Now Reading:
U projektu S3HubsinCE on-line radionica o mogućnostima uvođenja digitalnih tehnologija te korištenja EU fondova
Full Article 3 minutes read

U projektu S3HubsinCE on-line radionica o mogućnostima uvođenja digitalnih tehnologija te korištenja EU fondova

HGK Županijska komora Varaždin organizirala je 15. listopada 2021. on-line radionicu na kojoj je predstavila aktivnosti Digitalno-inovacijskog čvorišta DIH Connect Varaždin.

Digitalno-inovacijsko središte DIH Connect Varaždin u početnoj fazi poduzetnicima pruža informacije o mogućnostima uvođenja digitalnih tehnologija te korištenja EU fondova, kao i umrežavanja s drugim DIH-ovima i njihovim dobrim praksama. DIH Connect Varaždin pokrenut je u okviru projekta S3HubsinCE (Interreg Središnja Europa).

HGK Županijska komora Varaždin 1. ožujka 2019. započela je s provedbom projekta S3HubsinCE u okviru Programa transnacionalne suradnje Interreg Srednja Europa, sufinanciranog sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj. Projekt u kojem sudjeluje deset partnera iz sedam zemalja (Austrija, Italija, Mađarska, Njemačka, Slovenija, Poljska i Hrvatska) traje 36 mjeseci s ukupnim odobrenim proračunom od 1,68 milijuna eura.

Renata Papec iz Županijske komore Varaždin istaknula je kako je cilj projekta povezivanje digitalno-inovacijskih središta regija koje su obuhvaćene projektom.

– Županijska komora Varaždin kao partner u tom projektu povezana je s Inovacijskim centrom Nikola Tesla – ICENT. Nažalost, ova epidemiološka situacija onemogućila je stručne posjete, a središnji dio projekta je povezivanje DIH-ova i međusobno usuglašavanje ekspertize svih dionika koji su zaduženi za digitalnu transformaciju. No, mi smo situaciju iskoristili da putem web platforme koju danas promoviramo, organiziramo virtualni DIH koji će biti mjesto na kojem poduzetnici mogu dobiti informacije vezane uz digitalnu transformaciju. U početku će to biti informativne radionice i treninzi te informacije o tome kako planirati projekte za korištenje sredstva Europske unije. Iskoristit ćemo pritom europske platforme, pristup kojima nam upravo ovaj projekt omogućava, da poduzetnike povežemo s dobrim praksama institucija i iskustvima poduzetnika iz zemalja središnje Europe – rekla je Papec.

Drugi dio radionice obuhvatio je najnovije informacije o mogućnostima sufinanciranja projekata iz EU fondova i kako se poduzetnici već sada mogu pripremati za korištenje bespovratnih sredstva u okviru financijske perspektive 2021.-2027.

Radionicu je održala Ana Fresl, direktorica konzultantske tvrtke Projekt jednako razvoj d.o.o., i pritom naglasila da je ukupni EU višegodišnji financijski okvir 2021.-2027. na razini 1.824 milijarda eura, od čega je 750 milijarda za sanaciju posljedica pandemije koronavirusa.

– Samo Hrvatskoj bit će dostupno oko 25 milijarda eura. Vlada je donijela odluku da programsku arhitekturu čine tri operativna programa, Konkurentnost i kohezija te Učinkoviti ljudski potencijali, dok je treći, Integrirani teritorijalni program, novitet. Najzanimljiviji je prvi program s prvim prioritetom jačanja gospodarstva ulaganjem u istraživanje i inovacije, podupiranjem poslovne konkurentnosti, digitalizacije i razvojem vještina za pametnu specijalizaciju – navela je, između ostalog, Fresl.

Sam projekt S3HubsinCE je u završnoj fazi. Papec je naglasila da je najvažniji dio projekta koji se odnosio na usuglašavanje rada DIH-ova završen.

– Tematski radni paket je vodila Županijska komora Varaždin i sad ulazimo u posljednju fazu u kojoj se sami sudionici i lideri digitalne transformacije u pojedinim regijama mogu povezivati. Mi smo iz Varaždinske županije kandidirali pet izvrsnih organizacija koje će već sljedećeg mjeseca imati priliku upoznati one iz drugih regija i povezati se s njima na konferenciji u Krakovu. Druge regije uključene u projekt uglavnom su industrijski razvijene regije i drago nam je da kao „manji“ partner možemo koristiti njihova iskustva, njihove dobre prakse i umrežavati se – zaključila je Renata Papec iz Županijske komore Varaždin.

www.sjever.hr
15.10.2021.

Input your search keywords and press Enter.