U mnogim školama širom Hrvatske tijekom ljeta traže se pomoćnici u nastavi za predstojeću školsku godinu. Trenutačno Krapinsko-zagorska županija traži 82 pomoćnika u nastavi za školsku godinu 2025./26. Ove godine prvi put pomoćnici u nastavi imaju ugovore do kraja školske godine, ali tijekom ljeta obavljaju različite poslove prenosi srednja.hr.
Prema informacijama, svaka škola s popisa zasebno će raspisati natječaj i odrediti rok za prijave tijekom srpnja ili kolovoza te organizirati selekcijski postupak. Kandidati se mogu prijaviti i za više škola. Najveće potrebe za pomoćnicima ima Centar za odgoj i obrazovanje u Krapinskim Toplicama, koji traži njih 13. Županija je navela da se radi o zaposlenju na nepuno radno vrijeme, uz ugovor na određeno do kraja školske godine, odnosno do 31. kolovoza 2026.
Uvjeti za pomoćnika u nastavi su: biti punoljetna i zdravstveno sposobna osoba, imati završenu edukaciju za pomoćnika u nastavi kroz program osposobljavanja za odrasle, te najmanje razinu obrazovanja 4.2 HOK (što odgovara završetku četverogodišnje srednje škole). Također, kandidat ne smije imati pokrenut kazneni postupak niti pravomoćnu osudu za kazneno djelo. Radi potvrde zdravstvene sposobnosti, izabrani kandidati morat će proći liječnički pregled u ustanovi medicine rada prije potpisivanja ugovora.
Prednost imaju osobe s prethodnim iskustvom rada kao pomoćnici u nastavi, one koje su sudjelovale u relevantnim edukacijama i volontirale. Pomoćnik u nastavi pruža direktnu podršku učenicima s teškoćama u razvoju tijekom školskog procesa, pomažući im u komunikaciji, senzornim i motoričkim aktivnostima, kretanju, hranjenju te obavljanju higijenskih potreba.
Radni zadaci pomoćnika uključuju podršku u komunikaciji i socijalnoj integraciji učenika, pomoć pri kretanju, uzimanju hrane i pića, higijenskim potrebama, te u školskim aktivnostima i obvezama. Također surađuju s učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i vršnjacima u razredu. Nakon završetka školske godine, mogu biti angažirani za dodatne zadatke koje im zada ravnatelj škole, kao i specifične poslove vezane uz potrebe pojedinih učenika ili skupina. Uz navedene dužnosti, traže se osobine poput otvorenosti, odgovornosti, fleksibilnosti, razvijenih komunikacijskih sposobnosti, organiziranosti, emocionalne stabilnosti i dosljednosti.
Foto: arhiva