Now Reading:
Pruga Dugo Selo – Križevci trebala biti gotova do 2020. godine, a radovi još uvijek traju – Hoćemo li ostati bez europskog novca?
Full Article 3 minutes read

Pruga Dugo Selo – Križevci trebala biti gotova do 2020. godine, a radovi još uvijek traju – Hoćemo li ostati bez europskog novca?

pruga

Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci izniman je željeznički infrastrukturni projekt čija procijenjena vrijednost ukupno prihvatljivih troškova iznosi milijardu i 517 milijuna kuna. Većina sredstava osigurana je iz fodova Europske unije, čak 85 posto, a zbog kašnjenja izvođenja radova periodično se pojavljuju informacije kako će Hrvatska, odnosno investitor HŽ infrastruktura morati vratiti novac u proračun Europske unije, za N1 piše Marijan Opačak.

Trebao bi se izgraditi drugi kolosijek na cijeloj pružnoj dionici duljine 36,4 km i napraviti rekonstrukcija starog. Uz to, napravit će se rekonstrukcija lukova na postojećem kolosijeku ukupne duljine 9,4 km, rekonstrukcija postojećih kolodvora Dugo Selo, Vrbovec i Križevci te pripadajućih stajališta, izgradnja novog kolodvora Gradec, izgradnja šest novih mostova i rekonstrukcija sedam postojećih, ukidanje pružnih prijelaza na cijeloj dionici koje će zamijeniti 12 križanja (denivelacija) u dvije razine i dvaju pješačkih prijelaza koje će zamijeniti novi pothodnici.

Kako piše N1 radovi su počeli 25. srpnja 2016. godine, a od tada izvođači su dva puta prolongirali rok završetka radova. Nakon dva probijena roka, navodilo se kako bi radovi trebali završiti u ljeto 2023. godine, tri i pol godine nakon ugovorom predviđenog roka za završetak. Sljedeći rok je kraj 2023. godine, a ako se dotad ne završi, navodilo se, da će Hrvatska možda morati vratiti neutrošena sredstava Europskoj uniji i projekt dovršiti sama.

No, kako su za N1 potvrdili iz resornih ministarstava, brige nema. Ministarstvo mora, prometa i infarstrukture te Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije tvrdi da je rok za korištenje bespovratnih sredstava fondova Europske unije, sukladno regulativi Europske unije za financijsko razdoblje 2014.-2020., 31. prosinca 2023. godine, dok je najkasniji mogući rok za dovršetak projekta sredstvima korisnika 15. veljače 2027. godine.

Ako korisnik bespovratnih sredstava završi projekt do 15. veljače 2027. godine, bespovratna sredstva koja je iskoristio do 31. prosinca 2023. neće morati vratiti jer bi projekt do tada bio završen i funkcionalan. Do sada je korisniku isplaćeno oko 50 posto sredstava iz Kohezijskog fonda za navedeni projekt, a do kraja ove godine korisnik može koristiti bespovratna sredstva koja su mu na raspolaganju – potvrdili su za N1 iz Ministarstva reginalnog razvoja i fondova Europske unije.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture pak kažu i da se u skladu s trenutnom dinamikom, kraj projekta očekuje u 2024. godini. Također, navode da je prihvatljivost troškova do kraja 2023. godine, nakon čega će se nastavak projekta financirati iz drugih izvora.

Iz kojih to točno izvora, informacija je koja nije poznata, no s obzirom na to da se 38 kilometara željezničkog kolosijeka, unatoč složenosti radova, gradi nevjerojatno dugih, sad skoro osam godina, za pretpostaviti je da će se nastavak radova u tom slučaju financirati iz kredita kojeg će dignuti HŽ infrastruktura, a za kojeg će jamčiti Vlada RH sredstvima iz proračuna, odnosno džepa poreznih obveznika, piše N1.

www.sjever.hr/www.n1info.hr
07.02.2023.

Input your search keywords and press Enter.