Now Reading:
Zahvaljujući fascinantnom otkriću znanstvenika muški bi parovi mogli u budućnosti imati djecu?
Full Article 2 minutes read

Kako prenosi portal danas.hr, znanstvenici su uzgojili miševe koristeći jaja koja potječu iz muških stanica što je otkriće koje bi jednog dana moglo otvoriti put ljudskim muškim parovima da imaju djecu.

Tvrde da su uspješno stvorili jajašca pretvarajući muške XY parove kromosoma iz stanica kože muških miševa u ženske XX parove kromosoma na način da su brisali Y kromosom, kopirali X kromosom te potom uparili kopije s originalnim X kromosomima. To omogućuje programiranje matične stanice da postane jajašce, a jajna stanica zatim je oplođena spermom drugog miša.

Ova tehnika korištena je za stvaranje sedam mladunaca miševa, koji su izgledali zdravi i imali normalan životni vijek, a istraživači vjeruju da bi se tehnika jednog dana mogla koristiti kako bi se omogućilo ljudskim muškim parovima da imaju zajedničku djecu koristeći jajašce stvoreno iz vlastitih stanica.

Također se može koristiti za liječenje Turnerovog sindroma – genetskog stanja koje pogađa samo žene i događa se kada jedan od X kromosoma nedostaje ili djelomično nedostaje.

Profesor Katsuhiko Hayashi sa Sveučilišta u Osaki, koji je proveo istraživanje i predstavio ga na summitu o uređivanju ljudskih gena na Institutu Crick u Londonu rekao je da bi mogle proći godine prije nego što se njegova tehnika uspješno koristi u ljudskim stanicama te upozorio da bi to moglo biti teško replicirati s ljudskim stanicama, koje zahtijevaju dulje razdoblje uzgoja kako bi proizvele zrelu jajnu stanicu.

Poručio je da bi se sadašnji problemi mogli prevladati u roku od deset godina i da će njegov tim sada pokušati ponoviti studiju s ljudskim stanicama.

www.sjever.hr / danas.hr
09.03.2023.

Input your search keywords and press Enter.