Now Reading:
TOURISM 365: Hrvatska ima sve predispozicije da postane cjelogodišnja turistička destinacija
Full Article 5 minutes read

TOURISM 365: Hrvatska ima sve predispozicije da postane cjelogodišnja turistička destinacija

Terme Tuhelj ovog su utorka domaćin najveće međunarodne turističke konferencije o cjelogodišnjem turizmu koja se održava u Hrvatskoj, TOURISM 365. Ovogodišnja tema konferencije je inovativnost i otpornost, a virtualno je prate profesionalci iz mnogih zemalja svijeta.

Kako je objasnila Ivana Kolar, konzultantica i direktorica konferencije TOURISM 365, konferencija je okupila lidere turističke politike velikih kompanija i malih poduzetnika, a koji će se predstaviti sa svojim pričama kako dalje razvijati turizam.

– Kroz sve ove negativne vijesti koje slušamo ipak se do nas probijaju pozitivne informacije da je sezona ove godine i u Hrvatskoj i Europi uspješna i da se turizam vraća na velika vrata. Pokazali smo da je otporan, a sad je na nama da pokažemo da je i inovativan. Danas ćemo razgovarati o tome kako stvarati inovativan, uspješan turizam. Tržište se u posljednjih nekoliko godina izrazito promijenilo. Došli su neki novi trendovi i gosti imaju neke nove preferencije. Diskutirat ćemo o tome koliko smo mi spremni prilagoditi se tome i promijeniti svoju ponudu, odgovoriti na te nove izazove – pojasnila je Kolar.

Dodala je i kako će na konferenciji sudjelovati 25 govornika iz Hrvatske, Francuske, Engleske, Kanade i Amerike, što ovo događanje stvarno čini međunarodnim. Najavila je i zanimljivo predavanje o resortu na sjeveru Kanade gdje razvijaju odgovorno održivo poslovanje i razvijaju čak 7 sezona.

Upravo je produženje turističke sezone cilj kojem Hrvatska teži, a potvrdio je to i pomoćnik ministrice turizma i sporta, Robert Pende.

– Nadamo se da će ova konferencija dati dio odgovora na to pitanje. To nije sigurno nešto što će se dogoditi u godinu dvije, to je proces koji zahtijeva doista interdisciplinarni pristup, kako Hrvatsku učiniti ne isključivo ljetnom turističkom destinacijom – rekao je Pende dodavši kako su Tuheljske Toplice, odnosno općenito toplice i sadržaj vezan uz zdravstveni turizam, definitivno jedan od odgovora na pitanje kako učiniti turističku godinu intenzivnijom i kako bolje popuniti postojeće kapacitete. Hrvatska za to ima dobre pretpostavke, rekao je dodavši da ima predispozicije postati u tome regionalni lider.

U ime krapinsko – zagorskog župana Željka Kolara konferenciji je prisustvovala direktorica Poduzetničkog centra KZŽ Helena Matuša, a koja je tom prilikom naglasila kako je KZŽ najsnažniji županija u kontinentalne turizmu i da brojke rastu iz godine u godinu.

Naglasila je i da ponuda raste i kvalitativno i kvantitativno, ali i da će ponudu u naredne tri godine obogatiti investicije u turizmu na području KZŽ. Dodala je da se u ovom trenutku radi o barem 10 značajniji investicija koje su pred nama. I ona je istaknula da je turizam pred velikim izazovima i da treba pratiti trendove koji se pojavljuju kod posjetitelja. Jedna od glavnih značajki je da se turisti žele osjećati sigurno i da posjetitelja treba ponuditi uvijek nešto novo. Zaključila je da KZŽ prati trendove i spremna je odgovoriti na sve izazove i želje gostiju.

István Ujhelyi, potpredsjednik Odbora za promet i turizam u Europskom parlamentu objasnio je kako nakon Covid krize trebamo bolji i jači europski lobi za turističku industriju.

– Trebamo vrlo jak mehanizam kriznog menadžmenta na razini Europe, što znači da trebamo novac da podupremo turističku industriju. U Hrvatskoj je tisuće ljudi koji rade u privatnom sektoru i oni također trebaju našu potporu u krizi, ekonomskoj ili, primjerice, covid krizi, stoga trebamo neku vrstu budžeta za turizam na europskoj razini. Moramo misliti na budućnost – poručio je Ujhelyi.

Zadovoljstvo prilikom da razmijeni iskustva s kolegama, a vezana za krizne potencijale i izazove koji ih čekaju u budućnosti je i ministar turizma Republike Crne Gore, Goran Đurović.

– Ima dosta toga što veže Hrvatsku i Crnu Goru. Imamo jednu divnu obalu i mislim da se tu krije strašan potencijal za razvoj, ali i za suradnju. Imamo određena mišljenja da ubrzamo možda prolaz na našim graničnim prijelazima jer mislim da je to značajno, kako za Crnu Goru tako i za dubrovačku regiju, a s druge strane trebalo razmišljati o tome da kreiramo neku zajedničku ponudu za tržišta kao što su recimo kinesko i azijska društva koja se ne zadovoljavaju jednom destinacijom – izjavio je Đurović te dodao kako Hrvatska i Crna Gora imaju veliki potencijal da u narednom razdoblju kreiraju jednu jedinstvenu ponudu koja bi bila namijenjena tim malo zahtjevnijim tržištima.

Direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristijan Staničić istaknuo je kako se već pripremaju turističke aktivnosti za sljedeću turističku godinu što se prije svega odnosi na promotivne aktivnosti kako bi se zadržala pozicija Hrvatske na turističkom tržištu.

Dodao je i kako će sama konferencija biti vrlo interesantna s obzirom na odlične rezultate u ovoj turističkoj godini gdje bilježimo još uvijek onaj trend od preko 95-96 posto turističkih noćenja. Kako je rekao, rujan je za sada 3 posto jači nego rujan 2019. a i pokazatelji za listopad i studeni su jako dobri.

– Možemo reći da smo se nekako vratili na one staze prije pandemije. Naravno puno će važniji biti efekt financijskih prihoda odnosno onog što ćemo uprihodovati na kraju godine. S druge strane stavlja pred nas nove okvire i izazove u smislu održivosti turizma i naših turističkih destinacija i u tom smislu i promocije na turističkom tržištu i što Hrvatska može ponuditi u odnosu na konkurenciju u smislu te održivosti i same kvalitete, raznolikosti, brige za okoliš, brige za domicilno stanovništvo koje i živi i bavi se turizmom, ali i korištenjem resursa koji su potrebni da bismo bili danas konkurenta turistička destinacija – zaključio je Staničić.

jmiklauzic/sjever.hr
20.09.2022.

Input your search keywords and press Enter.