Now Reading:
Provjerili smo kako posluju second hand dućani na sjeveru: „Za manje novca dobijete više toga, ali ima onih koji se okrenu kad shvate da su kročili u dućan rabljene odjeće”
Full Article 5 minutes read

Provjerili smo kako posluju second hand dućani na sjeveru: „Za manje novca dobijete više toga, ali ima onih koji se okrenu kad shvate da su kročili u dućan rabljene odjeće”

Trend kupovanja u second hand dućanima, odnosno prodavaonicama rabljenom robom sve je popularniji način kupovanja, posebice kada u obzir uzmemo i održivi način života koji je sve popularniji među mlađom, ali i starijom generacijom.

U dućanima se mogu pronaći artikli od 50 centi pa sve do onih markiranih skupocjenih artikala koji se prodaju po 30 ili 40 eura. Da Hrvati sve više kupuju second hand robu pokazuje i sve veći broj trgovina rabljenom odjećom koje se otvaraju, kako na sjeveru, tako i diljem Hrvatske.

Stoga smo provjerili kako posluju second hand dućani na sjeveru te susreću li se i dalje sa predrasudama poput onih da se radi o staroj, potrganoj odjeći.

Za manje novca – više toga

Trgovina Cheap&Chick jedna je od mlađih trgovina otvorenih u Varaždinu koja radi nešto duže od godinu dana

– Ljudi postaju sve osvješteniji što se tiče second hand shopova, ali naravno ima i onih koji se odmah okrenu kad shvate da su kročili u dućan rabljene odjeće – rekli su nam iz trgovine.

Robu A klase naručuju od dobavljača iz Zagreba te naglašavaju da kod njih nema potrgane robe, iako se ponekad zna dogoditi da roba ima neke sitne nedostatke poput manje mrlje.

– Tada takav komad odjeće prodajemo po 1,00 euro. Cijene nam se inače kreću od 1 euro pa do 20 ili 30 eura, ovisi o akciji koju imamo – rekli su iz trgovine te dodali kako se ipak najviše prodaju oni malo drugačiji, posebniji komadi – bilo to majica, haljina ili hlače.

Razgovarali smo i sa trgovinom WOW Textile koja posluje već duži niz godina, no sa second hand dućanom krenuli su prošle godine u srpnju kada su otvorili trgovinu u Ludbregu, a krajem godine i jednu u Varaždinu.

– Predrasude kao takve kod ljudi postoje i za nove stvari s nekih tržišta, pa tako i kod nas zna ponekada “zalutati” netko kome ovakva opcija oblačenja nije opcija. Naše djelatnice se trude maksimalno objasniti svakome da naša roba posjeduje sve certifikate o dezinfekciji te da se radi isključivo o prvoj klasi robe – istaknuli su iz WOW Textile-a te dodali kako su njihovi kupci uglavnom ljudi koji znaju točno što će dobiti kod njih, odnosno, da će za manje novca dobiti više toga.

Kako navode, ne postoji roba koja se više prodaje, iako ženska populacija najviše voli policu s torbama.

– S obzirom na različite profile i modne izričaje kupca, ovakav tip trgovine je idealan jer je kod nas na jednom mjestu moguće naći odjeću trendi, retro, casual, bussines i sportskog stila. Bitno je strpljenje i volja za traženjem komada. U našim poslovnicama vrlo teško možete naći dva ista artikla. Istraživanjem ponašanja kupaca smo došli do zaključka da kupac koji je u našim trgovinama barem 20 minuta uspješno pronađe za sebe modnu kombinaciju. Kupci u svim second hand shopovima preferiraju i prvo traže brandirane komade – rekli su iz trgovine te naglasili da robu kupuju kod veleprodajnih partnera diljem Europske unije, dok je roba prve klase prikupljena isključivo na tržištima Velike Britanije i Njemačke.

Kupci sve više ekološki osviješteni

Cijene im se inače kreću od 0,50 eura za modne dodatke pa sve do 40 eura što je cijena vrhunskih markiranih kaputa, kojima je redovna cijena 350 eura.

– Bitno je naglasiti da su kupci sve više ekološki osviješteni pa nam je ujedno zajednički cilj pružiti drugi život kvalitetnoj odjeći i obući, promovirajući održivost i svijest o modi koja ne prati samo trendove već i brigu o okolišu – poručili su.

Trgovina Texmarket ima nekoliko svojih poslovnica, među njima je ona u Varaždinu koja je otvorena 2018. godine, dok su prvu poslovnicu otvorili u Zaboku 2015. godine.

S obzirom da su ‘u poslu’ već jedno vrijeme, ističu da se u današnje vrijeme više kupuje u trgovinama rabljenom odjećom, no da se oni i dalje susreću s predrasudama, iako manje nego prije.

– Primjećujemo da je svijest ljudi o ponovnoj upotrebi odjeće u porastu, što potvrđuje sve više mladih koji se odijevaju u second hand trgovinama. Ljudi koji imaju predrasude su uglavnom oni koji se nisu susreli s modernim načinom kupovanja robe, a to znači da se odjeća nakon jedne sezone baca. To se prvenstveno odnosi na Zapadnu Europu u kojoj je standard puno viši. Na taj način rabljena je odjeća gotovo nova – rekli su iz Texmarketa te istaknuli kako se kod njih najviše kupuju klasični artikli – majce dugih i kratkih rukava, lagane i zimske jakne, veste, radnja odjeća.

Cijene im se kreću od 1 euro pa do 30 ili 40 eura, ovisno o kvaliteti, ali i vrsti artikla. Roba im najviše dolazi iz europskih zemalja poput Njemačke i Engleske, no nabavljaju je i u Hrvatskoj.

n.p.bajz/sjever.hr

04.02.2024.

Input your search keywords and press Enter.