladi sve više koriste digitalna rješenja za plaćanje.
Sve je popularnija i online kupovina. Gotovo polovica građana (48 %) kupuje preko interneta barem jednom mjesečno. Pritom, valja naglasiti, da 93 % građana svoju online kupnju plaća karticama. U online kupnji, očekivano, prednjače mladi i građani viših prihoda, nego oni s nižim.
Također, istraživanje pokazuje da građani online najviše kupuju odjeću i obuću (75 %), elektroniku (42 %), kozmetičke proizvode (37 %) i ulaznice za kino, kazalište i koncerte (32 %).
FOTO: Ilustracija