Now Reading:
Koliko je rastao turizam u Krapinsko-zagorskoj županiji?
Full Article 4 minutes read

Koliko je rastao turizam u Krapinsko-zagorskoj županiji?

KZŽ

Danas je u Termama Jezerčica u Donjoj Stubici održana konferencija za medije na kojoj su predstavljeni turistički rezultati Krapinsko-zagorske županije za 2019. godinu. O dobrim turističkim rezultatima i najboljoj turističkoj godini govorili su Željko Kolar, voditeljica Ureda Turističke zajednice KZŽ Sanja Škrinjar, direktorica Turističke zajednice područja Donja Stubica i Gornja Stubica Kornelija Vnučec i direktor Termi Jezerčica Elvis Pavleković.

Škrinjar je navela brojke za 2019. godinu: 176.610 dolazaka, odnosno 17.460 više nego 2018. i povećanje od 11 posto; 373.149 noćenja, 24.700 više ili 7,1 posto; 50,5 posto dolazaka te 53 posto noćenja domaćih gostiju; 3.238 registriranih komercijalnih ležajeva, 215 više ili 7 posto.

– I dalje je naše tradicionalno i najbitnije tržište Slovenija, zatim slijedi Njemačka, Poljska, Bosna i Hercegovina, Izrael, Austrija. Od ukupnog broja posjetitelja, gledajući i domaće i strane, na slovenske goste otpada 14,53 posto, na Nijemce 6,25, na Poljake 5,76 posto. I tu bih naglasila da je Poljska izrazito porasla tijekom 2019. godine, čak su jednom trenutku po broju noćenja bili bolji od Nijemaca. Porast pokazuju neke zemlje gdje su brojke još uvijek male, Belgija, Tajvan, Kina, Češka – rekla je Škrinjar te dodala da gosti s područja Grada Zagreba zauzimaju prvo mjesto, s 24,07 posto među domaćim gostima.

Prosječan boravak gostiju u Krapinsko-zagorskoj županiji je 2,11 dana, a najveći broj gostiju dolazi u individualnom aranžmanu, preko 70 posto. Svih devet turističkih zajednica područja u Krapinsko-zagorskoj županiji bilježi porast u dolascima i noćenjima. U hotelima i kampovima je ostvareno 81,5 posto noćenja. S udjelom od 29,3 posto Krapinsko-zagorska županija je najjača i najbolja županija unutra klastera Središnja Hrvatska, izuzev Grada Zagreba. Muzeje je posjetilo 22,5 posto više ljudi, a Svetište Majke Božje Bistričke 1,6 posto više, ukupno 971.250 ljudi.

Škrinjar je iznijela i usporedne turističke brojke za 2013. i 2019. godinu. Tako je broj dolazaka porastao sa 71 tisuće na 176 tisuća ili za 146 posto, a broj noćenja sa 161 tisuće na 373 tisuće ili 131 posto. Smještajni kapaciteti veći su za 53 posto.

Župan Kolar naglasio je da su u Masterplanu do 2025. godine postavljeni izuzetno visoki ciljevi, koji motiviraju za odlične rezultate. Zahvalio je turističkim djelatnicima, turističkim zajednicama, općinama i gradovima na odličnom poslu sa županijskom upravom te je dodatno pozicionirana Krapinsko-zagorska županija kao objektivno najjača kontinentalna destinacija u RH.

– Masterplanom smo 2025. predvidjeli negdje oko milijun noćenja i kad bi rasli tim tempom, bili bi izuzetno blizu. Rekao sam da ne bih bio nesretan da 2025. imamo 800 tisuća noćenja. Međutim, mi više ne rastemo tom brzinom kao što smo rasli. S postojećim smještajnim kapacitetima, s popunjenosti hotela 76 do 80 posto, to je nemoguće. I zbog toga smo planirali neke veće investicije koje bi ozbiljnije povećale broj kreveta na području Krapinsko-zagorske županije, kojim bi se mogli približiti tom cilju. Napravili smo sve preduvjete što s tiče brendiranja i u velikoj većini komunalne infrastrukture koja mora pratiti takve investicije, ali privatni investitori nisu odgovorili tom brzinom, dinamikom, ulaska u same investicije kako smo planirali. I naravno da se to dugoročno može odraziti na našu ambiciju oko dolazaka i noćenja. Ono što je sigurno mi ćemo dizati kvalitetu usluge u destinaciji, s Centrom kompetentnosti za ugostiteljstvo i turizam stvarati kadrove, jer bez kadrova ne možete dizati destinaciju. Priča s gospođom Yu u Kumrovcu i gospodinom Andabakom u Stubakima ne ide brzinom kojom smo očekivali, čitavo vrijeme radimo na zajedničkom rješenju, a uloženo je već 30 milijuna kuna – rekao je Kolar.

Župan je istaknuo i da se krenulo u zdravstveni turizam, najbržu rastuću granu turizma u Europi.

– Želimo biti lider ne samo u Hrvatskoj. Pripremili smo dva strateška projekta, jedan u Krapinskim Toplicama, 260 milijuna kuna za proširenje kapaciteta, a u Stubičkim Toplicama 150 milijuna kuna. Moramo se još dodatno angažirati. Zahvala svima dosad, ali tražit ćemo i nove ljude s novim pogledima i na investicije. Sanja ostaje u sustavu, a novi direktor će morati u šest godina postaviti sjajan rezultat kakav je napravila Sanja. Ovakvim tempom može – dodao je Kolar.

Korenlija Vnučec ja navela brojke za Turističku zajednica područja Donja Stubica i Gornja Stubica: 19.377 dolazaka, 14.352 domaćih, povećanje za 12 posto ukupno, a domaćih za 10 posto, te stranih za 18 posto; noćenja 41.277, od kojih 29.705 domaćih, povećanje ukupno za 11 posto, domaćih 12, a stranih 10 posto. Muzej seljačkih buna ima 32 posto više posjetitelja u 2019. godini, a Terme Jezerčica 5 posto.

n.kalajdžija / sjever.hr

20.01.2020.

Input your search keywords and press Enter.