Now Reading:
Ove jeseni u 50 hrvatskih škola kreće cjelodnevna nastava: u Stubičkim Toplicama takva se nastava već provodi
Full Article 4 minutes read

Ove jeseni u 50 hrvatskih škola kreće cjelodnevna nastava: u Stubičkim Toplicama takva se nastava već provodi

Ministarstvo znanosti i obrazovanja početkom nove školske godine počet će s procesom uvođenja cjelodnevne nastave, u koji će se uključiti 50 škola koje će se birati putem javnog poziva.

Do 2027. projekt bi trebao zaživjeti u svim školama u Hrvatskoj, a manje je poznato da u Hrvatskoj već postoje škole koje provode cjelodnevnu nastavu. Jedna od njih je i Osnovna škola Stubičke Toplice, čija je ravnateljica za portal Srednja.hr otkrila kako takva nastava izgleda u praksi.

Inače, cjelodnevna škola, navode iz Ministarstva, podrazumijeva produljenje obveznog dijela nastave i obogaćivanje obrazovne ponude i potpore učenicima (sistematizacija dopunske i dodatne nastave). Drugim riječima, do 15 sati izvodio bi se obavezni i izborni dio kurikuluma, koji uključuje i pauzu za ručak i odmor. Nakon toga škola bi bila otvorena barem do 17 sati za izvannastavne i fakultativne aktivnosti.
Za potrebe projekta predviđeno skoro tri milijarde kuna.

Ovako se to radi u OŠ Stubičke Toplice

Cjelodnevna nastava već se provodi u nekim školama u Hrvatskoj, a među njima je Osnovna škola Stubičke Toplice u kojoj je od lani jedan razred uključen u cjelodnevnu nastavu.

Sve je krenulo nakon što su se roditelji raspitivali za produženi boravak. Ravnateljica Brigitte Gmaz za Srednju.hr kazala je da su nakon toga u školi izradili Kurikulum Cjelodnevnog odgojno-obrazovnog rada, te ga prezentirali roditeljima na roditeljskom sastanku. Roditelji su bili oduševljeni prezentiranim te su krenuli u daljnju realizaciju.

Ravnateljica je objasnila kako izgleda dan jednog učenika OŠ Stubičke Toplice koji je uključen u cjelodnevnu nastavu?
– Učenici, polaznici cjelodnevne nastave, dolaze u školu od 7 do 7.30 sati. Radni dan započinju pričama, razgovorima, prepričavanjem proteklog dana i događaja otprilike 15 tak minuta. Redovna nastava prema rasporedu sati  počinje u 7.45 . Učenici odrađuju nastavne sadržaje sukladno kurikulumskim sadržajima pojedinog nastavnog predmeta. Nakon prvog nastavnog sata odlaze na doručak, nakon kojeg nastavljaju s redovnim nastavnim sadržajima. Unutar prijepodnevnog termina učenici imaju i vrijeme za odmor, igru, druženje, slobodno vrijeme u didaktički opremljenim kutićima te organizirano slobodno vrijeme – kazala je ravnateljica.

U organiziranom slobodnom vremenu učenicima su ponuđeni Ples i pjesma, Dom u vrtu, Rukotvorce, Sportska škola, Dramsko literarne aktivnosti, Malo pokusi za veliko znanje, Znakovni jezik. Odgojno obrazovni rad propisan Kurikulumom proteže se kroz cijeli dan, a ujedno se isprepliće s organiziranim slobodnim vremenom, učenjem, igrom i zabavom. U 12.30 za učenike je organiziran ručak a u 15 sati užina. Intenzivan rad je do 16 sati nakon čega odlaze kućama. Svi školu napuštaju do 16.30 sati.

Sve se radi u školi, pa i zadaće!

U OŠ Stubičke Toplice učenici u posebnim ormarićima tijekom tjedna sve stvari i udžbeničke komplete ostavljaju u školi. Također, pišu domaće zadaće, uče, ponavljaju, pripremaju se za ispite iz svih nastavnih predmeta uključujući strani jezik i izborne predmete poput Vjeronauka i Informatike. Budući da su i roditelji su važan faktor u obrazovanju djeteta, učenici i kod kuće odrađuju manji dio zadataka.
– Moram naglasiti da škola ima prekrasan travnati okoliš, učionicu na otvorenom i školski vrt tako da učenici i veliki dio svog radnog vremena provode na otvorenom – napominje ravnateljica Gmaz.

U ovoj školi s učenicima tog jednog razrednog odjela rade dvije učiteljice koje se izmjenjuju prijepodne i poslijepodne dan za danom, a ne na tjednoj bazi. Ravnateljica ističe da svaka od njih ima dovoljno vremena posvetiti se svakom djetetu ponaosob te mu pružiti maksimalno svoje vrijeme, pomoć, podršku i pažnju. Pritom otkriva podatak i da troškove jedne učiteljice podmiruju u 50-postotnom iznosu roditelji i osnivač škole Općina Stubičke Toplice, kao i sredstva za didaktičko opremanje učionice i tri obroka.

– Nakon prve odrađene školske godine napravili smo evaluaciju među roditeljima i učenicima te smo dobili vrlo visoke ocjene koje ukazuju na opće zadovoljstvo – zaključuje ravnateljica jedne od prvih škola u Hrvatskoj koje su uvele cjelodnevnu nastavu.

foto: oš stubičke toplice
www.sjever.hr/srednja.hr
13.04.2022.

Input your search keywords and press Enter.