Now Reading:
Potpisan ugovor za obnovu pruge Zapadni kolodvor – Savski Marof
Full Article 3 minutes read

Potpisan ugovor za obnovu pruge Zapadni kolodvor – Savski Marof

Nakon projekta modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge Zaprešić – Zabok, kreće i obnova pruge Zapadni kolodvor – Savski Marof.

Potpisan je ugovor za izvođenje radova vrijedan 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), a od ukupnog iznosa, 210 milijuna kuna financira se iz kredita Svjetske banke. Za izvođača radova izabrana je tvrtka Swietelsky, a rok završetka je 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora.

Obnova obuhvaća cjelovitu obnovu pružnog gornjeg i donjeg ustroja, sanaciju mostova Krapina, Lužnica i Vrabeščak i sanaciju propusta te sanaciju podvožnjaka Vrapčanska i Škorpikova. Sanirat će se i tri pothodnika te ugraditi sintetičko popođenje na željezničko – cestovne prijelaze Sokolska, Kolodvorska, Savska, Brdovec i Savski Marof. Uredit će se i zgrade na kolodvoru Savski Marof i stajalištu Brdovec, a radovi će obuhvatiti i zamjenu postojećih perona i uređenih površina novim stajalištima Kustošija, Zaprešić Savska i kolodvoru Podsused te ugradnju nadstrešnica u stajalištu Kustošija, Podsused, Zaprešić Savska i Brdovec te će se uskladiti signalno – sigurnosni i telekomunikacijski uređaji te obnoviti cjelokupan sustav kontaktne mreže.

Predsjednik Uprave HŽ Infrasturkture d.o.o.,  Ivan Kršić, rekao je da će se potpisanim ugovorom osigurati realizacija izvođenja infrastrukturnih radova na obnovi dionice dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara na RH1 željezničkom koridoru, važnom i za međunarodni promet. “Tom dionicom dnevno prođe 160 vlakova, što znači da je to najopterećenija prometnica na željezničkoj mreži u Hrvatskoj. Posljednji remont te dionice završen 1969. godine, a dovršetkom radova vlakovi će prometovati brzinom od 120 km/h (sada 60 km/h) te će se uz kvalitetu povećati i nosivost, odnosno mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnom migracijskom prometu. Obnovom će se povećati i ukupna razina sigurnosti i interoperabilnost željezničkog prometa na dionici Zagreb – Savski Marof.” – rekao je Kršić.

Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, poručio je da se radi o važnoj dionici pruge na RH1 koridoru te da će uskoro uslijedili val potpisivanja ugovora, najprije o bespovratnim sredstvima, a potom ugovora o gradnji. “Očekuje nas veliki investicijski ciklus u željezničku obnovu i gradnju infrastrukture. U prometnu infrastrukturu danas ulažemo nešto više od 20 milijardi kuna“, naglasio je Butković dodavši da je glavnina investicija usmjerena na željeznicu te dodao kako resorno Ministarstvo, u suradnji sa Svjetskom bankom, provodi restrukturiranje cestovnog sektora, a sada i željezničkog, koji još nije na zadovoljavajućoj razini.

www.sjever.hr/zapresic.hr 23.02.2020.

Input your search keywords and press Enter.