Now Reading:
Županijski centar 112 Čakovec prošle godine zaprimio 23 698 poziva
Full Article 2 minutes read

Županijski centar 112 Čakovec prošle godine zaprimio 23 698 poziva

11.veljače obilježava se Dan jedinstvenog europskog broja 112 koji je u Republici Hrvatskoj uveden prije 15 godina.Taj je broj zajednički svim državama članicama EU, a služi za besplatno pozivanje hitnih službi, prvenstveno kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da pamte poseban za svaku zemlju. U EU uveden je prije 29 godina.

Dan jedinstvenog broja za hitne službe obilježen je u prostorijama Županijskog centra 112 Čakovec.

– U prošloj su godini zabilježena 23 698 poziva u centar, 65 na dan, od toga je 8046 tj. 20 poziva dan namjenska, 65 zlonamjernih i 15 590 nenamjenskih. Ljudi u 80% slučajeva koriste mobilnu mrežu, a u 20% fiksnu. U centru 112 zaprimamo pozive na engleskom, njemačkom, mađarskom, talijanskom, slovačkom i češkom jeziku. Prošle smo godine imali 15 poziva na stranom jeziku. 77% namjenskih poziva bilo je za hitnu medicinsku službu, policiju i vatrogasce, a 23% za komunalne i veterinarske službe te inspekcije – Ladislav Söke, voditelj Županijskog centra u Čakovcu.

Zamjenik župana Međimurske županije Josip Grivec rekao je kako je zadovoljan funkcioniranjem Županijskog centra 112.

– Svi znamo što znači jedinstveni broj kojim dobivamo puno na brzini u slučaju nesreća i nezgoda, skraćuje se vrijeme potrebne intervencije. I ljudi lakše pamte broj, a mi smo i turistička zemlja pa to puno znači jer teško bi strani turisti znali sve naše brojeve, kao što je prije bilo od vatrogasaca do hitne i policije. S ovim jedinstvenim brojem skraćujemo vrijeme intervencije, a ljudi se puno lakše snađu i nazovu taj broj. Ima dosta poziva. Nažalost, dogodi se i da je jedan mali postotak zlonamjernih što nije dobro i to treba osuditi. Oni zagušuju linije kada je eventualno nekome stvarno potrebna intervencija ili pomoć – rekao je zamjenik župana, ujedno i načelnik Stožera civilne zaštite Međimurske županije.

Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno – dojavne jedinice hitnih službi ili im se temeljem dojave informacije prenose.

Kada zovete 112 potrebno je dati što preciznije i kraće informacije: što se dogodilo, gdje i kada, koliko je unesrećenih, kakvu pomoć trebate te tko zove.

m.furlan/sjever.hr 11.02.2020.

Input your search keywords and press Enter.