Now Reading:
Učenici OŠ „Ljudevit Gaj“ Krapina  na kreativan način učili o „Pričama iz davnina“ Ivane Brlić Mažuranić
Full Article 3 minutes read

Učenici OŠ „Ljudevit Gaj“ Krapina  na kreativan način učili o „Pričama iz davnina“ Ivane Brlić Mažuranić

Za kraj Mjeseca hrvatske knjige 2023., ali i kao jedna od aktivnosti eTwinning projekta „Uz čitanje riječi rastu 4“, u Osnovnoj školi „Ljudevit Gaj“ Krapina održana je integrirana nastava učiteljice Suzane Galović Šalković i školske knjižničarke Suzane Pracaić s učenicima 4.a razreda.

Šuma Striborova i Regoč Ivane Brlić Mažuranić su nezaobilazna lektirna djela za učenike 4. razreda, a ove školske godine su im posebno posvetili pažnju jer se obilježavaju 85. godišnjica smrti i 150 godišnjica rođenja Ivane Brlić Mažuranić.

Iz tog razloga stupili su i u kontakt s Osnovnom školom Ivane Brlić Mažuranić Ogulin i njihovom ravnateljicom Anđelkom Salopek te učiteljicama i učenicima 3. i 4. razreda, s kojima će tijekom školske godine surađivati.

Kako je 2023. Europska godina vještina, cilj im je razvoj osnovnih vještina pismenosti (čitanje, slušanje, govorenje, pisanje) tj. razvoj čitalačke kompetencije učenika kao temelj svih kompetencija, a uz to želimo razvijati kreativnost, maštu, samopouzdanje, empatiju i druge vještine.

Tako su spojili tradicionalno i digitalno. Uvodni dio sata započeli su otvaranjem vrata u čudesan svijet Andersenovih bajki, učenici su bili aktivni i u vrlo konstruktivnom zajedničkom razgovoru došli do zaključka, da i mi u ‘Lijepoj našoj’ imamo hrvatskog Andersena, a to je Ivana Brlić Mažuranić. U krugu su porazgovarali o onome što učenici već znaju o Ivani Brlić Mažuranić, a zatim odlučili pogledati zanimljiv film o njezinom životu i djelu.

Najavili su „ulazak“ Regoča u razred i započeli raspravu o tome zašto je Regoč bajka, kakvi likovi se pojavljuju, koje poruke ova bajka šalje, a koje se mogu prenijeti dalje u svoje realne živote. Raspravljali su i o mjestu i vremenu radnje. Važno je bilo da učenici povežu znanje hrvatskog jezika i likovne kulture, tako da je dio zadatka bio izraditi likove od kartona i štapića, i animirati ih, oživjeti, odnosno, pridodati im osobine likova iz bajke Regoč.
Za Šumu Striborovu su se poigrali detektiva pa istražili što je to kazalište sjena i zašto su učenici izrađivali kartonske likove koje su morali donijeti sa sobom.

Učenicima je pokazan digitalni obrazovni sadržaj napravljen za integrirani nastavni sat hrvatskog jezika i knjižnice. Poigrali su se s puzlama te tako razvijali vještine snalaženja, promatranja, slaganja, uočavanja i digitalne kompetencije.

Nakon literarnog rada, odigrali su kviz znanja u digitalnom alatu Cahoot s pomoću mobitela.
Iz škole vjeruju da je ovaj primjer prakse lijepa ideja i pokazatelj kako se može biti kreativan,
kako se mogu kombinirati tradicionalno i suvremeno poučavanje i učenje kojim se razvijaju različite vještine uz koje se raste.

Tekst napisale: Suzana Pracaić, stručni suradnik knjižničar izvrstan savjetnik i Suzana Galović Šalković, učiteljica razredne nastave

sjever.hr 19.11.2023.

Input your search keywords and press Enter.