Now Reading:
Dan ljekovitog bilja u znaku brojnih specijaliteta obilježen u Zagrebačkoj županiji
Full Article 3 minutes read

Dan ljekovitog bilja u znaku brojnih specijaliteta obilježen u Zagrebačkoj županiji

ljekovito bilje zgz

S idejom prikupljanja starih recepata, pripremom tradicionalnih jela, ali i „narodnih“ lijekova, prije sedam godina u područnoj školi u Noršić Selu pokrenuti je Dan ljekovitog bilja. Prvi je bio posvećen koprivi, a slijedeći bazgi, jagodama, maslačku, tratinčicama… Učenici, članovi Učeničke zadruge „Plemka“ brali su bilje i prerađivali ga. Pripremali su sok, sirupe, čaj, omlete…, a tijekom godina i jela s ljekovitim biljem – od predjela do deserta. Najuspješnije su danas pripremili i za zaposlenike Zagrebačke županije te tako održali 7. Dan ljekovitog bilja.

„Procijenili smo da bi bilo dobro da i šira javnost vidi što rade članovi ove, višestruko nagrađivane zadruge pa se ove godine Dan ljekovitog bilja održava u prostorijama Županije“, čestitavši zadrugarima na dosadašnjim uspjesima, rekla je zamjenica župana Nadica Žužak.

Zadrugari „Plemke“, uz podršku svojih nastavnika, u prostorije Županije došli su s krem juhom od kopriva, varivom od divljeg luka, kruhom s tratinčicama i koprivom, popečcima od blitve, lisnatim tijestom s medvjeđim lukom, savijačom od sira i kopriva, bakinim kolačem s medom od maslačka, ledenom kremom od maslačka, slatkim palačinkama…

Područna škola Noršić Selo sastavni je dio OŠ Milana Langa iz Bregane.

„Prvo radno mjesto bilo mi je u Noršić Selu i s učenicima sam organizirala razne izvannastavne aktivnosti, pa i one koje nema svaka škola. Tako smo pokrenuli i Dan ljekovitog bilja, koji je pobudio dosta zanimanja“, ispričala je Marija Aščić, učiteljica hrvatskoga jezika, inicijatorica projekta čiji je krajnji cilj tiskanje knjige „Dani ljekovitog bila u Noršić Selu“.

U učeničkoj zadruzi „Plemka“ trenutno ima stotinjak učenika, a aktivnosti zadruge ovise o njihovu zanimanju za pojedine sekcije.

www.sjever.hr 01.05.2019.

Input your search keywords and press Enter.