Now Reading:
SAMO MU JE NEBO GRANICA Zagorac Mario Celinić osvojio najvišu točku Australije i postao drugi Hrvat koji se popeo na sedam najviših vrhova sedam kontinenata!
Full Article 3 minutes read

Mario Celinić popeo se na sedam najviših vrhova sedam kontinenata. Na najvišu točku Australije, Kosciuszko (2228 m), popeo se u srijedu ujutro po australskom vremenu. Bio je to posljednji vrh koji mu je nedostajao. Osim Celinića, na sedam vrhova sedam kontinenata iz Hrvatske se popeo jedino Stipe Božić, piše Karmela Devčić za Jutarnji.

Na vrh se popeo s djevojkom, Margaritom Šušić, a u Australiji ih je dočekao prijatelj George Arandjelović s kojim se penjao na Aconcaguu.

-U Melbourneu smo Margarita i ja sjeli u Georgeovu Citroen “Žabu” iz 1974. godine i krenuli put Thredba. George malo pretjeruje u iskazivanju ljubavi prema prijateljima i gostoprimstvu pa mi je osim smještaja, hrane i pića ponudio i svoj vozni park. Naravno da sam umjesto novog Porschea izabrao starog Citroena. Vožnja u tom autu me je oduševila više nego penjanje na Kosciuszko. Trebalo nam je devet sati da prijeđemo 750 km od Melbournea do grada Thredbo, podno planine Kosciuszko. Trebalo nam je četiri sata do vrha i nazad po dobro pripremljenoj stazi. Ukupno 13 kilometara. Popeti se na Kosciuszko je lakše nego popeti se na našu Dinaru – prepričava Celinić kroz smijeh.

Od uspona na Kilimanjaro, najviši vrh Afrike, do Kosciuszka prošlo je pet godina. Osim na Kilimanjaro, 2018. Celinić se popeo na i Mont Blanc i Elbrus, 2019. na Aconcaguu i Vinson na Antarktici, 2021. bio je na Mount Everestu i Denaliju.

Dijelom ga je usporila pandemija, a ovih mu je Sedam vrhova, kaže, donijelo puno kvalitetnih ljudi u život te je bolje upoznao sebe. Najljepši mu je, kaže, ipak – Mount Everest.

-Oduzima dah kad ga gledaš. Makar, svaki ima neki svoj faktor. Kilimanjaro kad gledaš iz daljine stvarno ostavi upečatljiv dojam – kaže Mario koji kao jedno od najljepših životnih iskustava izdvaja Vinson na Antarktici.

-Od kada sam stupio nogom na Antarktiku, smiješak mi nije s lica sišao, tamo sam osjećao nekakvu nevjerojatno pozitivnu energiju. Nije to najljepši vrh, ali Antarktika je poseban kontinent. Pustoš i mir. Puno je čudnih planina, poput piramida, razne čudne stijene. Tamo je tišina nevjerojatna. Neopisiva. Nikad nisam doživio takvu tišinu. Tišinu koju možeš čuti. Tamo sam doživio osjećaje koje nisam prije iskusio. Na Antarktiku bih najradije išao svake godine.

Fasciniran Stipom Božićem, kojega često spominje, krenuo je osvajati Sedam vrhova. Jednako takva inspiracija mu je i Joža Horvat. Sa Stipom Božićem osnovao je agenciju, planinare planiraju voditi po raznim vrhovima svijeta.

Cijeli tekst dostupan je ovdje.

sjever.hr/jutarnji.hr

Input your search keywords and press Enter.