Now Reading:
Divljanje cijena donosi nove kupovne navike potrošača
Full Article 2 minutes read

Divljanje cijena donosi nove kupovne navike potrošača

Svjedoci smo svakodnevnog rasta cijena, a kako Vlada ne pokazuje neke znakove zabrinutosti, teret umanjenja šoka zbog drastično smanjene kupovne moći potrošači će morati liječiti uštedama, piše Jutarnji list.

Brojna strana istraživanja pokazuju kako su ljudi već počeli štedjeti. To je sasvim normalna i logična reakcija da u trenucima inflacije, a posebno kada je izvjesno da je ona daleko od plafona, potrošači režu troškove u onim segmentima koji ne čine neophodne potrepštine i zbog čijeg im se odricanja kvaliteta života ipak neće drastično promijeniti.

Pokazuju to i istraživanja odnosno potrošačke ankete koje se ovih dana aktivno provode u Europi i SAD-u, a koje sve redom sugeriraju da će žrtve drastičnih rezanja obiteljskih budžeta uglavnom biti ugostiteljstvo, pojedinačni brendovi te usluge pretplate.

Kako piše Jutarnji list, potrošačka anketa CNBC-ja tako je pokazala da većina Amerikanaca strahuje od rastućih troškova i inflacije te namjerava ili već jesu unijeli brojne promjene u svoje potrošačke navike.

Njih tako 53 posto kaže da je smanjilo izdatke za restorane i dostavu hrane, 39 posto ih štedi tako da reže količinu vožnje privatnim automobilom, 35 posto kaže da su već otkazali neku od mjesečnih pretplata koje su dosad redovito plaćali, a 32 posto prebacilo se s brendova na robne marke u određenim segmentima namirnica.

Ipak, tržište usluga treba strepjeti nad najavama – nastave li cijene rasti, 52 posto ispitanika dodatno će srezati izdatke prema restoranima i dostavi, 42 posto će rezati trošak goriva, a čak 40 posto spominje i mogućnost odustanka od ljetovanja.

Sentiment je sličan i u Europi pa tako britanske ankete sugeriraju da je trećina Europljana smanjila izdatke za restorane i dostavu, no pored toga, Europljani se odriču i rekreacije te kulture jer su i u tom segmentu značajno smanjili izdatke.

Da se više kuha kod kuće, pokazuju i statistike prema kojima je u Velikoj Britaniji potrošnja brašna porasla za 28 posto u odnosu na isti period 2019. godine dok je prodaja tjestenine rasla za 17 posto.

Za očekivati je da će slični trendovi vrijediti i za Hrvatsku, s time da se treba upitati neće li među najčešćim artiklima na kojima se pokušava uštedjeti biti toaletni papir koji doseže sada već apsurdne cijene.

www.sjever.hr/ www.jutarnji.hr
11.04.2022.

Input your search keywords and press Enter.