Kranjčec: Vozači kamiona su diskriminirani, treba im omogućiti da normalno rade svoj posao

Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge cestovnih prijevoznika, osvrnuo se na aktualnu situaciju na cestama te komentirao kako teče prijevoz roba.

– Teško nam je. Hrvatska je jedina zemlja unutar EU koja je spremila karantenu i samoizolaciju. Vidimo da preporuke Europske unije dolaze da se trebaju napraviti „zeleni koridori“ i da treba omogućiti vozačima da normalno svakodnevno rade svoj posao vozeći kamion, a ne stajati po graničnim prijelazima, raznoraznim kontrolama, čekajući konvoje. Pošto Hrvatska predsjeda Europskom unijom vjerujem da ona treba biti organizator svega u Europskoj uniji, a ne da hrvatski vozači ne mogu dolaziti u hrvatske firme jer moraju ići u samoizolaciju ili karantenu. Istovremeno, strane kompanije dolaze u Hrvatsku, dovoze robu, i iz te Hrvatske izvoze robu – rekao je Kranjčec te istaknuo da su zbog toga postali još više opterećeni i nekonkurentni u ovom trenutku.

– Od prvog dana Udruga je upozoravala da će se to dogoditi. Međutim, bilo je malo sluha. Istina je da Slovenci, Srbi, Bosanci, Poljaci, svi dolaze na hrvatsko područje, dovoze i izvoze robu. To nismo krivi, to nisu krivi naši vozači, to moramo pitati nekoga tko nije sagledao posljedice. Pitam: da li je jedan vozač više zla u Hrvatsku nego netko tko je na prvoj liniji gdje se u dućanu s 200 ljudi mora sresti neka prodavačica, neka medicinska sestra mora raditi na prvoj liniji? Rezultati u zadnje vrijeme pokazuju da je najmanje hrvatskih vozača donijelo bolest u ovu zemlju, da ih nema puno u izolaciji, u karanteni, i na liječenju. Hrvatska država mora razmisliti – ako mi nećemo moći raditi, ako će robu voziti drugi – onda nas mora hrvatska država podržati novčano, da ti ljudi ne dobivaju otkaze, a ne da budu naši vozači na prvoj liniji za otkaze, a oni koji danas rade od kuće, ne dolaze na posao, da će biti privilegirani kao što su do sada bili. Državni službenici i namještenici, osim zdravstvenih radnika, policije, carine, koji moraju raditi, svi drugi bi se na neki način morali odreći dijela svojih novaca u korist hrvatskih firmi i hrvatskih vozača – predložio je predsjednik Udruge.

Dodao je i da su vozači kamiona diskriminirani, ne mogu ulaziti u firme bez da im se mjeri temperatura, a istovremeno im se nudi 3250 kuna kao i onima koji sjede doma i neće raditi.

– To je diskriminacija i to treba javno i glasno reći. Prvi put sam čuo premijera da su prijevozničke firme opterećene, da smo pred bankrotom. Na tome mu čestitam, ali se mora potruditi da svi snose teret ove bolesti jednako. A ne da jedni dobivaju hrpu novaca, a da drugi budu na minimalcu.

Poručio je i da su mnoge tvrtke pred zatvaranjem.

– Prijevoznici su bili 91. na prvoj liniji, radili su logistiku. Isto tako rade i danas. To mora netko primijetiti i to mora javno reći tim firmama, vozačima koji spavaju u kabinama dva tjedna, kojima se kada dođu na hrvatski teritorij ne daju potrebne informacije od službi nego sami moramo do tih informacija teško dolaziti i koje se od vrha izgube i postanu polovične. Onda i naši vozači ne znaju reagirati, nego podlegnu dezinformacijama što nije dobro – zaključuje Kranjčec.

m.furlan/sjever.hr 26.03.2020.

Input your search keywords and press Enter.