Now Reading:
Ukida se još jedan vlak na relaciji Zagreb-Zabok? Radnici koji rade do 17 sati, vlak moraju čekati do 19.25!! Na ponekim linijama presjeda se i do dva puta!
Full Article 6 minutes read

Ukida se još jedan vlak na relaciji Zagreb-Zabok? Radnici koji rade do 17 sati, vlak moraju čekati do 19.25!! Na ponekim linijama presjeda se i do dva puta!

vlak

Povezanost Zagreba i Zagorja vlakom vrlo je loša, a u najavi je ukidanje još jedne linije, tvrdi čitateljica koja nam se obratila porukom elektroničke pošte u kojoj skreće pozornost na ovu temu koja muči mnoge stanovnike Zagorja, ali i Zagrepčane koji rade ili se školuju u Zaboku i okolici i koriste javni prijevoz, tj. vlak.

Čitateljica nam piše da je u tijeku (20.07.-4.08.2022.) javna rasprava o novom voznom redu za 2022/2023 (https://www.hzpp.hr/javno-savjetovanje-o-nacrtu-voznog-reda-2022-2023?p=578) na koju se do navedenog datuma može uputiti prijedloge ili komentare.

U tom prijedlogu ukinut je još jedan večernji vlak na relaciji Zagreb-Zabok koji trenutno polazi u 21.37, nakon što su prošle godine neki vlakovi već ukinuti. Također, dio vlakova više ne ide direktno, već tek iz Zaprešića, što konkretno znači da putnici za Zagorje u najfrekventnijim razdobljima moraju „hvatati“ vlakove Dugo selo-Harmica. To je osobito nespretno u jutarnjim satima kada su nesnosne gužve, a nije ugodno ni u zimskim mjesecima za ljude i učenike koji svakodnevno putuju. Ako sve to uzmemo u obzir, novim prijedlogom imamo 4 vlaka manje nego što smo imali prije elektrifikacije pruge https://www.hzinfra.hr/modernizacija-i-elektrifikacija-pruge-zapresic-zabok-2/.

Nakon dugo očekivane i skupe obnove pruge putnici nisu dobili ono što im je trebalo i što se najavljivalo („Zabok predgrađe Zagreba“) a to je samo jedno: da imamo dovoljno vlakova, da nisu „rupe“ između dva vlaka i po dva-tri sata već da imamo vlakove barem svakih sat i pol, da se toliko ne kasni što velikim dijelom dolazi i od ovih presjedanja. Sada, primjerice, ako putujete iz Zagreba za Varaždin ili Krapinu na nekim vlakovima morate 2 puta presjedati”

Kako nam piše čitateljica nije jedina koja je višekratno pisala HŽ-u, no odgovori uvijek su isti – negativni – te se ističe kako reklamacija nisu do sada imali.

Čitateljica nam je kopirala i svoj prigovor/prijedlog koji uključuje neke konkretne probleme, kao i odgovor HŽ-a koji je dobila. Sve u svemu, javna rasprava samo je pro forme, a Zagorje očito nikada neće dobiti kvalitetnu prometnu povezanost vlakom.

Dopis HŽ-u prenosimo u cijelosti:

„Poštovani,

smatram da je nedopustivo da na relaciji Zagreb-Zabok, na kojoj svakodnevno u oba smjera putuju i radnici i sve više učenika koji se školuju u Zaboku, nisu svi vlakovi direktni. Osobito se to odnosi na jutarnji vlak koji je do sada polazio u 7.37, a sada se, pretpostavljam, svi putnici do Zaprešića (polazak u 8.03 za Zabok) voze vlakom Dugo selo-Harmica koji je uvijek prenapućen.

To konkretno znači da u novom prijedlogu nema direktnog vlaka Zagreb – Zabok od 5.44h do 9.19h, a i inače je to jutarnje razdoblje izuzetno slabo pokriveno. Stoga ističem nužnost uvođenja barem jednog vlaka Zagreb-Zabok oko 6.30h, kako učenici i radnici koji počinju s radom oko 8.00 imali prijevoz u normalnije vrijeme.

Radnici koji rade do 17h nemaju direktan vlak iz Zagreba do 19.25h.

Ukinut je i vlak u 21.37h iz Zagreba, što je također nedopustivo, a već desetljećima stanovnici Zagorja nemaju vlak nakon 22.30h za povratak s kulturnih događanja.

Žalosno je da je toliko novaca utrošeno na obnavljanje pruge, vlakovi su sve udobniji, a putnicima je sve teže i teže doći do destinacije. Vlak svakih sat ili barem sat i pol na relaciji kraćoj od 40km na kojoj tisuće ljudi dnevno migrira zbog poslovnih, školskih obaveza, medicinskih pregleda i slično je standard koji sjeverni dio Hrvatske očekuje već desetljećima.

Na svaki moj prijedlog upućen HŽ-u dobivam odgovor da se nitko nije žalio i da vozni red prati potrebe putnika, a bilo bi zanimljivo provjeriti je li ikada provedeno ozbiljno istraživanje o potrebama putnika s ovih područja koji toliko gravitiraju glavnom gradu.

Javni prijevoz je uostalom i ekološki najprihvatljiviji, no nažalost, radnici na ovim relacijama prisiljeni su voziti se automobilom zbog loše prometne povezanosti.“

U nastavku je odgovor HŽ-a:

„Poštovana,

HŽ Putnički prijevoz vozni red kreira prema potrebama putnika, a u skladu sa tehničkim i financijskim mogućnostima. Prema Vašim prijedlozima koje ste nam uputili do sad nije bilo drugih reklamacija ili zahtjeva. Također, društvo HŽPP trenutno ne raspolaže dostatnim tehničkim i financijskim sredstvima za proširenje prijevozne ponude odnosno uvođenje dodatnih linija. Društvo HŽPP obzirom na ograničen broj novih niskopodnih vlakova nastoji pokriti što veći broj vlakova, a nabavkom novih vlakova planiramo dodatno pojačati postojeće linije i proširiti prijevoznu ponudu.

Zahvaljujemo Vam se na prijedlozima no nažalost Vaše zahtjeve trenutno nismo u mogućnosti realizirati.

Molimo Vas za razumijevanje.“

Vjerujemo da je ovo automatski odgovor koji HŽ šalje na prigovore i reklamacije.
Nedopustivo je da u 21. stoljeću radnici i učenici nemaju javni prijevoz usklađen s svojim obvezama kako ne bi morali “gubiti” cijeli dan čekajući na prijevoz s obzirom i na privatne obveze koje ih čekaju doma.

Pitamo se da li će Zagorje i dalje biti “slijepo crijevo” što se tiče prijevoza vlakom. Upite smo poslali nadležnima u HŽ-u kao i nadležnima u Krapinsko-zagorskoj županiji, a odgovore objavljujemo kada ih dobijemo.

nkalajdzija/msopek/sjever.hr 24.07.2022.

Input your search keywords and press Enter.