Now Reading:
Međimurska delegacija na uspješnom primjeru vrtića i škole u Ljubljani razvijala ideju o osnivanju Waldorfske osnovne škole u Čakovcu
Full Article 3 minutes read

Međimurska delegacija na uspješnom primjeru vrtića i škole u Ljubljani razvijala ideju o osnivanju Waldorfske osnovne škole u Čakovcu

U Čakovcu, u sklopu Dječjeg vrtića Cipelica, već 14 godina djeluje Waldorfska vrtićka skupina za djecu od 3. do 7. godine života.

Pritom je ta grupa jedina takva u ovom dijelu Hrvatske, a jedna od tek nekoliko njih diljem zemlje. Waldorfsko obrazovanje, temeljeno na učenjima dr. Rudolfa Steinera, želi potaknuti cjeloživotno učenje i djeci omogućiti da u potpunosti razviju svoje jedinstvene kapacitete. U Međimurju postoji veliki interes roditelja i djece za ovakvim vidom obrazovanja, posebno zbog činjenice da je temeljeno na uvidima, učenjima i principima obrazovanja koje je uspostavio upravo dr. Rudolf Steiner, rođen u Donjem Kraljevcu.

Kako bi se napravio korak dalje, u Sekciji za waldorfsku pedagogiju pri „Centru dr. Rudolfa Steinera“ iz Donjeg Kraljevca, potaknuti roditeljskom inicijativom, održana je javna tribina vezana za osnivanje Waldorfske osnovne škole u Čakovcu. Temeljem iskazanog interesa roditelja, s ciljem prikupljanja dodatnih informacija o radu takvih škola, početkom travnja međimurska delegacija posjetila je jedan od uspješnijih primjera waldorfskog obrazovanja u ovom dijelu Europe – Waldorfski vrtić i školu u Ljubljani.

Gradonačelnicu Grada Čakovca Ljerku Cividini, ravnateljicu Centra dr. Rudolfa Steinera Dijanu Posavec, ravnateljicu III. OŠ Čakovec Natašu Hajdinjak, predstavnicu inicijative roditelja Ninu Novinić,  waldorfsku odgojiteljicu Milanu Hozmec, te predstavnike institucija, vrtića i škola koji u waldorfskoj pedagogiji imaju dugogodišnje iskustvo, ugostio je direktor škole u Ljubljani Iztok Kordiš sa suradnicima.
Kako bi im prenijeli svoja iskustva u 30-o godišnjem radu, razvoju waldorfskih obrazovnih institucija diljem Slovenije te prezentirali waldorfsku pedagogiju u praksi, delegaciji su omogućili obilazak institucije, sudjelovanje u nastavi i što je najvažnije, razgovor s mentorima, profesorima i učenicima.

Obilaskom škole koja waldorfsku pedagogiju duže vrijeme provodi u praksi, predstavnici međimurske waldorfske pedagogije napomenuli su kako je neophodno učiti od ovakvih primjera kod planiranja osnivanja takve institucije u Međimurju te otvaranja novih mogućnosti za roditelje iz Čakovca, Međimurja. Istaknuli su kako u Hrvatskoj takve škole djeluju u Zagrebu, Rijeci, Osijeku, Splitu, Dubrovniku i u Istri, a pored naše, pokrenute su i druge osnivačke inicijative.

Tijekom radnog sastanka dvije delegacije složile su se kako je jedna od većih zabluda Waldorfskog obrazovanja u Hrvatskoj ta da je povezana s vjerskim odgojem, što su pripisali neinformiranosti. Također, za razliku od Slovenije, u Hrvatskoj drugačiji oblici obrazovanja još nisu rašireni. Naime, podaci pokazuju da 0,5% učenika u Hrvatskoj pohađa škole koje nisu u javnom vlasništvu, a samo 0,1% je u školama s alternativnim programima. Također, Hrvatska je na nezavidnom 113. mjestu od 134 zemlje svijeta prema OIDEL-ovu Indeksu sloboda u obrazovanju iz 2016.

Nakon prikupljanja novih saznanja u slovenskoj prijestolnici, inicijativa za osnivanje Waldorfske osnovne škole u Čakovcu, nastavit će se s pronalaženjem najadekvatnijeg modela, kako bi taj program kod nas što prije saživio.

www.sjever.hr/cakovec.hr
09.04.2022.

Input your search keywords and press Enter.