Now Reading:
Iznenađujuće? Eksperimentalni nacionalni ispiti pokazali: Većina učenika bolje zbraja, nego što piše!
Full Article 2 minutes read

Iznenađujuće? Eksperimentalni nacionalni ispiti pokazali: Većina učenika bolje zbraja, nego što piše!

RTL Danas provjerio je kakvi su rezultati eksperimentalnih nacionalnih ispita. Oni su, naime, pokazali poprilično iznenađujuće podatke – većina učenika bolje zbraja, nego što piše. Tako je ispod osnovne razine ili neprolaznu ocjenu iz hrvatskog jezika dobilo njih 6,6 posto, a istovremeno je najviše učenika, odnosno 6 posto, upravo u matematici pokazalo naprednu razinu znanja, što bi bio odličan uspjeh.

-Više je bilo stresno, nego što je bilo teško, treba se dobro koncentrirati. Očekujem puno iz matematike, od prirode ‘onako’, a hrvatski se nadam da sam sastavak dobro napisala – rekla je za RTL Ema Višnjić, učenica 5. razreda Osnovne škole Trnsko u Zagrebu.

Njen kolega Adrian Jurković kazao je kako mu je najteža bila priroda, a najlakša upravo matematika. Govori kako matematiku voli i kako je u njoj dobar.

Petaši ove zagrebačke škole dobro su prošli u sva tri predmeta jer im je prosjek bolji od nacionalnog.

-Oni nemaju iskustva pisanja velikih značajnih ispita pa im je strah možda u prvom planu. Ali, koliko vidimo prema rezultatima, oni su zaista pokazali veliko znanje – otkrio je ravnatelj Josip Petrović.

Ispite je pisalo oko 4000 petaša u 81 školi. Najviše ih je pokazalo srednju razinu znanja.

-Neovisno o tome u kojim regijama i u kojim sredinama, djeca imaju približno podjednake mogućnosti i podjednaka postignuća – rekao je ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović.

Najviše problema učenicima je stvarao hrvatski jezik kojeg je ispod osnovne razine, odnosno za neprolaznu ocjenu napisalo njih 6,6 posto, prirodu i društvo ne bi prošlo 3,8 posto učenika, dok je najmanje poteškoća bilo s matematikom koju je ispod razine napisalo tek 2,9 posto učenika.

-Puno učenika ne zna odgovoriti na temu koja je postavljena. Oni svi o nečemu pišu, ali ne pišu o onome što ih se zapravo pitalo. Tu su učenici najviše gubili bodove – otkrila je Natalija Ćurković iz Odjela za istraživanja NCVVO-a.

Iduće nacionalno testiranje na rasporedu je u ožujku, u istoj 81 školi, a u istom mjesecu pisat će ih i svi osmaši, njih oko 40.000 u više od 900 škola.

www.sjever.hr / danas.hr
21.01.2023.

Input your search keywords and press Enter.