Now Reading:
Ludbreg kao bogato i poželjno mjesto: Još jedan veliki europski projekt priveden kraju
Full Article 5 minutes read

Ludbreg kao bogato i poželjno mjesto: Još jedan veliki europski projekt priveden kraju

Grad Ludbreg uspješno je priveo kraju još jedan veliki europski projekt. Riječ je o projektu „Unapređenje kontinentalnog turizma turističkom valorizacijom povijesno-kulturne baštine Grada Ludbrega” sufinanciranom od strane Europskog fonda za regionalni razvoj kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija.

U prostoru arheološkog parka “Iovia-Ludbreg” u subotu je održana je završna konferencija projekta u čijoj su realizaciji osim nositelja – Grada Ludbrega, kao partneri sudjelovali Hrvatski restauratorski zavod, Turistička zajednica Grada Ludbrega, LAG Izvor te Ugostiteljski objekti Crnković.

Projekt Arheološkog parka bio je jedan od najvećih projekata sufinanciran iz sredstava Europske unije u prošloj financijskoj perspektivi 2014 – 2020 godine, čija je vrijednost bila 18.198.748,21 kuna, dok su bespovratna sredstva iznosila 14.309.569,74 kuna, a udio Grada Ludbrega 4.000.000,00 kuna, naglasio je ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić.

Dodao je da je s obzirom na kompleksnost projekta, ali i na društvenu situaciju koju je uzrokovala pandemija virusa COVID-19, projekt trajao dugih 46 mjeseci, uz dvije prolongacije.

– U tih 46 mjeseci provodile su se razne aktivnosti koje su doprinijele ostvarenju ciljeva, rezultata i pokazatelja projekta. Ostvareni rezultati projekta su obnovljena i revitalizirana dva kulturna dobra – arheološki park „IOVIA“ Ludbreg i Crkva Svetog Trojstva, četiri objekta stavljena su u turističku funkciju – Hotel Crnković, šetnica, Zanatski trg i Arheološki park, razvijeni su novi interaktivni sadržaji u arheološkom parku, uvedena su dva sustava za praćenje broja posjetitelja i zaposleno je šestero ljudi u turističkom sektoru hrana i pića. Vrijedi istaknuti i da je osmišljeno 25 novih turističkih proizvoda, odnosno suvenira – rekao je Bilić.

Na Crkvi Sv. Trojstva obnovljena je fasada i cinktor koji su uređeni prema istraživanjima i prezentaciji Hrvatskog restauratorskog zavoda i uz nadzor Konzervatorskog odjela u Varaždinu, a na taj je način Crkvi vraćen izvorni barokni izgled.

U sklopu projekta uređena je i šetnica uz rijeku Bednju.

-Uređenjem šetnice stvorena je za građane i posjetitelje sportsko rekreativna zona s informativno – interpretacijskim panoima na kojima je prikazana ludbreška povijest. Implementacijom ovog projekta obnovljena je i stvorena vrijedna turistička infrastruktura koja priča priču u kontinuitetu života na području grada Ludbrega i zato je ovaj projekt bio iznimno važan i vrijedan za naš grad – zaključio je gradonačelnik.

Tajana Pleše, ravnateljica Hrvatskog restauratorskog zavoda kazala je kako je zahvaljujući Ministarstvu kulture i medije i Vladi Republike Hrvatske uspješno stvoren imovinsko-pravni okvir kojim su se nastavila sustavna arheološka istraživanja najvećeg slobodnog prostora u užem centru grada Ludbrega, vrta Somođi.

Istraživanja financirana sredstvima Grada Ludbrega i Ministarstva kulture i medija trajala su od 2008. do 2011. godine nakon čega se počelo sa građevinskim konzervatorsko-restauratorskim radovima na samom nalazištu, a sama prezentacija sa cijelim promidžbenim dijelom trajala je sve do 2017. godine kada je počeo ovaj, danas uspješno završeni projekt.

– Ono što je nađeno je samo jedan mali dio 2000 godina stare povijesti današnjeg grada Ludbrega i ono što su istraživanja zasigurno potvrdila da se radilo vjerojatno o vili portik i peristil tipa s jednim malim kupalištem s karakterističnim obilježjima za Rimsko Carstvo. Uz minimalistički dizajn osmišljen je interpretacijsko-didaktički centar koji kroz kratke informacije popraćene zgodnim ilustracijama priča o povijesti grada Ludbrega, ne bi li se posjetitelji pomalo prisjetili, a i ponešto naučili, o cijeloj ludbreškoj povijesti – izjavila je Pleše dodavši kako ono što još nije istraženo ostavljaju mlađim generacijama.

Jedan je od partnera zadužen za promidžbu i vidljivost cijelog projekta bila je Turistička zajednica Grada Ludbrega, čija je direktorica Andreja Horvat istaknula da je u projekt uloženo iznimno mnogo vremena i truda.

– Bez odličnog tima koji je na ovome radio ništa ne bi bilo moguće. Uz sve ostale uobičajene promidžbene aktivnosti, izradili smo kompletnu marketinšku strategiju projekta i logotip, napravili web stranicu projekta, tri kratka filma koji su pratili projekt kroz faze. Tiskano je 3000 priručnika na dva jezika i 20 000 letaka, a uz promotivne materijale vezane uz autohtone proizvode kao što su rimsko vino, med, medena rakija, hren, češnjak, izrađen je i vizualni identitet i brand za Zanatski trg – pobrojila je Horvat neke od brojnih aktivnost.

Svoj je doprinos dala i Lokalna akcijska grupa Izvor koja je imala zadatak napraviti Zanatski trg, opremljen s četiri kućice u kojima će lokalni OPG-ovi, poduzetnici i udruge moći promovirati svoje vlastite proizvode, ali i proizvode koji su specifični za rimsko razdoblje.

– Na ovom će se trgu svi posjetitelji moći okušati u izradi suvenira kao što su kovanice, glinene posude, čaše, ali i nakita od gline. Taj će suvenir koji će sami napraviti moći i kupiti, a uz to će moći kupiti i već ranije napravljene suvenire – rekao je projektni menadžer u LAG-u Izvor Mirko Herenčić.

Zanatski bi trg trebao biti dodatni sadržaj Arheološkom parku, kako bi posjetitelji nakon što obiđu i park mogli produbiti svoje iskustvo i vidjeti kako se to nekad radilo, a trg će biti otvoren za sve koji žele promovirati svoje proizvode.

– Zamišljeno je da trg bude otvoren tijekom svih gradskih manifestacija s više posjetitelja, ali tko je god zainteresiran za izlaganje u bilo koje drugo vrijeme, moći će se javiti u Turističku zajednicu ili u LAG i bit će mu omogućeno izlaganje u zanatskim kućicama – poručio je Herenčić.

Projekt „Unapređenje kontinentalnog turizma turističkom valorizacijom povijesno-kulturne baštine Grada Ludbrega” bio je prvi veliki prijavljeni projekt koji je pretvorio Ludbreg u grad europskih projekata, a njegova je važnost neprocjenjiva jer se njime aktiviraju svi turistički i gospodarski potencijali, a Ludbreg prezentira kao bogato i poželjno mjesto.

www.sjever.hr
02.08.2021.

Input your search keywords and press Enter.