Now Reading:
TURIZAM 365 Ministrica Brnjac: Cilj nije brojanje turista i obaranje rekorda već održivi turizam i raspoređen broj turista tijekom cijele godine
Full Article 5 minutes read

TURIZAM 365 Ministrica Brnjac: Cilj nije brojanje turista i obaranje rekorda već održivi turizam i raspoređen broj turista tijekom cijele godine

‘Vrh turističkog poduzetništva i međunarodne politike’ tema je međunarodne konferencije Turizam 365 o cjelogodišnjem turizmu koje je jedno od najznačajnijih godišnjih okupljanja turističkih profesionalaca u Hrvatskoj. Konferencija podijeljena na tri tematska dijela politiku, business i život održana je u petak u Termama Tuhelj.

Na konferenciji su okupljeni stručnjaci koji su podijelili svoja iskustva poslovanja tijekom Covid pandemije te svoju viziju budućnosti turizma.

Među njima su najznačajniji prof. Alessandra Priante, direktorica za Europu u UNWTO, koja je predstavila Perspektive europskog turizma zatim Patrick Torrent, izvršni direktor Turističke zajednice Katalonije i predsjednik NECSTouR europske udruge za razvoj destinacija i održivog turizma koji je iznio svoje ideje za cjelogodišnji i kreativni turizam baziran na zelenom održivom poslovanju i Mohamed Al Mheiri, direktor Dubai Health Authority, organizacije za razvoj Dubaija kao destinacije zdravstvenog turizma.

U prvom dijelu konferencije u Ministarskom forumu održana je rasprava pet EU ministara turizma (Italija, Slovenija, Mađarska, Španjolska i Hrvatska) prilikom predstavljanja strategije razvoja turizma svojih zemalja u postCovid razdoblju te svoje viđenje budućnosti europskog turizma i održivog poslovanja. 

Organizatorica ove konferencije Ivana Kolar kazala kako je cilj konferencije uz afirmaciju cjelogodišnjeg turizma proširenje turističke sezone i razvoj destinacija u kontinentalnom dijelu Hrvatske.

-Konferencija okuplja vrh međunarodne turističke politike, ozbiljnog turističkog biznisa i malih poduzetnika koji žive turizam svaki dan na terenu. Svi oni potrebni su u jednoj destinaciji da bi se ona mogla razvijati, usmjeravati i širiti svoje poslovanje na duži period u godini. Posebno smo ponosni da samo okupili niz eminentnih stručnjaka i predstavnika međunarodne politike kako bi razgovarali o važnosti međusobne suradnje u ovom postpandemijskom razdoblju i razmijenili iskustava jer to je ono što nam treba. Zajedno jedino možemo biti jači, razvijati se brže, a ne biti konkuretni – kazala je Kolar.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac naglasila kako je ova konferencija izuzetno važna za održivost turističkog sektora Republike Hrvatske.

-Pokrenuli smo Mjesec hrvatskog turizma, kako za domaće, tako i za strane turist i odaziv je izuzetno dobar. Imamo u sustavu više od 300 prijava, a očekujemo ih još puno više. Veselim da će turisti moći putovati svim dijelovima Lijepe naše i upoznati ju, a taj nam je projekt važan zbog produžetka sezone. Kod nas su domaći gosti važan segment i zato smo i krenuli s akcijama, od “Doživi domaće – istraži ruralnu Hrvatsku” koje će se nastaviti i tijekom ove godine. Moramo stvarati naviku Hrvata da što više putuju – rekla je ministrica.

Kazala je da je zadovoljna konceptom razvoja kontinentalnog turizma jer je to način kako možemo imati održiv turizam što je i krajnji cilj.

-Cilj nije brojanje turista i dolazaka i obaranje rekorda već održivi turizam i raspoređen broj turista tijekom cijele godine. Upravo zato je važan kontinentalni turizam i to smo radili kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, a i sada u programiranju kroz višegodišnji financijski okvir – dodaje ministrica ističući problem radne snage te najavivši kako će doskočiti tom problemu kroz stipendiranje za što će Ministarstvo osigurati dodatna sredstva u idućoj godini uz veći naglasak na promociji turističkih zanimanja obzirom da su sezonski radnici važan turistički segment.

Krapinsko-zagorski župan Željko Kolar ističe kako se u Zagorju već dugi niz godina uspješno bave turizmom svih 365 dana u godini.

-Neka iskustva koja mi imamo bi bilo dobro da se prenesu i na Jadran. Kada se bavite kontinentalnim turizmom treba vam 3 do 5 puta više truda, volje, želje, energije, dodatne ponude da bi dobili gosta u odnosu na Jadran. Svi naši dodatni sadržaji koje imamo od manifestacija, muzeja do naših OPG-ova koji su partneri u čitavom tom ciklusu je zapravo jedina formula na koji način se možete baviti turizmom 365 dana u godini. Mi smo u Zagorju na 85% dolazaka i 81% noćenja što je sjajan rezultat koji nitko nije očekivao nakon onakve 2020. godine. No, to nas ni u jednom trenutku ne smije opustiti već upravo suprotno – moramo se s jasnim kriterijima i potezima pripremati za 2022. godinu koja neće biti ništa manje zahtjevna nego što je ova – zaključuje župan Kolar.

Zdravko Počivalšek, ministar za gospodarstvo i razvoj tehnologije Republike Slovenije koja trenutno predsjedava Vijećem Europske unije pri čemu je naglasak i na turizmu pogođenom korona krizom.

-Sve države članice morat će više raditi i surađivati. U Sloveniji smo tijekom krize uložili preko milijarde eura u turistički sektor da se održe firme i radna mjesta. Prošle smo godine imali vaučere za noćenje s doručkom, a ove godine smo to proširili na kulturne, sportske i ugostiteljske usluge. Morali smo odlučiti da li da damo novac firmama da ne rade ili da damo novac građanima Slovenije da u određenom iznosu potroše. Pa su se firme morale potruditi da Slovenci dođu k njima. To je kratkoročna mjera da prođemo covid krizu – opisao je Počivalšek dodajući kako će ubuduće države moraju više sudjelovati ponajprije osiguravanjem prelaska granica.

Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK naglašava kako je za naš turistički sektor od velike važnosti digitalna i zelena tranzicija za koju je iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost osigurano 1,3 milijarde kuna.

-Danas se u Hrvatskoj susrećemo s velikim problemom u turističkim urbanim središtima gdje u špici sezone imamo gotovo blokadu komunalnog života i onemogućavanje normalnog funkcioniranja lokalnog stanovništva. Primjena digitalnih tehnologija ima itekako značajnu ulogu i u povećanju efikasnosti, produktivnosti i konkurentnosti turizma, posebice u budućnosti, ići će se ka kreiranju personalizirane ponude. Zelena tranzicija važna je ne samo s marketinškog stajališta, već prije svega da nam omogući da kvalitetnije upravljamo s turističkim prostorom – rekao je Kovačević.

abrkic/sjever.hr
08.10.2021.

Input your search keywords and press Enter.