Now Reading:
Manjak radnika ozbiljno prijeti turizmu! Uvoze se radnici, a plaća se i do 5000 eura mjesečno
Full Article 3 minutes read

Manjak radnika ozbiljno prijeti turizmu! Uvoze se radnici, a plaća se i do 5000 eura mjesečno

Epidemiološke mjere učinile su svoje, ne samo da su pali prihodi, pa su ljudi ostajali bez posla, već se puno kuhara i konobara prebacilo u druge branše, prenosi poslovni.hr

S nedostatkom stranih radnika otvorio se problem manjka radne snage kuhara, a u očekivanju dobre sezone za ovo zanimanje cijene “lete u nebo” u rasponu od obične pečenjare s ponuđenom plaćom od 10.000 kuna do top kuhara s cca 3000 do 5000 eura.

U svakom mjestu na Jadranskoj obali nedostaje po 50-ak kuhara, tvrdi u cijeloj Europi poznat i nagrađivani chef s 30 godina iskustva, član žirija na međunarodnim gastronomskim natjecanjima, Pero Savanović.

To, kaže, mogu potvrditi i agencije za posredovanje u zapošljavanju: Nude osoblje iz regije, a najmanje iz Hrvatske, tako da se prema Savanoviću s domaćeg tržišta u udjelu od tek 2 ili 3%  angažiraju poglavito pomoćni kuhari. Slično je stanje i s drugim zanimanjima vezanim za turizam – konobarima, radnicima na plaži, vrtlarima…

Brojni ugostiteljski objekti ne mogu pronaći stručne i kvalitetne radnike, a za one koje dobivaju preko agencija, primjerice mlade kuhare, spominju problem niske razine znanja i volje.

-Manjak radnika ozbiljna je prijetnja turizmu, jer ugostiteljski objekti ‘krpaju’ radnu snagu. Problem koji traje nekoliko godina zbog korone je buknuo,  jer je dio ljudi promijenio branšu. Kad su vidjeli da će  biti određeno vrijeme biti bez posla, okrenuli su se manje rizičnim i stresnim poslovima – pojašnjava Savanović.

I u zagrebačkim restoranima problem s kuharima je izraženiji nego prije izbijanja pandemije. Ovakvo stanje na tržištu rada dovelo je do toga da je sve više poslodavaca u ovoj branši uvoze Filipince, Indijce i Nepalce…

Savanović smatra da ćemo biti okrenuti uvozu jeftine radne snage, samim time nekvalitetne.

-To je početak kraja hrvatske gastronomije. Izgubit ćemo autentičnost i postati destinacija okrenuta unificiranim stranim brendovima, čime se gubi hrvatska baština u ugostiteljstvu. Izgubit  ćemo taverne i prave riblje restorane, a nakon udara korone koju nitko nije mogao predvidjeti, novu prijetnja predstavlja i inflacija ako će ‘pojesti ‘zaradu ugostitelja – tvrdi Savanović.

Kao jedinu dobru stvar u filtraciji tržišta koja nas najesen čeka izdvaja razvrstavanja po kvaliteti  i kategorizaciji, tako da npr. nećete moći u budućnosti istu cijenu bifteka plaćati u visokorangiranim restoranima i u bistru na plaži pa će tako opstati samo oni najbolji.

Događanja na otvorenom su budućnost, jer je pandemija promijenila navike potrošača.

Opširnije pročitajte ovdje.

www.sjever.hr/poslovni.hr
06.06.2021.

Input your search keywords and press Enter.