Now Reading:
KUNU ZAMIJENJUJE EURO: Promjene već idućeg ljeta, čekaju nas i nova poskupljenja!
Full Article 2 minutes read

KUNU ZAMIJENJUJE EURO: Promjene već idućeg ljeta, čekaju nas i nova poskupljenja!

U Hrvatskoj će kao valuta stupiti na snagu od 2023., a kako će ta tranzicija izgledati zabrinjava mnoge. Tihomir Mavriček, izvršni direktor Sektora za gotov novac HNB-a, ističe kako je cilj uvesti euro 1. siječnja 2023. Inače, konačnu odluku donosi Vijeće Europske unije, prenosi portal Poslovni.hr.

Pripreme su već krenule, a jedna od mjera je praćenje da cijene znatno ne poskupe. Planira se da se minimalno šest mjeseci prije uvođenja dvojno iskazuju cijene, s tim da ćemo imati pripremni period od nekih tridesetak dana kada će se svi poslovni subjekti i trgovci pripremiti za dvojno iskazivanje cijena – to je fizički zahtjevan posao, treba sve otisnuti i staviti na proizvode i police – rekao je Mavriček i dodao kako će biti istaknut i konverzijski tečaj kako bi građani mogli provjeriti jesu li cijene točno izračunate.

Fiksni će se tečaj odrediti netom prije odluke Vijeća EU-a o uvođenju eura.

– Kretat će se oko 7.53, no konačno će biti utvrđen u svibnju ili lipnju sljedeće godine i vrijedit će od 1. siječnja 2023. Do 31. prosinca 2022. vrijedit će komercijalni tečaj, kao što ga imamo i sada – objasnio je Mavriček za HRT, prenosi Poslovni.hr.

Kako ističe, zamjena nacionalne valute u ostalim zemljama imala je vrlo malen utjecaj na rast cijena.

– Zemlje koje su prve uvele euro imale su mali takozvani harmonizirani rast indeksa potrošačkih cijena, koji se kretao između 0.09 i 0.28 postotnog boda. Zemlje koje su kasnije uvele euro imale su oko 0.3 – tako i mi očekujemo da neće biti značajan utjecaj na cijene, nekih 0.37 postotnih poena, s tim da su najveći utjecaj imale uslužne djelatnosti i nešto manji broj proizvoda koji se često koriste, poput peciva i novina – rekao je Mavriček.

U susjednoj Sloveniji, nakon uvođenja eura, znatno je poskupio prijevoz, cijene u restoranima kao i u frizerskim salonima, a u Slovačkoj su rasle cijene građevinskih radova i hrane.

– Istraživanja su pokazala da se uglavnom radi o proizvodima koji nemaju utjecaja na ljude s nižim primanjima, nego na one s višim, poput usluga smještaja, restorana, sportskih usluga – to su obično usluge koje koriste ljudi s višim primanjima – zaključio je Mavriček.

www.sjever.hr/poslovni.hr
22.09.2021.

Input your search keywords and press Enter.